Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny overnatting i Skiptvet

armagnac

Recommended Posts

Skrevet

frost skjønner at noe er på gjære, hu er helt bajas nå. med en gang hu så teltet osv ble dratt frem begynte hu å løpe villmann i stua :hmm: har vi alt vi skal ha nå? 2 stk poartytelt/utstillingstelt; grill og kull??

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Haha! Jeg har ikke begynt å pakke enda jeg :hmm: Men det tar ikke så lang tid! Er jeg forresten den eneste som skal ta Horten-Moss ferja?

Java har vært syk i natt... :getlost: Men tror nok ikke det skal være noe problem i dag altså :hmm:

Skrevet

frost skjønner at noe er på gjære, hu er helt bajas nå. med en gang hu så teltet osv ble dratt frem begynte hu å løpe villmann i stua :hmm: har vi alt vi skal ha nå? 2 stk poartytelt/utstillingstelt; grill og kull??

Hvorfor lurte du på hvor jeg bodde? (jeg blir så nysgjerrig :getlost:)

Java har vært syk i natt... :hmm: Men tror nok ikke det skal være noe problem i dag altså :hmm:

Da er vi to, har vasket rumpe 4 ganger (diaré). Men hun ser ut til å være bra nå, og alt er litt fastere.

Nå begynner ting å falle på plass, bare lage et rundstykke til, shine over leiligheten, vente på at pappa kommer tilbake med bilen, også pakke inn alt sammen!

Skrevet

Bra det ser ut til å ordne seg for alle :hmm: Gleder meg til å møte dere og hundene :hmm: Jeg skal kjøpe grillkull, så har vi vel to griller til sammen nå :hmm:

Blir godt å få litt slitne hunder :getlost:

Skrevet

Jeg gleder meg ihverfall veldig! Hmm.. Jeg får vel begynne å gjøre meg klar :hmm:

Får begynne å pakke etterhvert jeg også :hmm: også gå bort med grill, telt og vann osv :getlost:

Skrevet

Hvorfor lurte du på hvor jeg bodde? (jeg blir så nysgjerrig :getlost:)

JEG LURTE PÅ HVOR DU BODDE ETTERSOM DU SA DU HADDE PLASS I TELTET OG I BILEN. VI HAR NEMLIG GANSKE SÅ LITEN PLASS I BILEN TIL MAREN OG ELVIS, MEN DET ORDNER SEG. HUM...FINNER IKKE CAPS LOC PÅ DENNE PCEN, SÅ SORRY STOR SKRIFT. SITTER HOS SVIGERS NÅ OG, MÅ LÅNE LITT SMÅTTERI AV DE. SKAL I BUTIKKEN SNART, HANDLE INN MASSE SNOP!! :hmm:

Skrevet

JEG LURTE PÅ HVOR DU BODDE ETTERSOM DU SA DU HADDE PLASS I TELTET OG I BILEN. VI HAR NEMLIG GANSKE SÅ LITEN PLASS I BILEN TIL MAREN OG ELVIS, MEN DET ORDNER SEG. HUM...FINNER IKKE CAPS LOC PÅ DENNE PCEN, SÅ SORRY STOR SKRIFT. SITTER HOS SVIGERS NÅ OG, MÅ LÅNE LITT SMÅTTERI AV DE. SKAL I BUTIKKEN SNART, HANDLE INN MASSE SNOP! :hmm:

Ahh, derfor, har nemlig skrevet litt tidligere i tråden at jeg har plass til et menneske, og masse bagasjeplass. Men ingen som har meldt seg, jeg vet ikke hvor stor omvei det hadde blitt for meg, men hadde vel kunnet gå :hmm:

Men hvis dere ordner det så er jo det greit også, tlf til mg sto lenger opp, men skriver det igjen jeg :hmm: 97 13 49 97.

@Armagnac, dumme pc som er treg, som ikke lar meg gå igjennom tråden for numrene deres, tenkte det var lurt å ha i tillfelle :getlost:

Skrevet

Ahh, derfor, har nemlig skrevet litt tidligere i tråden at jeg har plass til et menneske, og masse bagasjeplass. Men ingen som har meldt seg, jeg vet ikke hvor stor omvei det hadde blitt for meg, men hadde vel kunnet gå :hmm:

Men hvis dere ordner det så er jo det greit også, tlf til mg sto lenger opp, men skriver det igjen jeg :hmm: 97 13 49 97.

@Armagnac, dumme pc som er treg, som ikke lar meg gå igjennom tråden for numrene deres, tenkte det var lurt å ha i tillfelle :hmm:

Nummeret til Armagnac/Tina er: 97644594 :getlost:

Skrevet

sjekket nettbanken min nettopp :hmm: den er like blakk som en kirkerotte

beklager så må jeg nok stå over, har bare 122 kr igjen som skal holde en liten stund :getlost:

Skrevet

Da har jeg fått pakket, handlet og alt skulle være klart for avreise. Tar kanskje med et partytelt vi også, så da har man jo tre. Kan bare konkludere med at vi må gå to turer til camp plassen for å få med oss alt, og at jeg kommer til å ete godis til jeg spyr :hmm:

Skrevet

*kremt* Jeg har et telt som jeg aldri har prøvd, så kanskje jeg trenger litt hjelp til å sette det opp... :hmm:

Det skal vi nok få til :hmm: Vi hjelper hverandre med telt og slikt :hmm:

sjekket nettbanken min nettopp :hmm: den er like blakk som en kirkerotte

beklager så må jeg nok stå over, har bare 122 kr igjen som skal holde en liten stund :hmm:

Det var synd da :hyper: Får bli med en annen gang :hyper:

Da har jeg fått pakket, handlet og alt skulle være klart for avreise. Tar kanskje med et partytelt vi også, så da har man jo tre. Kan bare konkludere med at vi må gå to turer til camp plassen for å få med oss alt, og at jeg kommer til å ete godis til jeg spyr :hmm:

Jøss, folk er snart klare alt jo :hyper: Jeg har igjen å handle å gå bort med pikkpakk og å pakke :aww: Men jeg skal ha med meg minst mulig :getlost: Hadde en sekk bare sist :hmm:

Skrevet

Spørsmål, hvordan er toalett fasilitetene der?? All natura eller?

Ja det bli all natura, eller hjem til meg/mamma, der vi parkerer :getlost:

ææææh, nå må jeg snart dra! Har jeg husket alt mon tro...?

God tur, vi ses snart :hmm:

Skrevet

Håper ikke folk har planer om å være finkledd, her pakkes det kosegenser og turbuksa mi.... :hmm:

Kan si det er generelt skjelden jeg pynter meg :hmm: skal ha på joggings og engod genser jeg :getlost::hmm:

Skrevet

Vurderte å bli med og sitte på med Marianne og Java, men nå har begge tispene mine fått løpetid, så da sto vi over. Kanskje det blir flere overnattings turer? Kanskje vi slenger oss med da :hmm:

Håper dere får en fin tur, høres ihvertfall utrolig koselig ut med så mange hunder og hundesonen mennesker :hmm::hmm: Kos dere masse! :getlost:

Skrevet

Vurderte å bli med og sitte på med Marianne og Java, men nå har begge tispene mine fått løpetid, så da sto vi over. Kanskje det blir flere overnattings turer? Kanskje vi slenger oss med da :P

Håper dere får en fin tur, høres ihvertfall utrolig koselig ut med så mange hunder og hundesonen mennesker :lol::) Kos dere masse! :)

Synd med løpetiden :( Det blir nok fler turer :P Var utrolig koselig sist i hvertfall :aww:

Skrevet

Da er vi pakket og klare, reiser vel nå start. Har skrevet ned to tlf nr herfra om vi ikke finner frem. Er vi ikke fremme til 18.30 give me a call, da er vi nemlig lost :aww: 99584815

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...