Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemmeside med blogg


tm100001

Recommended Posts

Wordpress er enkelt og bra. Siden du er litt kjent med blogger(?) fra før, skulle det være veldig greit for deg å sette deg inn i Wordpress.Gå inn på Wordpress.com og følg instruksene derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det ting :ahappy: På Crispo sin side var det slide-show av en nydelig valp. Selv de enkle blogg-formatene kan være litt vriene å sette seg inn i til å begynne med , og det er vanskelig å veilede pr. forum. Bare fortsett å prøve deg fram, så får du det slik du vil til slutt :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare fram en blå side med noe tekst, der det ser ut som om noe faktisk ikke er klikk-bart en gang. Er du sikker på at du har gått fram på riktig måte?

Hmm... Nei :)

Fant en video med instrukser :)

Nå skjer det ting :thumbs: På Crispo sin side var det slide-show av en nydelig valp. Selv de enkle blogg-formatene kan være litt vriene å sette seg inn i til å begynne med , og det er vanskelig å veilede pr. forum. Bare fortsett å prøve deg fram, så får du det slik du vil til slutt :wub:

Hmm... Sitter litt fast nå :ahappy: Vanskelig å skjønne hvordan man gjør dette. Jeg vil skirve på forsiden, men har satt at postene skal på blogg siden, og jeg finner ikke sånn at jeg kan redigere forsiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes å huske at jeg først lagde alle sidene, senere bestemte jeg rekkefølgen på dem ved å nummerere dem. Du går først inn på kontrollpanel, velger "sider", deretter rediger (kommer opp når musepila er over navnet du har gitt siden). Nå kan du gjøre det du ønsker med siden, og til slutt velge "rekkefølge" under "page attributes" som du finner i venstre kolonne. Da skal du både ha utformet siden etter ønske, og også valgt rekkefølge. Dersom flere sider har samme nummerering (at det f. eks er to sider nr 1) mens du styrer med dette, kan det bli surr, så prøv å unngå at det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmm... Sitter litt fast nå :) Vanskelig å skjønne hvordan man gjør dette. Jeg vil skirve på forsiden, men har satt at postene skal på blogg siden, og jeg finner ikke sånn at jeg kan redigere forsiden :)

Hvordan gjorde du det?!

Styrer på her, men som totalt grønnskolling så var ikke dette lett.... :)

Altså: Har laget de 4 siden jeg vil ha foreløpig, og plassert dem i riktig rekkefølge.

Men hvordan skrive innlegg i bloggen?

Får kun opp "redigere", men det er vel ikke det jeg bruker for innleg vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...