Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som liker å skrive her?


Aya

Recommended Posts

Nå har vi hatt flere tegnetråder, og vi vet jo at det er mange fototalenter her inne; er det noen som er glade i å skrive også? Dikt, historier, noveller, sanger - you name it :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wub: Basenjier er virkelig inspirerende dyr! :blink:

Basenjien virker som om den får fnatt,

basenjien så nemlig nettopp en katt!

Basenjien helst på katten vil bite,

men mor vil bare at dyret skal drite.

(ja, jeg har slitt med å få trollene til å gå på do i dag..) :wub:

Basenjien leker og herjer no veldig,

den føler seg egentlig fryktelig heldig

Den har så mye energi som nå må brukes,

så blomsterbedet trenger ikke lenger å lukes... :)

Etnaen bjeffer og hopper og danser

mens basseluskdyret bare tar sjanser

Å løpe i veggen er ikke så smart

Men egentlig er ikke bikkja så sart

Den herjer og leker så fillene fyker

Til mor sier "STOPP, før skoen min ryker!"

Da ler basselusken og løper sin vei

Mens etnaen synes litt synd på seg

For å få skylden for dette atter

Så basseluskdyret får en god latter. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Vi har en basenjidikter blant oss!

Og jeg skjønner overhodet ikke problemet med å få basenjien til å drite, min finner et passende sted og ferdig med det. :wub: Snuseren er en annen historie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er din sånn som Dennis, da. Han og bare setter seg rett ned. Kee og Fogo derimot, kan holde seg i det uendelige. Kee holdt seg i to døgn her for en stund siden, samme med Fogo en annen gang. Og det er jo ikke det at de IKKE er bæsjetrengte, de bare vil ikke.. Så løper de rundt og er kjempefrustrerte og dritatrengte så møkka nesten tyter ut av rumpa på dem, og da må de jo gnage på ting når de er inne, og sette seg ned på rumpa når de er ute så ikke det tyter ut, eventuelt spise gress. :) Og det er jo helt forståelig. :blink::wub: Det er jaggu godt de er søte når de sover! Kee har vært dritatrengt siden i går kveld, og bare vært atal og kjip, og endelig i kveld gikk hun på do.. Det hjalp, for å si det sånn! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hatt flere tegnetråder, og vi vet jo at det er mange fototalenter her inne; er det noen som er glade i å skrive også? Dikt, historier, noveller, sanger - you name it :wub:

Ja, jeg elsker å skrive og har gjort det siden før jeg lærte å skrive! :wub: Jeg bare lagde noen krusseduller og tegnet til og så ba jeg pappa om å lese det for meg. :)

Det er historier jeg skriver da. Litt dikt også, når jeg var liten lagde jeg en diktbok og skrev mange dikt, lurer på hvor den er nå. *gni seg på haken* Når jeg var liten hadde jeg en bunke med ark, brettet bunken i to og stiftet den i ryggen, og sånne bøker har jeg utrolig mange av! Nå skriver jeg på PC-en, men jeg blir som oftes lei av å skrive før jeg er ferdig med historien... Nå fikk jeg faktisk lyst til å skrive noe. Kanskje jeg skal lage en sånn bok igjen (har ikke word på denne PC-en, og på mammas er det passord, og det er min feil at jeg ikke får vite det fordi jeg visste det før og da glemte jeg å lukke den en gang, og ja, *kremt* greide dyret her å klore av alle knottene pluss at PC-en blei litt tullete etter det. Så nå får jeg ikke vite passordet mer. :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, jeg liker å skrive innimellom og har skrevet både dikt og noveller og tragedier og annet tull. Dessverre har jeg null oversikt over hvor jeg har ting og det meste har nok gått tapt (sikkert like greit også kanskje). På pcen her ser jeg at det eneste jeg har er en bruksanvisning på snømåking for blondiner og den er både litt tatt ut av sammenheng og litt lite passende i akkurat disse dager... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn pä sonen og sä denne träd

men noe bra kommer jeg ikke pä

jeg vil ha kaffe med melk og med sukker

jeg gliser bredt mens jeg takker og bukker

Kaffe er bra, spesielt med masse koffein

om noen vil smake, skriker jeg "den er MIN!!"

sä spurte jeg sjefen om han ogsä vil ha

svaret jeg fikk var "var det noe du sa?"

Neivel tenkte jeg, hent din egen kaffe

jeg er ikke jenta du to gang nä be

fikser heller radio sä det blir musikk

häper ikke sjefen blir spikspenna klikk

"Deluxe Music" syns jeg er sä bra

her kommer alt, fra Dido til A-Ha!

nä kan man rocke, danse og synge

jeg lar meg ikke av jobben tynge

men nä nä man jobbe, ikke bare "dikte"

man har jo et sted et lite mäl i sikte

sä Sonenfolket, all I want to say

lovely people, have a wonderful day! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg blogget på vg hadde vi ukens tema og sånn, denne uken var temaet "Hobby"

The Ripper

Jeg sniker meg rundt i den kalde natten

Og lister meg like stille som katten

Jeg strammer mitt grep om den blanke kniv

Min hobby er nemlig å ta menneskers liv

Jeg hater dem alle, jeg skjelver av vrede

Å ta deres liv gir ekstatisk glede

Jeg er ikke lønnet, som min kjære bror Døden

Jeg er for ingen en venn i nøden

Jeg er den som rydder, jeg luker i bedet

De ber meg innstendig, ta noen andre i stedet

Da ler jeg og sier; her er det jeg som bestemmer

Mens jeg smilende skjærer av kroppens lemmer

En hobby på si, det er å ta bilder

Jeg legger dem sirlig i album med kilder

Over sted og redskap, styrke på skrik

Jeg har tusen album med bilder av lik

Lola Pagola 14 april 08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev veldig veldig mye før, men sluttet med det etter at en engelsklærer på vgs klarte å ta fra meg all lysten på å skrive.. :flowers: Jeg søkte til og med på forfatterskole jeg, men nå skriver jeg ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev veldig veldig mye før, men sluttet med det etter at en engelsklærer på vgs klarte å ta fra meg all lysten på å skrive.. :flowers: Jeg søkte til og med på forfatterskole jeg, men nå skriver jeg ikke mer.

Dumme lærere kan ødelegge så mye. Ingvilden min fikk ikke karakter i norsk og engelsk i 8 klasse fordi læreren mente hun hadde vært for mye borte og dermed var det ikke nok grunnlag for å sette karakter. Nå har Ingvild bekreftelse på at hun har høyt fravær pga astma og dertil vriene forkjølelser og feber, undertegnet overlegen på Ullevål. Det gir henne all verdens rett på tilpasset undervisning (i og for seg har alle det), men det var jo litt seint når karakterene var satt. Vel, nok om det. Gjett hvem som fikk to femmere i norsk og engelsk i standpunkt på vitnemålet og seks til eksamen i norsk muntlig og hovedmål skriftlig og en femmer i nynorsk eksamen. Best i kullet! In your face, bitch! Altså, den læreren som istedenfor å støtte og veilede, trykket ungen ned, ble byttet ut året etter og var nok med på å redde skrivegleden til min prinsesse!

Ikke gi opp Huldra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev veldig veldig mye før, men sluttet med det etter at en engelsklærer på vgs klarte å ta fra meg all lysten på å skrive.. :flowers: Jeg søkte til og med på forfatterskole jeg, men nå skriver jeg ikke mer.

Åååh, så utrolig leit å høre Huldra. Skriving betyr så utrolig mye for meg, så å høre historier som din gjør meg kjempesint. Håper skrivelysten våkner igjen en dag!

Morsomt å høre at så mange andre koser seg med litt hobbyskriving! :banana: LP- du er litt skummel *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schibsted har skrivekonkurranse for tiden. Les mer her.

Jeg likte å skrive en del da jeg var mindre. Men som Huldra, så har enkelte lærere effektivt satt stopper for en del slik aktivitet.

Nå har jeg perioder som jeg skriver litt i, men det blir jo aldri til noen mer fornuftig enn litt kludder på dataen. Jeg har mye tanker i hodet, men får en sperre ofte når jeg skal ha det på "papiret"...

Jeg har brukt skriving som en del "terapi" i enkelte perioder av livet mitt, og synes det er en fin måte å komme seg igjennom tunge ting på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for støtten.. :flowers:

I likhet med Nirm har jeg også brukt skriving som "terapi". Nå går ting bedre, og hundene fungerer mer som forebyggende terapi, antageligvis derfor det er en så altoppslukende livsstil.. Helt ærlig tror jeg ikke det er så verst heller, tror hund som hobby er sunnere enn mangt og meget man kan lire ut av seg på et papir. Man kan lett bli sittende i egne tragiske tanker, i alle fall dersom man ikke har noen andre å dele de med. Noen dikt har jeg delt med andre, men personlige skriblerier mer dagboktypeaktig var det også mye av en stund. Nuvel, nok om min syke fortid.. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg blogget på vg hadde vi ukens tema og sånn, denne uken var temaet "Hobby"

The Ripper

Jeg sniker meg rundt i den kalde natten

Og lister meg like stille som katten

Jeg strammer mitt grep om den blanke kniv

Min hobby er nemlig å ta menneskers liv

Jeg hater dem alle, jeg skjelver av vrede

Å ta deres liv gir ekstatisk glede

Jeg er ikke lønnet, som min kjære bror Døden

Jeg er for ingen en venn i nøden

Jeg er den som rydder, jeg luker i bedet

De ber meg innstendig, ta noen andre i stedet

Da ler jeg og sier; her er det jeg som bestemmer

Mens jeg smilende skjærer av kroppens lemmer

En hobby på si, det er å ta bilder

Jeg legger dem sirlig i album med kilder

Over sted og redskap, styrke på skrik

Jeg har tusen album med bilder av lik

Lola Pagola 14 april 08

:whistle::(;)

Likte denne!

Jeg er også glad i å skrive, men det har blitt lite skjønnlitterært og prosaaktig i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Basenjier er virkelig inspirerende dyr! ;)

Basenjien virker som om den får fnatt,

basenjien så nemlig nettopp en katt!

Basenjien helst på katten vil bite,

men mor vil bare at dyret skal drite.

(ja, jeg har slitt med å få trollene til å gå på do i dag..) :whistle:

Basenjien leker og herjer no veldig,

den føler seg egentlig fryktelig heldig

Den har så mye energi som nå må brukes,

så blomsterbedet trenger ikke lenger å lukes... ;)

Etnaen bjeffer og hopper og danser

mens basseluskdyret bare tar sjanser

Å løpe i veggen er ikke så smart

Men egentlig er ikke bikkja så sart

Den herjer og leker så fillene fyker

Til mor sier "STOPP, før skoen min ryker!"

Da ler basselusken og løper sin vei

Mens etnaen synes litt synd på seg

For å få skylden for dette atter

Så basseluskdyret får en god latter. :(

Ler!! ;)

Kan jeg få trykke i BN???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LP, du er litt skummel av og til. *grøsse* ;)

Edit: Men altså, veldig bra, det var jo derfor det var skummelt. ;):(

Mohahaha! ;) du kommer vel ikke til å tørre å dele togvogn med meg igjen nei!

Note to myself - aldri møte LolaPagola in real life :whistle:

;) *fnis* jeg sparer såklart hundemennesker!

LP- du er litt skummel *ler*

*fniser fornøyd*

;););)

Likte denne!

Tusen takk ;)

Leeer av basenji/etnahund-diktene, hahaha basenjien høres meeeget spesiell ut, nesten ikke som en hund i det hele tatt, mer som et mytisk vesen. Kanskje fordi basselusk minner meg om harry potter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler! ;)

Kan jeg få trykke i BN???

Klart du kan! :whistle:

Mohahaha! ;) du kommer vel ikke til å tørre å dele togvogn med meg igjen nei!

Leeer av basenji/etnahund-diktene, hahaha basenjien høres meeeget spesiell ut, nesten ikke som en hund i det hele tatt, mer som et mytisk vesen. Kanskje fordi basselusk minner meg om harry potter ;)

Jeg kommer ihvertfall til å holde liiiiitt mer øye med deg kanskje og ikke bare fokusere på den herlige avledningsmanøveren av en hund du har. :(;)

Basenjier er ikke hunder. De er basenjier. ;) (seriøst altså, de er ikke helt hund, de er mer som... hunde-katte-reve-dingo-dyr. Eller no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...