Gå til innhold
Hundesonen.no

Utsyr til liten valp


Recommended Posts

Skrevet

Lager en tråd ang. utstyr til heeler valp, fordi jeg ikke har peiling på hvor man får tak i utstyr til så små hunder :P

Først og fremst trenger jeg en sele som valpen kan vokse lenge i. Helst en Y sele, og ikke veldig dyr. Har ikke dyrebutikk i området, så den må gå an å få tak i på nett. Tips? :P

Skrevet

Canis? :innocent: Neida, skal være grei. :banana:

Har ikke fått sjekket så mye, men her er noen som har seler:

Tropehagen Zoo - De har litt forskjellig

Hundepoter - Har bittelitt seler, og denne synes jeg så fin ut. (?)

MyPetShop - Har jo noen, men kanskje ikke så mange du er på jakt etter. :D

Rytter'n - Har ikke så mange, men de har Hurtta sin Y sele. :)

Hapoo - Noe, men ikke så mye bra synes jeg.

Skrevet

Jeg har Hurtta y-sele i str.40 og den er det jo en del justering i, har matchende halvstrup også om du er interessert. I tillegg har jeg et lilla ezy-dog halsbånd, og et tynt, lett kobbel som passer godt for valper. Det har også sånne ringer så du kan justere lengden på båndet.

Skrevet

Ikke ofte jeg anbefaler puppia, men som valpesele til en heeler fungerer den veldig bra. Jeg brukte størrelse small til Ferdinand fra han var 8 uker (1,5 kg) og til han var ca 5mnd? Den er myk og god og gnager ingen steder. Puppia-selene (finnes sikkert også en rekke kopier) er ikke så dyre, og jeg mener det er viktig at man velger så behagelig utstyr som mulig til hundene generelt, og valper spesielt. Halsbånd brukte jeg såvidt til gå-pent-trening noen meter i slengen da han var valp, og ellers bruker jeg bare halsbånd når vi trener LP og han i prinsippet går ukoblet hele tiden.

Hvis det er viktig for deg at det skal være noe som varer lengre enn de første månedene, synes jeg ezy-dog sine seler er det beste alternativet som er nevnt her. Seler er forøvrig skikkelig vrient å kjøpe over nett.

Ellers så må du tenke på at heeleren er liten hele livet og taper mye varme når det er kaldt ute. Dekken og/eller genser må de ha så langt nord som vi bor. Spesielt dersom de blir stående litt i ro i tur-pauser eller trenings-pauser. Nå er det en stund til vinteren, men kanskje du kommer over noen gode tilbud nå i sommersesongen. Utgåtte farger o.l :innocent:

Vet jo ikke hvor du kan få tak i alt dette på nettet, men google kan gi deg svar. Dessuten kan du faktisk kjøpe noe i Tromsø i forbindelse med at du henter valpen. Er bl.a en dyreforretning i det bygget der NKK-utstillinga var i høst,- og der må du jo uansett kjøre forbi for å komme til oppdretter :banana:

Skrevet

Kan lønne seg å få tak i ting som seler brukt. Min Heeler måtte få ny fire ganger i løpet av de første 18 mnd. Det kan bli ganske dyrt å kjøpe nye, hvis ikke du får tak i noe brukbart som kan justeres da. Det fant ikke jeg.

Skrevet

Canis? :D Neida, skal være grei. :lol:

Har ikke fått sjekket så mye, men her er noen som har seler:

Tropehagen Zoo - De har litt forskjellig

Hundepoter - Har bittelitt seler, og denne synes jeg så fin ut. (?)

MyPetShop - Har jo noen, men kanskje ikke så mange du er på jakt etter. :lol:

Rytter'n - Har ikke så mange, men de har Hurtta sin Y sele. :D

Hapoo - Noe, men ikke så mye bra synes jeg.

Se under.

Selen fra ezydog er rimelig, og kan justeres mye, så du har den hele valpetiden iallefall. På ebay fks. får du den veldig billig.

120 kr for xs (pluss noe porto) http://global.ebay.com/search?Query=ezydog+harness+xs&Region=0&SortBy=8&ItemTypeFilter=8&PageNumber=1

Se under.

På denne var det en sele med mye justeringsmuligheter. http://www.mypetshop.no/shop/ Gå på seler og grimer også Softline Elegance. Da har du sele som valpen kan vokse i.

Se under.

Jeg har Hurtta y-sele i str.40 og den er det jo en del justering i, har matchende halvstrup også om du er interessert. I tillegg har jeg et lilla ezy-dog halsbånd, og et tynt, lett kobbel som passer godt for valper. Det har også sånne ringer så du kan justere lengden på båndet.

Takk for tilbudet, men jeg tror egentlig at jeg har det jeg trenger :P :P

Ikke ofte jeg anbefaler puppia, men som valpesele til en heeler fungerer den veldig bra. Jeg brukte størrelse small til Ferdinand fra han var 8 uker (1,5 kg) og til han var ca 5mnd? Den er myk og god og gnager ingen steder. Puppia-selene (finnes sikkert også en rekke kopier) er ikke så dyre, og jeg mener det er viktig at man velger så behagelig utstyr som mulig til hundene generelt, og valper spesielt. Halsbånd brukte jeg såvidt til gå-pent-trening noen meter i slengen da han var valp, og ellers bruker jeg bare halsbånd når vi trener LP og han i prinsippet går ukoblet hele tiden.

Hvis det er viktig for deg at det skal være noe som varer lengre enn de første månedene, synes jeg ezy-dog sine seler er det beste alternativet som er nevnt her. Seler er forøvrig skikkelig vrient å kjøpe over nett.

Se under.

Ellers så må du tenke på at heeleren er liten hele livet og taper mye varme når det er kaldt ute. Dekken og/eller genser må de ha så langt nord som vi bor. Spesielt dersom de blir stående litt i ro i tur-pauser eller trenings-pauser. Nå er det en stund til vinteren, men kanskje du kommer over noen gode tilbud nå i sommersesongen. Utgåtte farger o.l :D

Vet jo ikke hvor du kan få tak i alt dette på nettet, men google kan gi deg svar. Dessuten kan du faktisk kjøpe noe i Tromsø i forbindelse med at du henter valpen. Er bl.a en dyreforretning i det bygget der NKK-utstillinga var i høst,- og der må du jo uansett kjøre forbi for å komme til oppdretter :P

Den dyrebutikken var jeg innom i fjor under NKK Tromsø :D Dekken skal vi nok få tak i ja, men det er sikkert fint å vite hvor stor han blir først :D

Kan lønne seg å få tak i ting som seler brukt. Min Heeler måtte få ny fire ganger i løpet av de første 18 mnd. Det kan bli ganske dyrt å kjøpe nye, hvis ikke du får tak i noe brukbart som kan justeres da. Det fant ikke jeg.

Jeg har kjøpt to stygge, bittesmå seler. De ligner litt på kattesele, men går som en Y foran. Kan se ut som rogz selene, men tror de er smalere. Blå med hunder i forskjellige farger... :D Ser ut som ma kan stille de ganske bra da :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...