Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdal 19/6 og 20/6


Guest Dratini

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Fabiennes Summer Skies - Aynï:

"Feminin, men for lett og ubetydelig helhet. Bra skåret hode, god hals. Bra kropp. Litt for lavt ansatt hale. Velvinklet. Beveger seg bra. Bra pelskvalitet. Meget trivelig temperament." -> 2. premie.. :aww: Jaja, jeg hadde vel ikke forventet så mye mer tror jeg. Dommeren sa at hun var alt for liten og spinkel. Og Aynï som har lagt seg ut i vinter til og med, haha! :)

Show Them The Quantum Of Solace - Nenya:

"Meget tiltalende ung dame. Tiltalende hode med fint uttrykk. Utmerket kropp, benstamme og vinkler. Beveger seg med utmerket steglengde. Utmerket tempament. Vel presentert." -> BIR, BIG-2 :wub: Tror egentlig han likte Nenya veldig godt, kan ikke skjønne annet egentlig, for hun "løp" som en dass i grupperingen; dvs nesen satt klistret i bakken praktisk talt konstant. :wub: Og jeg som var misfornøyd med hvordan hun hadde løpt i raseringen - dèt skulle jeg ikke sagt før jeg hadde sett henne i gruppa, haha! Men som plaster på såret så stod hun kjempefint kjempelenge i raseringen da. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabiennes Summer Skies - Aynï:

"Feminin, men for lett og ubetydelig helhet. Bra skåret hode, god hals. Bra kropp. Litt for lavt ansatt hale. Velvinklet. Beveger seg bra. Bra pelskvalitet. Meget trivelig temperament." -> 2. premie.. :D Jaja, jeg hadde vel ikke forventet så mye mer tror jeg. Dommeren sa at hun var alt for liten og spinkel. Og Aynï som har lagt seg ut i vinter til og med, haha! :P

Show Them The Quantum Of Solace - Nenya:

"Meget tiltalende ung dame. Tiltalende hode med fint uttrykk. Utmerket kropp, benstamme og vinkler. Beveger seg med utmerket steglengde. Utmerket tempament. Vel presentert." -> BIR, BIG-2 :aww: Tror egentlig han likte Nenya veldig godt, kan ikke skjønne annet egentlig, for hun "løp" som en dass i grupperingen; dvs nesen satt klistret i bakken praktisk talt konstant. :wub: Og jeg som var misfornøyd med hvordan hun hadde løpt i raseringen - dèt skulle jeg ikke sagt før jeg hadde sett henne i gruppa, haha! Men som plaster på såret så stod hun kjempefint kjempelenge i raseringen da. :wub:

Grattis med flott (debut?)resultat! :) Husker du hvem som vant gruppe 8 voksen/valp?

Og var rasedommer på valpene Rune Lysgaard? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott (debut?)resultat! :wub: Husker du hvem som vant gruppe 8 voksen/valp?

Og var rasedommer på valpene Rune Lysgaard? :D

Voksen så jeg ikke. :aww: Valpene hadde Rune Lysgaard ja, og det var labrador som ble BIG1. Flat og golden ble 3 og 4, men er usikker på hvem som ble hva. :) Ja, jeg var helt svimete i dag.. :wub:

Edit: Takk forresten! Og joda, det var debuten. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til dere alle :wub: Så super kritikk på "lille" Nenya da, gøy gøy :wub:

Vi (dvs. jeg) valgte å ikke dra.. Micko visste seg ikke akkurat som noen stor showhund på Røros forrige helg, og jeg tror ikke det ville gått særlig bedre i enda verre vær i dag :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen så jeg ikke. :aww: Valpene hadde Rune Lysgaard ja, og det var labrador som ble BIG1. Flat og golden ble 3 og 4, men er usikker på hvem som ble hva. :) Ja, jeg var helt svimete i dag.. :wub:

Edit: Takk forresten! Og joda, det var debuten. :wub:

I gruppe åtte var det ingen flat-valper som møtte, golden ble BIG3 og lagotto BIG4. :wub:

Forøvrig gratulerer med masse flotte resultater, det kommer mer også vet jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gruppe åtte var det ingen flat-valper som møtte, golden ble BIG3 og lagotto BIG4. :wub:

Forøvrig gratulerer med masse flotte resultater, det kommer mer også vet jeg. :wub:

Var jo bare 2 påmeldt, så ikke overrasket... Så du gr 8 voksen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vår dag i ringen i dag. jeg vil ha lette, slanke hunder, dommeren hadde en annen smak, og det er greit nok det, folk har forskjelling smak.

Blått på alle mine, hehe...

Coda 16 mnd: Bra størrelse. Snygg til modellen men for dagen alt for tynn, burde ha mer kropp og bryst. Kraftig hode, bra pigment. Meget smal i bringen. Bra hals og overlinje. Velbært hale. Bra pelskvalitet.

Frost 2år: Alt for tynn og lett i kroppen. Burde være tyngre og bredere stamme. Bra stamme, stram overlinje. Meget smal i bringen. Brabakstell. Behøver mer volum og dybde i kroppen. Bra pelskvalitet.

Shira 2år: Burde ha mer volum i kroppen. Bra ben. Normale vinkler. Burde være kraftigere. Bedre stopp. Bra hals og overlinje. Litt hardt kringlet hale. Litt trippende steg.

Må bare si at ingen av mine hunder er TYNNE, der er normalvektige, og jeg hadde ikke ville hatt et gram mer på kroppen til noen av de, men hver sin smak.

Gratulerer til alle med gode resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gruppe åtte var det ingen flat-valper som møtte, golden ble BIG3 og lagotto BIG4. :wub:

Forøvrig gratulerer med masse flotte resultater, det kommer mer også vet jeg. :wub:

Hahaha.. JA, jeg var fjasete i dag! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo bare 2 påmeldt, så ikke overrasket... Så du gr 8 voksen forresten?

Nei, det var så kaldt og ufyselig at etter gr1 voksen nærmest løp jeg tilbake til bilen for å komme meg hjem. :wub:

Hahaha.. JA, jeg var fjasete i dag! :wub:

Som hund, så eier, vet du! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

*klippe-klippe*

De er slettes ingen "blå-hunder" de er slik som samojeder skal være for tenkt! De skal ikke være lavbente, ekstremtlanghårete, små "rundballer"... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er slettes ingen "blå-hunder" de er slik som samojeder skal være for tenkt! De skal ikke være lavbente, ekstremtlanghårete, små "rundballer"... :wub:

Hehehe, takk:) veldig enig..

Husker du den gangen Fenris ble sendt ut uten CK fordi han var for tjukk for noen år siden? Vel, samojedene har omtrent samme hold nå som Fenris hadde den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Hehehe, takk:) veldig enig..

Husker du den gangen Fenris ble sendt ut uten CK fordi han var for tjukk for noen år siden? Vel, samojedene har omtrent samme hold nå som Fenris hadde den gangen.

Altså, om de er i samme hold som Fenris var den gangen, så er det ikke mange grammene fett på de, da er de i det holdet de skal være, de er jo tross alt hunder som skal være funksjonable trekkhunder :wub:

Og den gangen Fenris ikke fikk HP eller CK, trodde jeg at Zuma skulle ryke ut med blått (for om Fenris var "tjukk" så skulle da Zuma ha vært smellfeit :wub: ). Men den gangen fikk Zuma cert og bir :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner. :wub: Er storfornøyd kan man si. Ble ikke plassert i gruppa, men det var ikke uventet med den dommeren. Men vi stilte allikevel for treningen sin del, og det var morsomt å stille i en såpass stor ring. Lille frøkna mi var kjempeflink, og viste seg fra sin beste side. Gøy med hund som syns utstilling er morsomt. :wub: Fikk ikke med meg hvem som ble plassert i gruppa dog, var litt opptatt med den vakreste hunden på hele utstillingsplassen. :wub:

Gratulerer til andre som er fornøyde. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner. :wub: Er storfornøyd kan man si. Ble ikke plassert i gruppa, men det var ikke uventet med den dommeren. Men vi stilte allikevel for treningen sin del, og det var morsomt å stille i en såpass stor ring. Lille frøkna mi var kjempeflink, og viste seg fra sin beste side. Gøy med hund som syns utstilling er morsomt. :wub: Fikk ikke med meg hvem som ble plassert i gruppa dog, var litt opptatt med den vakreste hunden på hele utstillingsplassen. :wub:

Jeg liker objektiviteten :aww: Hvem var de andre tollerne?

Gratulerer med gode resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker objektiviteten :wub: Hvem var de andre tollerne?

Gratulerer med gode resultater!

Jeg er, som du vet, stor tilhenger av å være objektiv. :wub: Har ikke katalog for dagen, men smugtittet i noen andre sin og det var ei juniortispe fra jenwills og en juniorhanne fra red-tollers. Fikk ikke med meg hva hannhunden fikk, men var enten ren rød eller "verre". Høybeint og smal var han, så det er godt mulig han fikk blått. Juniortispa tror jeg bare fikk rød, jeg ble så satt ut av å få utlevert CERT-farger at jeg ikke fikk med meg om hun fikk HP heller. Var bare Vix som fikk CK i alle fall. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er, som du vet, stor tilhenger av å være objektiv. :wub: Har ikke katalog for dagen, men smugtittet i noen andre sin og det var ei juniortispe fra jenwills og en juniorhanne fra red-tollers. Fikk ikke med meg hva hannhunden fikk, men var enten ren rød eller "verre". Høybeint og smal var han, så det er godt mulig han fikk blått. Juniortispa tror jeg bare fikk rød, jeg ble så satt ut av å få utlevert CERT-farger at jeg ikke fikk med meg om hun fikk HP heller. Var bare Vix som fikk CK i alle fall. :wub:

Pff, da satser jeg på du får noen til å stjele med seg en katalog etter morgendagens suksess så du kan stilne min nysgjerrighet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pff, da satser jeg på du får noen til å stjele med seg en katalog etter morgendagens suksess så du kan stilne min nysgjerrighet :wub:

Skal no alltids få nappet med meg en katalog.

Og ikke vær for sikker, det ventes jo enda en konkurrent i morgen. Om hun dukker opp da. :wub: Og så er det jo en helt annen dommer. *pessimist til det motsatte er bevist* :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...