Gå til innhold
Hundesonen.no

Salukivalper

Tøfflus

Recommended Posts

For en nervepirrende natt...

Zeta fant ut at dette var dagen, ehh natten, for å føde sine vakre små. Et lite stykke tid ut i 4 juli kom førstemann, deretter har de ploppet ut med korte intervaller. Hun er ennå ikke ferdig, men foreløpig har det kommet 3 gutter og 2 jenter. Og vet dere, det ser ut til at tre av dem er sjokolade :thumbs: De to andre er svarte :whistle:

Mor er Noor Inca Alfa Romeo Zeta og far er Red Hawk's Naìm Shahin.

Og siden jeg stinker på dette med å legge ut bilder er LinKr en engel og legger dem ut så fort jeg får postet dette :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Jeg klarer ikke å ikke svare dere alle sammen jeg, derfor bøtter av quoter, men jeg er såååå glad..hurra.... Og måtte kutte noen smiler så her kommer et felles takke ;) til alle.

Tenk dere da, jeg var der ute i hele går, men dro hjem etterhvert. Tok et par glass vin i den tro at neida, det skjer ikke noe nå. Og hva gjør damen, jo hun føder! Og jeg kunne ikke kjøre (antakelig like greit da jeg er verre enn en førstegangsfødende pappa, hihi)! Gjett om tlf linjen glødet i hele natt da. Valpene kom som perler på en snor, 7 stk på under tre timer. Halv seks inatt kom siste melding om at nå hadde Zeta både spist og drukket og vært ute og gjort begge deler. Og valpene spiser som bare det og alle var såre fornøyd. Og fødselshjelpen var trøtt *flir*

Så morro at det ble sjokoladebebiser også :D

Spent på hvor mange det blir til slutt!

Ja, tlf kom nå, ingen tvil om at det er sjoko. Men jeg klarer liksom ikke helt tro det før jeg ser det jeg da, hihi.

Og det ble 4 + 3, to sjoko gutter og en sjoko jente og to svarte gutter og to svarte jenter.

Gratulerer med de små! For noen utrolig vakre foreldre :thumbs: Får ikke mindre lyst på saluki av å lese slike tråder *smelte*

Tusen takk og lysten din kan vi gjøre noe med nå vøtt....

Oooh, sjokolade! :aww::whistle: Mere oppdateringer, og masse bilder etterhvert takk, og jeg KREVER (okei, krever ikke, men spør veeeeeeeeeeeldig pent om) å få være med på valpebesøk etterhvert! ;):aww:

Hehe, jeg tenker ti ville flodhester ikke kan holde deg unna. Dessuten er de jo hos oppdretter til den ene hunden din så du kan jo bare ta det påskuddet at du vil vise frem Lundii *flir*

Åh, gratulerer :aww:;)

Tusen takk.

Gratulerer! Vi forlanger bilder i fleng her :)Sjokoladefargede salukier er ikke det mest vanlige så det blir kjempespennende å se!

Tusen takk. Nei, mange av dem er det ikke, faktisk eier jeg, og har eid, de fleste av dem som er/har vært i Norge, juhuuu.... Litt fargefanatisk kanskje, hehe.

GRATULERER! Så moro :whistle:

Gleder meg til å se nurkebilder også, samt få vite resultatet. Er de sorte hel-sorte?

Hvilke farger ventet dere??

Tusen takk. Tlf nå sa at de er tan, men litt usikker på om det er b/t eller krem eller silver. De er "flinke" til å forandre fargene litt de første dagene, hehe. Jeg hadde ingen clu om forventet farge, jeg er elendig på farge-genetikk på saluki, den er så kompleks. Men jeg hadde jo et håp om sjoko da siden både mormor og farmor er sjoko. Og på farmors side er det sjoko i tre ledd bakover og på mormors side to ledd bakover, + noen søsken her og der.

Åhh gjett om jeg gleder meg til å beundre småttene.Sjokoladebebiser :) også da,men dukker det opp noen Qui tro.... :aww:

Ingen Qui, men det vet du jo allerede.

*hvisker noe om at Toril allerede har vært på øret mitt, hihi*

Gratulerer så mye med valpene og som bestemor :D Fine foreldre ;)

Gleder meg til å se bilder av de små ;)

Tusen takk. Bilder kommer etterhvert.

Gratulerer så mye med de søte små ;) Drømmehunden... ;)

En drøm som nå kan bli til virkelighet. Bare nevner det i forbifarten jeg, hihi.

;) Oppdateringer, damen!

Jajajajajja. Ikke særlig utålmodig jeg heller, men fant at nattevakten måtte få sove bare bittelitt før jeg begynte ringe igjen *fnis*

Å, men gratulerer så mye, bæssmor ;)

Vi forlanger selvsagt at du nå lærer deg å ta bilder og legge dem ut for å tilfredsstille Sonens nysgjerrighet ;)

Vanskelig å ta bilder når man ikke har kamera da vøtt.... Men jeg skal utover etterpå og da skal vi ta noen. Og så skal jeg fri til LinKr igjen så dere kan få se verdens vakreste også *smil*

Puhh, jeg er helt utslitt jeg. Som bare har vært hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å ikke svare dere alle sammen jeg, derfor bøtter av quoter, men jeg er såååå glad..hurra.... Og måtte kutte noen smiler så her kommer et felles takke :aww: til alle.

Tenk dere da, jeg var der ute i hele går, men dro hjem etterhvert. Tok et par glass vin i den tro at neida, det skjer ikke noe nå. Og hva gjør damen, jo hun føder! Og jeg kunne ikke kjøre (antakelig like greit da jeg er verre enn en førstegangsfødende pappa, hihi)! Gjett om tlf linjen glødet i hele natt da. Valpene kom som perler på en snor, 7 stk på under tre timer. Halv seks inatt kom siste melding om at nå hadde Zeta både spist og drukket og vært ute og gjort begge deler. Og valpene spiser som bare det og alle var såre fornøyd. Og fødselshjelpen var trøtt *flir*

Ja, tlf kom nå, ingen tvil om at det er sjoko. Men jeg klarer liksom ikke helt tro det før jeg ser det jeg da, hihi.

Og det ble 4 + 3, to sjoko gutter og en sjoko jente og to svarte gutter og to svarte jenter.

Tusen takk og lysten din kan vi gjøre noe med nå vøtt....

Hehe, jeg tenker ti ville flodhester ikke kan holde deg unna. Dessuten er de jo hos oppdretter til den ene hunden din så du kan jo bare ta det påskuddet at du vil vise frem Lundii *flir*

Tusen takk.

Tusen takk. Nei, mange av dem er det ikke, faktisk eier jeg, og har eid, de fleste av dem som er/har vært i Norge, juhuuu.... Litt fargefanatisk kanskje, hehe.

Tusen takk. Tlf nå sa at de er tan, men litt usikker på om det er b/t eller krem eller silver. De er "flinke" til å forandre fargene litt de første dagene, hehe. Jeg hadde ingen clu om forventet farge, jeg er elendig på farge-genetikk på saluki, den er så kompleks. Men jeg hadde jo et håp om sjoko da siden både mormor og farmor er sjoko. Og på farmors side er det sjoko i tre ledd bakover og på mormors side to ledd bakover, + noen søsken her og der.

Tusen takk. Bilder kommer etterhvert.

En drøm som nå kan bli til virkelighet. Bare nevner det i forbifarten jeg, hihi.

Jajajajajja. Ikke særlig utålmodig jeg heller, men fant at nattevakten måtte få sove bare bittelitt før jeg begynte ringe igjen *fnis*

Vanskelig å ta bilder når man ikke har kamera da vøtt.... Men jeg skal utover etterpå og da skal vi ta noen. Og så skal jeg fri til LinKr igjen så dere kan få se verdens vakreste også *smil*

Puhh, jeg er helt utslitt jeg. Som bare har vært hjemme.

En sjokojente joo! Åååh! :thumbs: Nei, det var det ja, jeg skulle ikke ha flere hunder nå jeg nei. :aww::aww:

Men ja, jeg kan bare bestemme meg for å vise fram Lundii ja, det var jo lurt! :aww: Da bare joiner jeg deg en gang eller fem når det passer når de er sånn 4-5-6-7-8 uker, jeg.. :whistle:

Og gratulerer så utrolig mye! Fantastisk gøy at det ble sjokolader, da, siden du håpet på det! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å ikke svare dere alle sammen jeg, derfor bøtter av quoter, men jeg er såååå glad..hurra.... Og måtte kutte noen smiler så her kommer et felles takke :thumbs: til alle.

"Noen" kastet alle hensyn pokker i vold og ringte ja :whistle::aww:

Tålmodighet er noen ganger et fremmedord :whistle:

Gratulerer masse masse masse igjen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et stort kull og en tilsynelatende perfekt fødsel - dette unner jeg deg!

Tusen takk, Emma. Ja, dette var veldig fint med tanke på alt som gikk galt sist. Da ble det "barn i stua" allikevel da :whistle:

"Noen" kastet alle hensyn pokker i vold og ringte ja :whistle::D

Tålmodighet er noen ganger et fremmedord :thumbs:

Gratulerer masse masse masse igjen :aww:

Søt du :aww:

Gratulerer masse :) Gleder meg til bilder.

Tusen takk :D

Gratulerer så mye med sjoka-mokka bebiser! ;)

Håper du deler noen bilder med oss av de vakre valpisene etter hvert. ;)

Tusen takk. Og ja, bilder kommer :aww:

...skal jeg pakke meg sammen og forsøke ikke råkjøre ut til mine vakre små :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh gleder meg til bilder. :whistle: Trenger du fotograf så kan jeg hoppe på et tog og møte deg og bli med ut å hilse på altså sånn når de begynner å bli i kosemosealder. :whistle:

Og jeg er så rar at jeg gleder meg innmari til å se bilder av de svarte. *titte på hundene sine* Hmm - man aner et mønster. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...