Gå til innhold
Hundesonen.no

kjennskap til dommere

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har stilt Gaya (løwchen) for BB. Gaya ristet seg når hun kom opp på bordet og dommeren hoppet to meter bakover. Tok overhodet ikke på hunden og når jeg leste kritikken (når jeg kom hjem) fikk jeg nesten fnatt. Gaya var en too much feminine male og fikk en flat rød. Gaya er tispe. Gaya var junior, så dette er 5 år siden.

Guest Dratini
Skrevet

Er vel ikke gunstig å være dommer hvis man føler seg uttrygg på visse raser..

Blir veldig OT dette, men nå bare ta det med :blink:

Stillte for en finsk dommer i Nord-Norge en gang. Denne dommeren dømte alle rasene i gruppe 2 (samt gruppa etterpå). Når h*n står og er ferdig med Riesenschnauser så uttaler h*n "Ja, men ja gillar inte store hundar..." Da slo tanken meg: hvorfor i huleste dømmer du gruppe 2 da???!?! (i gruppa ble det plassert 3 dverg schnausere, dvergpincher og en American Akita (var mens de var i gruppe 2 det).

Skrevet

Også litt OT, men jeg fikk en merkelig opplevelse i ringen på ei av sommerens utstilling.

Stilte for en eldre herremann fra "det store utland".

Hadde 3 forskjellige raser foran oss i ringen, og han dømte vel til sammen godt over 60 hunder.

Han berørte ikke en eneste hund bortsett fra å klappe et par tom tok kontakt med han mens han så på utrykket dems.

'Eier viste tenner selv, og selv ikke på rasene med mye pels, der eksteriør ikke er synlig berørte han hundene for å "undersøke" dem...

Synes i grunnen ikke han viste noen tydelig usikkerhet sammen med hundene, så jeg syntes hele greia var rar.

I tillegg fikk alle utenom en som var tydelig agressiv CK.

Definitivt ikke en dommer jeg tror jeg stiller for flere ganger.

Han var hyggelig og vi fikk jo CK og plassering.

Men vil gjerne ha de litt mer nøye.

Skrevet

Jeg har stilt Gaya (løwchen) for BB. Gaya ristet seg når hun kom opp på bordet og dommeren hoppet to meter bakover. Tok overhodet ikke på hunden og når jeg leste kritikken (når jeg kom hjem) fikk jeg nesten fnatt. Gaya var en too much feminine male og fikk en flat rød. Gaya er tispe. Gaya var junior, så dette er 5 år siden.

*ler * :blink: Jadda. hadde nok klaget tvert. (synd du ikke så det før du kom hjem)

Litt moro å høre om deres erfaringer på andre dommere, selv om det kanskje ikke er like moro der og da.

Skrevet

Er vel ikke gunstig å være dommer hvis man føler seg uttrygg på visse raser..

Men håper hun ikke er redd greyhound. Men hvem er vel egentlig det? :blink: Snille, gode hundene! :lol:

Nei du sier noe der, men det er vel mangel på dommere er det ikke? Mulig at jeg tar veldig feil her altså :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...