Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden om dårlig hundeutstyr


Recommended Posts

Skrevet

Jeg tenkte det kunne være kjekt med en tråd hvor folk kunne komme med sine dårlige erfaringer ang hundeutstyr. Det kan være greit for andre å vite, så de slipper å gå i samme fella selv med å bruke penger på dårlig hundeutstyr. (det kan jo være engangstilfeller, men kjekt å vite uansett. Folk må også komme med motargumenter hvis de er helt uenige.)

Jeg kan begynne med at jeg kjøpte et halvstrup halsbånd på Biltema (sort nylon med kjetting), og jeg tok det på Nitro og gikk ut ytterdøra og ned trappa. Nitro gikk foran og det ble et lite nykk i båndet på siste trappetrinn. PLING der røyk hele halsbåndet rett av. Kjettingen holdt ikke mål i det hele tatt. Så vær litt OBS på dette. Prøv i hagen først, for de som har slike. Se om de tåler nykk og motstand. Kan vel ikke vente seg noe annet for 30 kr! men det kan være direkte farlig å gå rundt med så dårlige halsbånd.

Skrevet

Kjøpte er rundsydd lærhalsbånd av elg. Husker ikke merket lenger, men skal se om jeg finner det ut.

Tok det på hunden og gikk en tur, så traff vi på en annen hun og min begynte å dra litt noe som førte til noen rykk. Plutselig var bikkja løs, da hadde læret rundt festet røket. Fikk nytt halsbånd da jeg reklamerte på det, men bruker det svært sjelden. Stort sett kun til "pynt" inne.

115ex.jpg

Skrevet

Jeg kjøpte et jaktkobbel i skinn hos busterzoo som var av elendig kvalitet."Skinnet" sprakk,falt av biter og ble kjempe stygt etter 2 uker så da ble det kastet.Var ikke i vann eller.

Så nå bruker jeg bare skinnbånd fra kenjan knall kvalitet!

Skrevet

Kjøpte er rundsydd lærhalsbånd av elg. Husker ikke merket lenger, men skal se om jeg finner det ut.

Tok det på hunden og gikk en tur, så traff vi på en annen hun og min begynte å dra litt noe som førte til noen rykk. Plutselig var bikkja løs, da hadde læret rundt festet røket. Fikk nytt halsbånd da jeg reklamerte på det, men bruker det svært sjelden. Stort sett kun til "pynt" inne.

115ex.jpg

Mener det er Hunter`?

Skrevet

Mener det er Hunter`?

Vet ikke, Er for øyeblikket i Sandnes og kan ikke sjekke om jeg fremdeles har lappen på halsbåndet jeg fikk i bytte for det ødelagte. Husker den var grønn og i plastikk(vanskelig å få av)

Mulig det var Hunter, men det ringer ingen bjelle dessverre.

Skrevet

Vet ikke, Er for øyeblikket i Sandnes og kan ikke sjekke om jeg fremdeles har lappen på halsbåndet jeg fikk i bytte for det ødelagte. Husker den var grønn og i plastikk(vanskelig å få av)

Mulig det var Hunter, men det ringer ingen bjelle dessverre.

Høres ut som Hunter, men det er da kvalitetsmerke i mine øyne!

Skrevet

Høres ut som Hunter, men det er da kvalitetsmerke i mine øyne!

Det er godt mulig, men halsbåndet jeg kjøpte røyk. Fikk et nytt, men tør som sakt ikke bruke det .

Skrevet

Det er godt mulig, men halsbåndet jeg kjøpte røyk. Fikk et nytt, men tør som sakt ikke bruke det .

Jeg har halsbånd, lenker, sele, leker, mat og vannskåler som har holdt til smått og stort uansett styrke i rykk og drag fra hundene.. (Jeg får Hunter ganske billig i DK nemlig, eventuellt henter jeg i Tyskland :lol: )

Jeg får krysse for at det ikke var Hunter da :blink:

Skrevet

Jeg har halsbånd, lenker, sele, leker, mat og vannskåler som har holdt til smått og stort uansett styrke i rykk og drag fra hundene.. (Jeg får Hunter ganske billig i DK nemlig, eventuellt henter jeg i Tyskland :lol: )

Jeg får krysse for at det ikke var Hunter da :blink:

jupp. Er jo også mulig jeg fikk et defekt halsbånd, man vet jo aldri.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...