Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny overnatting i Skiptvet

armagnac

Recommended Posts

Skrevet

Man tror man har tenkt på alt, også plutselig dukker det opp noe. Hundene! Ja hva skal de sove på? Jeg prøver jo å pakke lett, og ta med senger på tur blir jo drøyt.

Tinka pleier å ende opp i soveposen, og Chico i fotenden, holder det da med liggeunderlag til meg? Eller bør de ha et teppe i tillegg (type wetbed)?

Også lurte jeg på hvor langt det er å gå? Tenkte på skovalg..

Hundene våre sover på slike tepper man får kjøpt på utstilling (slikt med poter) eventuelt ett pledd som dekker bunn i teltet :getlost:

Ikke langt å 200-300m over et gjorde, type nyslått kort gress :hmm:

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Er det for sent å slenge seg på her? Hvis ikke, har jeg to basenjier som har lyst til å leke med noen andre hunder.

Er jo bare å komme. Info om sted står oppover og vi er der i 6 tiden :hmm:

Har kjeeempelyst til å se basenjir "live" også:hmm:

Forøvrig søstrene GD, tar noen med noe grillkull? jeg hadde bare en sånn "grillting tang som brenner" :getlost:

Nå er bilen pakket med telt og alt, mangler bare hunden, og litt klær :hmm:

Skrevet

Er det for sent å slenge seg på her? Hvis ikke, har jeg to basenjier som har lyst til å leke med noen andre hunder.

Bare å slenge seg med det :hmm: :hmm:

Er jo bare å komme. Info om sted står oppover og vi er der i 6 tiden :hmm:

Forøvrig søstrene GD, tar noen med noe grillkull? jeg hadde bare en sånn "grillting tang som brenner" :hyper:

Vi kan ta med grillkull vi :getlost: Går bort med mesteparten av vårt tidliere på dagen :hmm:

Skal vi prøve å få en komplett liste over hvem som kommer??

Skrevet

Leste igjennom tråden, trooooooooooooor det er ca sånn det er :hmm:

Marianne&Java + hund

Tonjera - aimee og lite

Anettehe - Amiga og Thorstein

armagnac + hunder

Kvikklunsj - Tinka og chico + kanskje en venninne

Sham + hund

Saphire + frost

LamiTuf + hund

Stokkebekkveien 184, 1816 Skiptvet

Skrevet

Marianne&Java + hund

Tonjera - aimee og Liita

armagnac - Nanti og Kita

Sham + hund

Saphire + frost

LamiTuf + hunder

De kommer ikke...

Blir ti hunder da :getlost: Av forskjellige raser :hmm:

Skrevet

Hundene våre sover på slike tepper man får kjøpt på utstilling (slikt med poter) eventuelt ett pledd som dekker bunn i teltet :hmm:

Ikke langt å 200-300m over et gjorde, type nyslått kort gress :hmm:

Oki, da går det jo å ta to turer liksom, eller la ting ligge i bilen :hmm:

Sånt teppe mente jeg med wetbed, mener de heter det nemlig, selvom jeg kan ta feil. For da slenger jeg med to sånne :getlost:

Marianne&Java + hund

Tonjera - aimee og lite

armagnac + hunder

Sham + hund

Saphire + frost

LamiTuf + hund

Den utgår, men ellers så kommer Tinka, Chico og meg.

Skrevet

Saphire og Erlend...ikke glem min bedre halvdel. Frost gleder seg masse, hu er in desperate need of some running. Slapp hu litt løs i sta, i skogkanten, hu løp helt villmann..helt i hundre for å få lov til å løpe løs. Så dette blir bra altså :hmm:

Skrevet

Marianne&Java + hund

Tonjera - aimee og Liita

armagnac - Nanti og Kita

Kvikklunsj - Tinka og chico

Saphire + Erlend + frost

LamiTuf + hunder

Skrevet

å jeg vil så gjerne, men nå kan det hende at mamma kommer i dag

du får ringe oss og hyle om du trenger å bli hentet på en togstasjon eller lignende :hmm:

mitt nr er 97106606.

søstrene GD stod lengre opp her en gang :getlost:

Skrevet

jeg kommer nok ikke denne gangen, må jo ta tog helt fra eidsvoll verk.

Så synd :hmm:

-----

Noen må huske kamera, alle våre er tomme for strøm og laderne er i trondheim :getlost:

Skrevet

Hvor ligger det i forhold til min kjøreretning da? (dårlig på geografi)

Jeg kjører jo alene, og kan som sagt plukke opp noen :hmm:

Oi, tok et raskt kartsøk, det ble litt langt unna visst :S Beklager!

Skrevet

Ta tog til Lillestrøm og du kan sitte på med oss..

Skrevet

når drar dere da?

Vi må nok dra ca 16.30. Men om du skal sitte på må du belage deg på og ha dyret på fanget evt (selv om det sikkert ikke er optimalt?). Men vi kan da pakke bilden og se hvor god plass vi evt har..Eller mangelen på sådann :hmm::getlost:

Skrevet

JEg blir med jeg :hmm: Elvis sitter gjerne på fanget han så :getlost:

Men jeg må ha telt plass et sted da, har ikke telt selv og får ikke lånt av noen heller :/

noen som har plass til meg og lille Elvis?

Skrevet

JEg blir med jeg :hmm: Elvis sitter gjerne på fanget han så :getlost:

Men jeg må ha telt plass et sted da, har ikke telt selv og får ikke lånt av noen heller :/

Teltplass kan nok ikke jeg bidra med. Vi har tremanstelt og med 2 folk og en hund så blir det trangt nok fra før. Mulig at vi har et ekstra telt, men se hva du får av svar først. Men kan jeg få nummeret ditt, så skal jeg gå i bilen med en gang å sjekke hvor god(liten) plass vi egentlig har. Men jeg trur det skal gå bra, bare at du må belage deg på å sitte litt trangt :hmm:

Skrevet

JEg blir med jeg :hmm: Elvis sitter gjerne på fanget han så :hmm:

Nå får jeg vel hjelpe :hmm: (Har både plass i bilen) og plass i teltet. Type to-tremannstelt :hmm: Bikkjene mine tar heller ikke plass, og har sovet med noen feisty jacker uten problem, så de er helt greie :getlost:

Skrevet

Nå får jeg vel hjelpe :hmm: (Har både plass i bilen) og plass i teltet. Type to-tremannstelt :hmm: Bikkjene mine tar heller ikke plass, og har sovet med noen feisty jacker uten problem, så de er helt greie :getlost:

Hvor bor du hen da??

Skrevet

hvis du vil, så deler jeg veldig gjerne telt med deg Kvikklunsj :hmm:

Saphire, jeg trenger bare plass til en mini bag og en dyne og pute

Skrevet

hvis du vil, så deler jeg veldig gjerne telt med deg Kvikklunsj :hmm:

Saphire, jeg trenger bare plass til en mini bag og en dyne og pute

Stikker til bilen nå, sender melding straks i forhold til plass, men jeg trur det skal gå bra :getlost:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...