Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder fra teltturen i Østfold 9.-10. juli


armagnac

Recommended Posts

Vi har gleder oss lenge til denne overnattingen :icon_cry: Til slutt var vi 8 hunder :P 4 Gd'er, en groendal en chow chow, en spansk vannhund og en blanding :whistle: Det vil si Sham, Tonje RA, LivetMedLeo og meg :P

Hundene leka hele kvelden, men vi grilla, kosa oss, snakka og spiste godis :) Koselig å telte med hunder :whistle:

Så her er noen bilder fra turen :wave:

Pardo og Casper

IMG_5363.jpg

Leo

IMG_5361.jpg

Nanti

IMG_5356.jpg

Liita

IMG_5351.jpg

Casper

IMG_5348.jpg

Aimee og Pardo

IMG_5305.jpg

Nanti

IMG_5304.jpg

Pardo

IMG_5298.jpg

Casper

IMG_5314.jpg

Pardo

IMG_5293.jpg

Aimee og barna

IMG_5288.jpg

Aimee, Kita, Tassen og Nanti

IMG_5266.jpg

Aimee og Tassen

IMG_5253.jpg

Leo

IMG_5227.jpg

Leo

IMG_5226.jpg

Nanti

IMG_5213.jpg

Casper og Nanti

IMG_5202.jpg

Tonje og Aimee på soverommet sitt i vårt store telt ;)

IMG_5186.jpg

Kita og Pardo vil ha pølser

IMG_5195.jpg

Kita syntes teltet er kult :)

IMG_5183.jpg

Tassen

IMG_5181.jpg

Sliten Nanti

IMG_5180.jpg

Aimee og Tassen

IMG_5177.jpg

Vi kosa oss skikkelig :wave:

IMG_5219.jpg

Håper mange vil være med neste gang :lol: Det var en kjempetur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så utrolig gøy ut!

Og jeg hadde ikke sagt nei takk til de vakre GD, uff har drømt om en gul GD siden jeg ble hundefrelst!

Du er hjertelig velkommen, men vi har ingen gule GD'er i flokken da :icon_cry:

Har ikke hørt ett knyst siden vi kom hjem :whistle: Nanti har spist mat og sov bare videre :whistle: Stille og rolige hunder her i huset ja :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det så ut :icon_cry:

Hva er det med GDene deres og det å tråkke på små hunder? :whistle:

Kjempekos var det :whistle: Neste gang får du og Diego slenge dere med :wave:

De tråkker ikke, men holder rundt og gir en støttende klapp :wave::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så kjempegøy ut! :icon_cry:

Og takket være dere har til og med JEG blitt bittelitt GD frelst :whistle: Jeg som aldri kunne tenkt meg noe annet enn berner eller til nød en nuffe liksom :whistle:

Håper jeg kan få hilse på hundene deres en gang og bli litt kjent med rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så kjempegøy ut! :icon_cry:

Og takket være dere har til og med JEG blitt bittelitt GD frelst :whistle: Jeg som aldri kunne tenkt meg noe annet enn berner eller til nød en nuffe liksom :)

Håper jeg kan få hilse på hundene deres en gang og bli litt kjent med rasen.

ikke verst at vi har fått deg interessert i GD :whistle: Vi ses sikkert på utstilling en gang :wave: Kanskje du skal til NKK Bjerke?? Dit kommer alle 4 :wave: Og de vil sikkert ha sin dose med kos :lol:

De er en herlig rase, sikkert ikke så veldig ulik berneren, bare litt mindre pels og noen er litt større :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hjertelig velkommen, men vi har ingen gule GD'er i flokken da :icon_cry:

Har ikke hørt ett knyst siden vi kom hjem :whistle: Nanti har spist mat og sov bare videre :whistle: Stille og rolige hunder her i huset ja :wave:

Takk takk :wave:

Da får jeg introdusere en gul etterhvert, men først skal jeg ha vorsteh min! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh kunne tenkt meg og blitt med altså :) Supre bilder, så ut som om dere koste dere :icon_cry:

Da får du slenge deg med neste gang :whistle: Det blir sikkert ikke så alt for lenge til :whistle: Hundene var i koma i hele går :wave:

Det så kjempekoselig ut! :wave: takk for at du delte bildene :) Fine hunder!

Var superbra, selv om vi ikke var så mange folk, var vi mange hunder :lol: Hadde med oss to vær :P

Takk takk :P

Da får jeg introdusere en gul etterhvert, men først skal jeg ha vorsteh min! ;)

Ja du får nesten finne deg en gul en du da også en brindel :P Så har vi alle godkjente farger av GD på tu :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som vi blir flere neste gang skjønner jeg! :icon_cry: Vi hadde en toppers tur vi, så for min del kan vi bare begynne å planlegge neste overnatting! :whistle:

Ja for meg også :whistle: Bare sette en dato, gjøre klar telt, grillmat og hunder :wave: Og lage ny tråd så folk ser det og henger seg på :wave::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
    • Han raser opp i vekt han der. I går var vi på miljøtrening med valpekurset, og fikk veid han inne på en dyrebutikk. Nå veier han 10,3 kg 🤯 Kan ikke tro at den lille valpen er så tung allerede! Vi har hatt mange gode dager i det siste, og noen utfordringer. Som gjeterhund så har han altså begynt å reagere på biler, joggere, syklister, folk på sparkesykler. Men vi har jobbet masse med det, og det er allerede blitt mye bedre ☺️ Vi må bare fortsette å jobbe med det tenker jeg. Ellers har han hatt mange dager uten uhell inne, og han er begynt å gi beskjed ved å skrape på enten altandøren eller ytterdøren. Så det er bra! 😄 På tirsdag er siste dagen av valpekurset. Kjedelig! Det har gått så fort. Syns det har vært fint å ha en fast ting i uken å dra på med han, i tillegg til noen som setter øvelser som skal trenes på, slik at vi må trene på de øvelsene til neste kurskveld. Så jeg er litt gira på å lete frem et nytt kurs allerede. Vi får se hva jeg finner. Det er sikkert ingen kurs før etter sommerferien uansett.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...