Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny overnatting i Skiptvet

armagnac

Recommended Posts

Skrevet

25 år og eldst?? Da tror jeg IKKE jeg og dyret skal dukke opp altså.... ;)

men du er jo som en 23 åring du da blondiemamma :)

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Dette kommer til å bli så gøy! Telttesting i morgen for hund og mennesker!

Ser det for meg :P Kos dere med telttesting :) Skal få en fin litten teltleir vi tenker jeg ;)

Skrevet

Er dette stedet liksom gjerdet inn siden de kan løpe løse??

Haha, jeg ser liksom for meg Frost med på dette, hu kommer garantert til å leke ihjel de andre hundene, stjele til seg alt av pølser/godbiter og skikkelig imponere med lydigheten hennes (NOT). I tilegg til at hu muligens kommer til å bjeffe litt før hu slår seg til ro for kvelden. OG eieren selv er sikkert meget trøtt da jeg jobber nattevakt til fredag :)

Skrevet

Er dette stedet liksom gjerdet inn siden de kan løpe løse??

Haha, jeg ser liksom for meg Frost med på dette, hu kommer garantert til å leke ihjel de andre hundene, stjele til seg alt av pølser/godbiter og skikkelig imponere med lydigheten hennes (NOT). I tilegg til at hu muligens kommer til å bjeffe litt før hu slår seg til ro for kvelden. OG eieren selv er sikkert meget trøtt da jeg jobber nattevakt til fredag :)

Dette er på ett stort inngjerdet område ja ;) Vil tippe 3-4 mål :P Er brukt til å trene opp fuglehunder ;)

Hehe er morro med hunder det er slik fart i da ;)

Skrevet

Teltet har ikke plass til 2 mennesker, stæsj og 2 hunder så tar bare med den lille ble resultatet etter testen idag :)

egentlig like greit siden gamla liker best gode hundesenger istedenfor en eng å sove på ;)

Skrevet

Er det noen som har imot om jeg tar med en flott liten gentleman av en münsterländer? Han pleier liksom å være med på alt nå for tiden :)

Bare koselig det ;) Aldri hilst ordenlig på den rasen før :P

Teltet har ikke plass til 2 mennesker, stæsj og 2 hunder så tar bare med den lille ble resultatet etter testen idag ;)

egentlig like greit siden gamla liker best gode hundesenger istedenfor en eng å sove på :P

Gikk fint å sette opp teltet med andre ord :P Skal du ha med så mye stæsj da?? ;) Minst mulig har jeg funnet ut :P

Skrevet

Gikk fint å sette opp teltet med andre ord :) Skal du ha med så mye stæsj da?? ;) Minst mulig har jeg funnet ut :P

Joa, men tenk deg 1 stk valp som leker mark, og 1 stk stor hund som helst vil ligge under hodet ditt. og 1 stor person og 1 lang person ;)

Vi må ha sett latterlige ut som vi holdt på her istad :P Skal prøve et annet telt i helga så ser vi hvor mange hunder og hvilket telt det blir ;)

Skrevet

Joa, men tenk deg 1 stk valp som leker mark, og 1 stk stor hund som helst vil ligge under hodet ditt. og 1 stor person og 1 lang person :P

Vi må ha sett latterlige ut som vi holdt på her istad :) Skal prøve et annet telt i helga så ser vi hvor mange hunder og hvilket telt det blir ;)

Haha hysj på deg ;) vi har seksmannstelt der vi skal campe med 4 stk GD og 3stk folk, da kan du snakke om at det begynner å bli trangt :P

Blir så intimt og koselig atte ;)

Skrevet

Haha hysj på deg :P vi har seksmannstelt der vi skal campe med 4 stk GD og 3stk folk, da kan du snakke om at det begynner å bli trangt :)

Låner gjerne en GD mot min lille corgi orm ;)

(hun virkelig er ett mareritt å sove ved :P )

((happy moment waking up have to wake up mom to tell her im happy were HERE!))

((happy moment 2 like 2 hours later, waking mom up to tell her were CAMPING))

og jada :P hun har holdt meg våken i flere timer ;)

Skrevet

Haha hysj på deg ;) vi har seksmannstelt der vi skal campe med 4 stk GD og 3stk folk, da kan du snakke om at det begynner å bli trangt :)

Nå må du ikke gjøre narr av teltplanene våre her, søsters! ;) Trur det blir bra, jeg...:P

Skrevet

Hehehe.. tja hos meg har ikke teltstørrelse noe å si, for bikkjene skal ligge inni soveposen min, som er M-I-N-!

Sist gang hadde jeg også med Chico, og en ting er Tinka i fotenden (med lite luftehull), en annen ting er en 20kgs hund ved brystet! Haha! Men det er så koselig atte!

Skrevet

Jeg får dessverre ikke blitt med på teltturen dennen gangen :rolleyes2: :rolleyes2: :ahappy:

men dere får kose dere kjempe masse :whistle:

Skrevet

Jeg får dessverre ikke blitt med på teltturen dennen gangen :rolleyes2: :rolleyes2: :poke:

men dere får kose dere kjempe masse :ahappy:

åååhh så synd :whistle::D Vi som hadde det så koselig sist :) Men du får bli med en annen gang, kommer sikkert flere turer :D

Skrevet

Jeg håper dere har tenkt å ha teltturer neste sommer også. Da flytter vi nemlig østover! :rolleyes2:

Høres ut som en utrolig koselig begivenhet! :rolleyes2:

Skrevet

Jeg håper dere har tenkt å ha teltturer neste sommer også. Da flytter vi nemlig østover! :ahappy:

Høres ut som en utrolig koselig begivenhet! :rolleyes2:

Hehe...Det skal jeg ove deg vi skal! :rolleyes2: Kjempe koselig at så mange viser interesse og vil være med.

Hvor skal dere flytte? :whistle:

Skrevet

Hehe...Det skal jeg ove deg vi skal! :rolleyes2: Kjempe koselig at så mange viser interesse og vil være med.

Hvor skal dere flytte? :ahappy:

Kjempe! Virket som dere hadde det veldig koselig sist gang og moro at så mange blir med denne gangen også. Dessuten er det jo en flott måte å hilse på nye folk når en er litt ny :rolleyes2:

Hvor er enda litt ukjent, har satt en grense på 1 time utenfor Oslo.

Vi skal kjøpe og ser derfor mer på huset og tomt enn plassen til nå. :whistle:

Skrevet

Kjempe! Virket som dere hadde det veldig koselig sist gang og moro at så mange blir med denne gangen også. Dessuten er det jo en flott måte å hilse på nye folk når en er litt ny :ahappy:

Hvor er enda litt ukjent, har satt en grense på 1 time utenfor Oslo.

Vi skal kjøpe og ser derfor mer på huset og tomt enn plassen til nå. :rolleyes2:

Ja, det er en fin måte å bli kjent med andre hundefolk på...:rolleyes2:

Dere får flytte hit til Skiptvet i indre Østfold!! :whistle: Det er ca 50 minutter fra Oslo sentrum...:poke:

Skrevet

Hva ble tiden vi kommer til å møtes? vi tenkte nemlig en tur nedom sverige før vi kom :rolleyes2:

ev må vi jo opp til moss og finne kjøre companiet vårt også :rolleyes2:

Skrevet

Hva ble tiden vi kommer til å møtes? vi tenkte nemlig en tur nedom sverige før vi kom :ahappy:

ev må vi jo opp til moss og finne kjøre companiet vårt også :poke:

Er nevnt kl. 18.00 hvis dere syntes det er en okei tid å møtes på :rolleyes2: :rolleyes2:

Hera: Koselig om du blir med, en suveren bli kjent tur :whistle:

Skrevet

Er nevnt kl. 18.00 hvis dere syntes det er en okei tid å møtes på :ahappy: :rolleyes2:

Hera: Koselig om du blir med, en suveren bli kjent tur :rolleyes2:

Er det fredagen eller lørdagen? Fikk litt hjerneteppe nå :whistle: og sitter med dårlig nett så har ikke mulighet til å ransake tråden :poke:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...