Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...

Vimsan

Recommended Posts

• Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Jeg forsøkte å ringe begge telefonnummerene og de virker å være autentiske. Snakket med en mann i transportfirmaet og spurte bare om jeg hadd kommet riktig, at det var et transport firma. og det var det. eller snakket han veldig dårlig engelsk så forstod ikke så mye av det.

Kom også frem til den nasjonale flyplassen, først til en mobilsvar med musikk og deretter en dame som satte meg videre over til en engelsktalende mann...fikk også her bekreftet at nummeret var til flyplassen

Uansett, det kan jo godt være at svindlerene er såppas organisert at de har skaffet seg fake telefonnummeret og begir seg ut for å være transportfirmaer og flyplasser...om det er tull så gjør de i allefall en jæ*vlig god jobb med å late som om det er flyplassen...

I en av linkene jeg har postet, står der at de samarbeider gjerne med flyplasser, politi, logistikkfirmaer, osv osv. Ikke la deg lure!!!

(OT = Off Topic)

(Selv om det ikke er lov å kommentere moderering, så fniser jeg pittelitt i det stille av moderators dobbeltpost med påminnelse om at dobbelposting ikke er lov, hihi...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynner ikke å få en stor telefonregning etter hvert da? Hvis du nå angivelig ringer til Kamerun?

Nej jag har ju bara fått svar på ett ställe och pratade inte länge.

Så det går fint :hmm:

Ja nu har jag verkligen fått klarhet i vad OT betyder :getlost:

Storm&Meg- Jag frågade det eftersom att jag fick tips om att göra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, speeennende dette! ;) Eller egentlig ikke da. Denne saken har bare to utfall, enten lar du deg lure og mister en liten slump penger eller så lar du deg ikke lure og de finner noen andre å bruke tiden på. Jeg håper veldig på nr 2...

De pengene du angivelig har på kontoen din eksisterer garantert ikke! Ikke la tvilen komme disse folkene til gode, ikke tenkt på din samvittighet osv...

Men seriøst dama.. driver du og ringer til Kamerun??? :hmm:

Som Huldra sier så spiller det ikke noen rolle hvem du ringer der nede, hvor seriøse firmaer det måtte tilsynelatende være osv. De ser på oss her oppe som både ekstremt rike og ekstremt naive, de mener seriøst at vi alle har råd til å miste disse x antall tusenene (kommer an på hvor naive vi måtte være) til dem! Ingen som helst skrupler!

Denne dama er forøvrig aldri i verden britisk, nevva evva!

Edit:

Om du plutselig føler at du går tom for argumenter og ikke orker mer så kan du jo bare si at du har snakket med Mattilsynet da (hvilket du faktisk burde gjøre om du fremdeles tror det er håp for at du skal få denne valpen) og at du har fått beskjed om at du ikke får ta hunden inn i landet uten karantene og masse utgifter. Og at du dermed ombestemmer deg og skal føre pengene tilbake til kontoen de kom fra ila noen dager (etter at du har funnet ut at de har forsvunnet så du slipper å bli lurt.... mao du fører ingen penger tilbake).

Men kanskje det nå er på sin plass å komme på bestekompisen til broren din som er på rundreise i Afrika og som har sagt seg villig til å plukke opp valpen siden han likevel har tenkt seg hjem en av de nærmeste dagene...? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende spennende... men dette må helt klart være svindel.. Bare spent på om dere får tatt henne skikkelig til slutt :getlost: Men hvorfor svarer du ikke på hvilken rase det er?

Har jag inte svarat på det?

Tänkte jag redan gjort det men tydligen inte haha. Det är en RR valpis det är snack om här...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende spennende... men dette må helt klart være svindel.. Bare spent på om dere får tatt henne skikkelig til slutt :hmm: Men hvorfor svarer du ikke på hvilken rase det er?

drit spennende! jeg er veldig nysgjerrig på rase! nesten så jeg vil ha noen bilder av lille skybert her i tråden også!( tror jeg leste lengre oppe at hun fikk bilder av hunden? så lang og heftig tråd er det lenge siden jeg har vert borti :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 36 stk som leser denne tråden akkurat nå så er det vel ingen tvil om hva som er kveldens mest populære tråd. :hmm:

Men kanskje det nå er på sin plass å komme på bestekompisen til broren din som er på rundreise i Afrika og som har sagt seg villig til å plukke opp valpen siden han likevel har tenkt seg hjem en av de nærmeste dagene...? :getlost:

Støtter denne jeg. ;)

...men egentlig burde du vel bare glemme hele saken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

NU har jag fått svar

"the reference number 05/2010/3310". huh :getlost:

Ja jag fick bilder av Rhodesian Ridgeback valpisen

Om det der skal være valpens registreringsnr er det vel bare å ringe britiske kennelklubben og høre om dette nr. stemmer overens med en RR-valp som er i denne alderen.

Jeg forstår ikke dette med innførselen.. Om hunden er født i England, nå befinner seg i Kamerun og er 7mnd gammel så kan den vel ikke bare transporteres til Norge og komme seg inn uten karantene og styr? Er ikke karantene fryktelig dyrt (og fryktelig dumt når det er en RR som allerede tydeligvis har hatt en kjip start på livet..)?

*følger spent med*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det der skal være valpens registreringsnr er det vel bare å ringe britiske kennelklubben og høre om dette nr. stemmer overens med en RR-valp som er i denne alderen.

Jeg forstår ikke dette med innførselen.. Om hunden er født i England, nå befinner seg i Kamerun og er 7mnd gammel så kan den vel ikke bare transporteres til Norge og komme seg inn uten karantene og styr? Er ikke karantene fryktelig dyrt (og fryktelig dumt når det er en RR som allerede tydeligvis har hatt en kjip start på livet..)?

*følger spent med*

om det er sant med hunden, så kan man rekke å få ferdig rabiesvaks og blodprøve innen hunden er 7 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj allihopa detta var i alla fall en tråd som kunde engagera många det är jag glad för.

Det jag tänker nu är vad ska jag göra med det nummret jag fick? Haha blev liksom inte till någon nytta alls :hmm:

Jasså ni vill se bild på "liksom valpis" :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj allihopa detta var i alla fall en tråd som kunde engagera många det är jag glad för.

Det jag tänker nu är vad ska jag göra med det nummret jag fick? Haha blev liksom inte till någon nytta alls ;)

jeg vil i alle fall se bildene :hmm:

men det nummeret du fikk...var det valpens reg. nr eller ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du er i tvil og vil gjerne ha en RR, men jeg tror heeeelt klart (enda) at dette er svindel... Ikke la deg lure :hmm:

Dette var virkelig en poppis tråd ja ;) Kan liksom ikke gå å legge meg i natt, måå følge med :getlost: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil i alle fall se bildene :getlost:

men det nummeret du fikk...var det valpens reg. nr eller ...?

Ja det skulle vara valpis reg.nummer, det var i alla fall det jag bad om så?

Här är en bild på "liksom valpis" :hmm:

dyob39.jpg

auxc7p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jag tänker nu är vad ska jag göra med det nummret jag fick? Haha blev liksom inte till någon nytta alls :hmm:

Bare si du har sendt mail til den britiske kennelklubben for å få utfyllende info om helsestatus (foreldredyr osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare blande meg litt, men en afrikansk rase som ikke tåler afrikansk klima? :getlost::hmm:

Næh, svindel lang vei, og bildene er garantert stjålet fra en hjemmeside et sted.

Tenkte det samme.. Vår RR hadde gladlig flyttet til Afrika!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nå to år siden Pax vandret videre, og vi (jeg) har begynt å planlegge ny valp.  De siste årene har gått mye til småbarn, jobb og hus, så jeg har ikke fulgt noe særlig med på hva som går for seg i hundemiljøet. Det må jeg gjøre noe med, og derfor spør jeg dere på Sonen om hjelp til oppdatering. Hvis du skulle anbefalt meg, en kommende valpespekulant, noen ressurser, creators på sosiale medier jeg kan følge, bøker å lese, treningsmetoder, trender/diskusjoner som er sentrale, hva som helst egentlig, hva skulle det vært? Er det noen tema som er kontroversielle eller er alt bare fryd og gammen? Har Cæsar Millan kommet tilbake eller har verden gått videre? Hva bør jeg sjekke ut? Hva bør jeg holde meg langt unna?   
    • Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
    • Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...