Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilbur til Suzuki Grand Vitara


Recommended Posts

Skrevet

Foreldrene mine har nettopp kjøpt seg ny bil, og dermed skal hundene sikres veldig godt.

Spørsmålet er bare hvor man får bestilt bur som kan være helt opptil føreresetene (det er grønne skilter, og altså bare to seter, varebil), men sånn at åpningene er på sidene sånn at man bare åpner bildørene.

Det skal være dobbeltbur med en åpning i hver bildør. Det ene rommet litt større enn det andre.

Spør hvis jeg var litt uklar på noe.

Skrevet

Vi har Zuki på grønne skilter... :wub:

Vi har brukt to innebur med sidedører, da passet det greit med dørene, men det er langt fra noen trygghet og det skrangler som et lite he...

1561.jpg

Nå har vi Vario Cage XL, men siden den bakerste delen av lasterommet på vår bil er 5cm høyere en resten av ferdiggulvet så står ikke buret stødig helt bak mot bakluken så de kunne hoppet rett inn bak, så vi har det en halvmeter inn i bilen, dette fungerer godt for å ta hundene gjennom bakluken, men sløser med plassen da buret blir stroppet ned midt i rommet...

variocage_3_320.jpg

Vario Cage kjøpte vi uansett for Mondeoen, der passer det Perfekt, det er det viktigste, da det er hundebilen...

Så flytter vi det over i Zukien når/om vi bruker den på tur...

Uansett, dette var ikke noe svar til deg... :whistle:

Skal du ha et bur som passer med døråpningen og som helst ikke ødelegger plasten eller tøyet på døra, dørstolper og div. så må du som alle andre sier, få spesiallaget bur til bilen med sidedører, Trønderburet foreksempel (lyv gjerne litt på størrelsen/rasen du har, så du får et bur hvor hundene faktisk kan snu seg i) de er litt glad i å lage bur som er minimum i høyde og dybde i forhold til størrelse på hunden har jeg litt inntrykk av...

Skrevet

Skal du ha et bur som passer med døråpningen og som helst ikke ødelegger plasten eller tøyet på døra, dørstolper og div. så må du som alle andre sier, få spesiallaget bur til bilen med sidedører, Trønderburet foreksempel (lyv gjerne litt på størrelsen/rasen du har, så du får et bur hvor hundene faktisk kan snu seg i) de er litt glad i å lage bur som er minimum i høyde og dybde i forhold til størrelse på hunden har jeg litt inntrykk av...

Eller bare gi nøyaktige mål, dette SKAL du ha. De prøvde seg med for liten dybde til meg først, jeg nektet å betale da det ikke var det jeg hadde bestilt, og de måtte lage et nytt bur til meg. Nå var jeg litt snill alikevel og spurte noen jeg kjente om de kjente noen som trengte et dobbeltbur med ulik størrelse på rommene, og vips så fikk de solgt det første buret også.

Skrevet

Elverumsburet

Om du går inn på bilder så har de bilder av løsningen din :whistle:

Tusen takk for bilde :wub:

Og det blir garantert spesiallaget, og det skal ikke skrangle en liten bit en gang, det har mor gjort veldig klart!

Men fått prisoverslag fra Kela, da kommer det på ca. 2500kr så får se om jeg får noe svar fra Trønderburet. Ellers så Elverumsburet bra ut det også :wub:

Skrevet

Vi har en Nissan Patrol med et lignende bur. Der har vi brukt den "veggen" som var i bilen fra før og satt inn en til "vegg" lengre bak. I den bakerste veggen er det laget mellomrom til å sette inn skillevegg. :wub:

Jeg vet jeg er dårlig å forklare :whistle:

Skrevet

Vi har en Nissan Patrol med et lignende bur. Der har vi brukt den "veggen" som var i bilen fra før og satt inn en til "vegg" lengre bak. I den bakerste veggen er det laget mellomrom til å sette inn skillevegg. :wub:

Jeg vet jeg er dårlig å forklare :whistle:

Den var ikke dum, så da er liksom dørene, burdører da? Altså når man åpner bildøren så er hunden "løs"? For det er jo et rimelig alternativ, hvis foreldrene mine ikke ønsker å betale veeeldig mye.

Skrevet

Den var ikke dum, så da er liksom dørene, burdører da? Altså når man åpner bildøren så er hunden "løs"? For det er jo et rimelig alternativ, hvis foreldrene mine ikke ønsker å betale veeeldig mye.

Bildørene er burdører ja. Vet ikke helt hvor rimelig det var å få verkstedet/forhandleren til å sveise og sette sammen hele greia da :whistle: Det går kanskje an å lage selv, og det blir sikkert ikke like dyrt.

Kan ta bilde en dag hvis du vil?

Skrevet

Bildørene er burdører ja. Vet ikke helt hvor rimelig det var å få verkstedet/forhandleren til å sveise og sette sammen hele greia da :whistle: Det går kanskje an å lage selv, og det blir sikkert ikke like dyrt.

Kan ta bilde en dag hvis du vil?

Ja hadde vært supert om du kunne gjort det :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...