Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdal 19/6 og 20/6


Guest Dratini

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Spent på hvem fornøyd sonis er :wub:

BIG i gr 3 ble JRT Saltisgården's Main Man

BIG i gr 8 ble FCR Almanza Face The Fact

Har ikke hørt hvordan de gikk med dem i BIS enda, men tipper de begge har to lykkeligelige, felles eiere i dag :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd!! Sånn gikk det med gårsdagens blå-sløyfe-hunder...

Coda: Hann av utmerket type. Velskåret maskulint hode. Utmerket over og underlinje. Tilstrekkelig vinklet rundt. Meget godt benstilling. En aning åpne poter. Korrekt bitt. Tiltalende gemytt. Utmerket pels. Effektive paralelle bevegelser. CK, CERT, BIM

Frost: Hann av utmerket type. Velskåret maskulint hode. Utmerket over og underlinje. Tilstrekkelig vinklet rundt. Meget god benstilling og poter. Korrekt bitt. Tiltalende gemytt. Ok pelskvalitet. Elegante effektive bevegelser. CK, 3.BHK

Shira: Tispe av meget god type. Velskåret feminint hode. Utmerket over og underlinje. Kunne hatt bedre utviklet forbryst. Tilstrekkelig vinklet rundt. Korrekt bitt. Herlig gemytt. Ok pelskvalitet. En aning marktrange bevegelser, ellers effektivt. CK, CERT, BIR 3.BIG

Stor grattis til alle andre fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mona og Fannhvìt! :wub:

Nenya stilte i dag igjen, kritikken var som følger: "Velutviklet for alder. Fine proporsjoner og vinkler. Bra hode og uttrykk. Bra bitt. God hals og overlinje. God kropp for alder. Bra pels og farge. Bra bevegelser."

Samme premiering og plassering som i går: BIR og BIG-2! :wub: Søteste Nenya det.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke gjentakelse av knallsuksessen fra i går, da det kom en eldre tispe som var mer utviklet og hadde litt mer pels enn Vix. I tillegg fikk jeg ikke stilt henne opp så pent (det tar på å være på dobbelutstilling altså :aww: ). Men vi fikk da CK i dag også, og hun ble 2 beste tispe. Var ganske fin kritikk også. Ikke verst av lille juniorfrøkna mi. På 3 utstillinger (og på samtlige har hun vært helt ute av pels!) har hun fått HP, CERT og CK. Lille anonyme "andungen" min begynner å vokse seg til en vakker dame. :wub: Nei, utstilling er bra gøy dere. :wub:

Dagens kritikk var som følger: " Korr. type, fem. helhet. Korrekt benstamme for størrelsen. Fine ører, bra skalle. Neseparti trenger utvikl. Bra hals/overlinje. Typ. vinklet. Bra kropp for alderen. Parall. beveg. Bevegelser bra fra siden. Typisk hale. Lovende helhet". Lovende helhet, det liker vi. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig fornøyd!

Jubi stilte i åpen unghundklasse og fikk 1-1-ck-1btk-cert-bir og ble big 2 begge dagene!

Kritikken på lørdag for Harald Aune:

Tispe av meget god type, velskåret hode, velbygget kropp med gode ekstremitter. Korrekt bitt, herlig gemytt. God farge og pelskvalitet. Effektive bevegelser.

Kritikken på søndag for Hans Lehtinen:

Velbalansert tik. Mycket vakkert hode. Snygg profil. Bra hals og gode linjer. Velst.ben (?). Bra vinkler, kunne ha snyggere fordelte flekker ( blæh :wub: )

Hun oppførte seg utrolig fint både lørdag og søndag, og jeg fikk med ett litt tro på dette prikkedyret igjen! Så vi fortsetter nok å stille flere ganger!

Ellers var det masse flotte sonen-hunder der i helga, jeg turde ikke si hei til mer enn en.. :wub: Gratulerer med flotte resultater alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt resultater fra meg og da :wub:

Lørdagen kan vel beskrives som mildt sagt mislykket. Tidlig start, regn i bøttevis,stress og en pels som over natten ble til kaninpels (fluffy!) + en ganske skummel dommer, hehe. Fikk totalt jernteppe og husket ingenting av ringtrening så kan egentlig ikke skylde på noen andre en meg selv. :wub: Vel det ble altså 2 Premie og en litt sur start på juniorkarrieren.

Kritikk: Fører og hund, behøver mer ringtrening (kremt kremt). Hodet for lite til kropp. Bra hals, veldig bra brystkasse. Alt for bløt pels, burde ha mer vinklet bak.

Men med lørdagen kom solen og heldigvis en ny sjanse:

Kritikk: Sjarmerende tispe m/ vakkert hode og uttrykk. Utm. Proposisjoner, tilstrekkelig vinkling. Ikke korrekt pels for dagen (valpepels). Bra bevegelser men veiver litt med frambeina. 1 Premie og HP.

Så nå er neste prosjekt klipping og prøve å finne voksenpelsen. Synes det er rart at et hode kan gå fra å være for lite til vakkert på ett døgn, rare greier dette med utstilling :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle sammen, er så moro å se så mange soniser i gruppefinalene!

Jeg er også storfornøyd med helgen! ;)

Lørdag:

6 bernervalper stilte og Oliver ble BIM og søstra Freia ble BIR. I gruppefinalen stilte jeg Freia fordi eieren hennes har en nuffevalp som også ble BIR, og av 13 raser i gruppa gikk de hen og ble nummer 1(Tord) og 2(Freia)! Utrolig moro for eieren! :P

I voksenringen var det 13 bernere. Fredrik fikk ck og endte til slutt opp som 2bhk, plassen bak certet for tredje gang! Dommeren sa at han var en lekker junior som kom til å nå langt i framtiden, sånt varmer å høre :)

Bella fikk også ck og ble 2btk, veldig fornøyd med det. :aww:

Søndag:

6 valper i dag også, og søskenparet Oliver og Freia endte nok en gang opp som BIR og BIM :)

Denne gangen var det Oliver som trakk det lengste strået, og jammen endte ikke han også opp som BIG2! :D Bak nuffen Tord som vant gruppa i dag også!

I voksenringen fikk Bella blått i dag, hun begynte helt plutselig å halte litt på venstre frambein :wub: Hun har ikke haltet hverken før eller etter, og den andre åpentispa begynte også å halte på samme foten på samme stedet i ringen! Veldig merkelig..

Men høydepunktet i dag var vakre gode lille Fredriken! Han fikk ck og endte til slutt opp som beste hanne med CERT! :P Endelig satt den! Og siden ingen av tispene fikk ck endte han også opp som BIR :wub:

I oppsamlingsringen mistet jeg først håpet litt da ringsekretæren ropte inn hund etter hund, hele 17 stk. tror jeg det endte opp med! Men jeg følte at Fredrik sto opp gikk utrolig bra og fikk en god følelse da vi entret grupperingen. Og jammen var ikke dommeren(som er bernerdommer og har dømt rasen mye) enig i at Fredrik er vakker vakker så han gikk liksågodt hen å VANT gruppa han! :wub::D:aww:

Åååååh, jeg er bare såå stolt av fineste Bellasønnen :wub:

Okei, nå ble det vel mye skryt og tjo og hei her så nå er det på tide å avslutte :D

36396_456230545224_723220224_6275486_5649430_n.jpg

Fredrik i oppsamlingsringen

36396_456230530224_723220224_6275485_480138_n.jpg

BIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...