Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilbur til Suzuki Grand Vitara


Recommended Posts

Foreldrene mine har nettopp kjøpt seg ny bil, og dermed skal hundene sikres veldig godt.

Spørsmålet er bare hvor man får bestilt bur som kan være helt opptil føreresetene (det er grønne skilter, og altså bare to seter, varebil), men sånn at åpningene er på sidene sånn at man bare åpner bildørene.

Det skal være dobbeltbur med en åpning i hver bildør. Det ene rommet litt større enn det andre.

Spør hvis jeg var litt uklar på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Zuki på grønne skilter... :wub:

Vi har brukt to innebur med sidedører, da passet det greit med dørene, men det er langt fra noen trygghet og det skrangler som et lite he...

1561.jpg

Nå har vi Vario Cage XL, men siden den bakerste delen av lasterommet på vår bil er 5cm høyere en resten av ferdiggulvet så står ikke buret stødig helt bak mot bakluken så de kunne hoppet rett inn bak, så vi har det en halvmeter inn i bilen, dette fungerer godt for å ta hundene gjennom bakluken, men sløser med plassen da buret blir stroppet ned midt i rommet...

variocage_3_320.jpg

Vario Cage kjøpte vi uansett for Mondeoen, der passer det Perfekt, det er det viktigste, da det er hundebilen...

Så flytter vi det over i Zukien når/om vi bruker den på tur...

Uansett, dette var ikke noe svar til deg... :whistle:

Skal du ha et bur som passer med døråpningen og som helst ikke ødelegger plasten eller tøyet på døra, dørstolper og div. så må du som alle andre sier, få spesiallaget bur til bilen med sidedører, Trønderburet foreksempel (lyv gjerne litt på størrelsen/rasen du har, så du får et bur hvor hundene faktisk kan snu seg i) de er litt glad i å lage bur som er minimum i høyde og dybde i forhold til størrelse på hunden har jeg litt inntrykk av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha et bur som passer med døråpningen og som helst ikke ødelegger plasten eller tøyet på døra, dørstolper og div. så må du som alle andre sier, få spesiallaget bur til bilen med sidedører, Trønderburet foreksempel (lyv gjerne litt på størrelsen/rasen du har, så du får et bur hvor hundene faktisk kan snu seg i) de er litt glad i å lage bur som er minimum i høyde og dybde i forhold til størrelse på hunden har jeg litt inntrykk av...

Eller bare gi nøyaktige mål, dette SKAL du ha. De prøvde seg med for liten dybde til meg først, jeg nektet å betale da det ikke var det jeg hadde bestilt, og de måtte lage et nytt bur til meg. Nå var jeg litt snill alikevel og spurte noen jeg kjente om de kjente noen som trengte et dobbeltbur med ulik størrelse på rommene, og vips så fikk de solgt det første buret også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elverumsburet

Om du går inn på bilder så har de bilder av løsningen din :whistle:

Tusen takk for bilde :wub:

Og det blir garantert spesiallaget, og det skal ikke skrangle en liten bit en gang, det har mor gjort veldig klart!

Men fått prisoverslag fra Kela, da kommer det på ca. 2500kr så får se om jeg får noe svar fra Trønderburet. Ellers så Elverumsburet bra ut det også :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Nissan Patrol med et lignende bur. Der har vi brukt den "veggen" som var i bilen fra før og satt inn en til "vegg" lengre bak. I den bakerste veggen er det laget mellomrom til å sette inn skillevegg. :wub:

Jeg vet jeg er dårlig å forklare :whistle:

Den var ikke dum, så da er liksom dørene, burdører da? Altså når man åpner bildøren så er hunden "løs"? For det er jo et rimelig alternativ, hvis foreldrene mine ikke ønsker å betale veeeldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var ikke dum, så da er liksom dørene, burdører da? Altså når man åpner bildøren så er hunden "løs"? For det er jo et rimelig alternativ, hvis foreldrene mine ikke ønsker å betale veeeldig mye.

Bildørene er burdører ja. Vet ikke helt hvor rimelig det var å få verkstedet/forhandleren til å sveise og sette sammen hele greia da :whistle: Det går kanskje an å lage selv, og det blir sikkert ikke like dyrt.

Kan ta bilde en dag hvis du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildørene er burdører ja. Vet ikke helt hvor rimelig det var å få verkstedet/forhandleren til å sveise og sette sammen hele greia da :whistle: Det går kanskje an å lage selv, og det blir sikkert ikke like dyrt.

Kan ta bilde en dag hvis du vil?

Ja hadde vært supert om du kunne gjort det :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...