Gå til innhold
Hundesonen.no

Vår eventyrblanding Buster


Martemor

Recommended Posts

For snart to mnd siden gikk familien her til innkjøp av en hund. Dette var noe vi hadde tenkt på lenge, og jeg har alltid ønsket meg hund. Jeg har aldri hatt hund før, men mine besteforeldre har bestandig hatt hunder, og jeg har vært mye hos de.

Tanken med hundekjøpet var at vi ønsket å gi en hjemløs hund et godt hjem, så da ble det omplassering.

Et veldig risikabelt valg, for hunden befant seg på Vestlandet og vi på Østlandet, så vi kunne fått hva som helst egentlig.

Hunden som kom til oss en solfyllt dag i begynnelsen av mai var derimot helt herlig! Blandingshund av ulike, ukjente raser. Alle som ser han lurer, og har vel egne forslag hvis vi spør. :D

Navnet er Buster, og det passer godt til denne litt lurvete hunden.

Han er rolig og fin, går godt med barn, katter og andre hunder. Han er snill som dagen er lang, leken, aktiv og samtidig en veldig koseklump!

Han fallt til ro hos oss veldig fort, og nå har han tatt familien under sin beskyttelse. Knurrer litt når han hører ukjente lyder i huset, noe han har begynt med nå i det siste.

Litt bilder av vidunderet:

Juni-2010003.jpg

Juni-2010009-1.jpg

Juni-2010047.jpg

Nabohunden og Busters nye bestevenn

Juni-2010066.jpg

Juni-2010009.jpg

Juni-2010020.jpg

Juni-2010022.jpg

Ta gjerne en egen rasevurdering om du føler for det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Må le av bildet der nabohunden har satt seg på Buster. Lurer på om det er en sånn bullehundting å gjøre. Et par av boxerne mine var ekstrem med det. De bare plasserte rævva oppå den andre hunden som om det var den mest naturlige ting i verden å gjøre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!

Brukthund er gode greier. :D

Gratulerer !

Takk for det! Ja, brukthund er fint. Han er stor nok til at han er stueren og lydig, og liten nok til at eventuelle uvaner fortsatt kan vennes av med. En herlig hund!

Gratulerer! Må le av bildet der nabohunden har satt seg på Buster. Lurer på om det er en sånn bullehundting å gjøre. Et par av boxerne mine var ekstrem med det. De bare plasserte rævva oppå den andre hunden som om det var den mest naturlige ting i verden å gjøre :D

Hehehe. Han er fin sånn, naboen. Setter seg ned om han føler for det. Men noe må han gjøre for å ta igjen da, for Buster er myyye raskere enn han, så når de løper rundt i hagen her, så kommer han ulende etter fordi han ikke er rask nok! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten å si at Buster er 1 1/2 år gammel. Hans histore er litt trist siden ingen ville ha han. Vi er hans femte hjem på alt for kort tid. Han viser heldigvis ingen tegn til hverken aggresjon eller utrygghet etter all flyttingen.

Damen på omplasseringshjemmet håpet nå at Buster har fått et permanent hjem, og hun var overbevist om at han kommer til å få det godt hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nommin en liten bartegutt jo :D Kjempesøt! Veldig fint at dere valgte å ta til dere en stakkars kasteball! Sånne hunder fortjener et varig hjem :P

Takk for skryt! Han er en herlig hund! :P Mors lille mammadalt... :D

Ja, han fortjener virkelig et trygt og stabilt hjem nå. Lillesøster i huset lurer fælt på om vi skal ha Buster til han dør. Og da må jeg jo bare si ja, for jeg har ikke planer om at han skal flytte noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster er en hund som liker seg godt ute, om det er i skogen eller hagen er ikke så nøye egentlig.

I hagen får han leke med nabohunden, og de kan fort leke flere timer om dagen. Løper rundt her, hopper, biter og trekker i tau. Vi er veldig glade for at disse to hundene går så godt overens (det er svogeren min med familie som eier denne hunden.. Den lyse på bildene under). Siden vi bor i samme hus og deler hage, ville det vært litt leit om de ikke kunne være ute sammen.

Men disse to trives virkelig godt i hverandres selskap.

Buster er raskere og smidigere enn Bajas (som han heter), og det syns Bajas er litt leit. De kommer i full fart over plenen her, Buster først og Bajas ulende etter fordi han ikke er rask nok.

Det er så morro å se på.

Nå driver vi og snakker om å melde oss på kurs da. Jeg ønsker å trene agility med han, men da må vi gjennom lydighet først. Noe jeg også syns er greit å ta med seg, i alle fulle fall.

Men vi er ikke helt enige, mannen og jeg, om hva som kommer først av kastering og trening. :)

Begge deler må gjøres, men det er litt dumt om de kræsjer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fjernet en flått fra Buster. Den satt og koste seg under haka hans, men jeg fikk tatt den med en gang, for den var ikke begynt å utvide seg enda.

Da jeg tok den bort væsket det fra stedet flåtten satt, og han var litt sår der.

Men tålmodig som han er, satt han pent mens jeg styret på, og mens far etterpå gikk gjennom hele hunden for flått.

Må ha med litt mer bilder av guttebassen min da! :)

Juli-2010002.jpg

Juni-2010007.jpg

Her har jeg gjemt en godbit inni melkekartongen, og Buster gjør sitt beste for å få den ut.

Juni-2010009-2.jpg

Venter spent mens mamma gjør i stand en ny utfordring.

Juni-2010012.jpg

Belønningen inni pappesken var god, jo.

Juni-2010016.jpg

Denne var litt mer vrien. En rømmeboks på hodet inni vaskekurven som også står på¨hodet. Denne holdt han på med leeenge, mens halen viftet some n pendel. Utrolig morsomt var det!

Juni-2010017.jpg

Her koser Buster og Molly seg sammen. Eller gjorde i hvertfall helt til mor kom med kameraet... Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi har fjernet buret fra leiligheten, noe som har ført til at man da må passe litt mer på hva om ligger framme når Bustern er alene hjemme.

Det gikk litt fort for seg en dag her, og noen glemte igjen strikketøyet sitt på sofaen. Da kan man ikke forvente at det er like helt når man kommer hjem... :icon_redface:

august-2010-0091.jpg?w=300&h=225

Må også legge ut litt flere bilder av Buster og nabohunden. De har blitt så utrolig gode venner, og Bajas (naboen) har blitt utrolig avhengig av Buster. Det er så gøy å se de i lag.¨, og svogeren min syns det er så morro å se hvordan Bajas har blomstret etter at de flyttet og disse hundene ble naboer.

Juli-2010088.jpg

Juli-2010085.jpg

Her ligger Buster på "armen" til Bajas

Juli-2010051.jpg

Buster er full av Bajas- sikkel

Juli-2010048.jpg

Drikke er viktig når man løper rundt og leker

Juli-2010086.jpg

Også et bilde av nydelig Bajas! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...