Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Jeg forsøkte å ringe begge telefonnummerene og de virker å være autentiske. Snakket med en mann i transportfirmaet og spurte bare om jeg hadd kommet riktig, at det var et transport firma. og det var det. eller snakket han veldig dårlig engelsk så forstod ikke så mye av det.

Kom også frem til den nasjonale flyplassen, først til en mobilsvar med musikk og deretter en dame som satte meg videre over til en engelsktalende mann...fikk også her bekreftet at nummeret var til flyplassen

Uansett, det kan jo godt være at svindlerene er såppas organisert at de har skaffet seg fake telefonnummeret og begir seg ut for å være transportfirmaer og flyplasser...om det er tull så gjør de i allefall en jæ*vlig god jobb med å late som om det er flyplassen...

I en av linkene jeg har postet, står der at de samarbeider gjerne med flyplasser, politi, logistikkfirmaer, osv osv. Ikke la deg lure!!!

(OT = Off Topic)

(Selv om det ikke er lov å kommentere moderering, så fniser jeg pittelitt i det stille av moderators dobbeltpost med påminnelse om at dobbelposting ikke er lov, hihi...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynner ikke å få en stor telefonregning etter hvert da? Hvis du nå angivelig ringer til Kamerun?

Nej jag har ju bara fått svar på ett ställe och pratade inte länge.

Så det går fint :hmm:

Ja nu har jag verkligen fått klarhet i vad OT betyder :getlost:

Storm&Meg- Jag frågade det eftersom att jag fick tips om att göra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, speeennende dette! ;) Eller egentlig ikke da. Denne saken har bare to utfall, enten lar du deg lure og mister en liten slump penger eller så lar du deg ikke lure og de finner noen andre å bruke tiden på. Jeg håper veldig på nr 2...

De pengene du angivelig har på kontoen din eksisterer garantert ikke! Ikke la tvilen komme disse folkene til gode, ikke tenkt på din samvittighet osv...

Men seriøst dama.. driver du og ringer til Kamerun??? :hmm:

Som Huldra sier så spiller det ikke noen rolle hvem du ringer der nede, hvor seriøse firmaer det måtte tilsynelatende være osv. De ser på oss her oppe som både ekstremt rike og ekstremt naive, de mener seriøst at vi alle har råd til å miste disse x antall tusenene (kommer an på hvor naive vi måtte være) til dem! Ingen som helst skrupler!

Denne dama er forøvrig aldri i verden britisk, nevva evva!

Edit:

Om du plutselig føler at du går tom for argumenter og ikke orker mer så kan du jo bare si at du har snakket med Mattilsynet da (hvilket du faktisk burde gjøre om du fremdeles tror det er håp for at du skal få denne valpen) og at du har fått beskjed om at du ikke får ta hunden inn i landet uten karantene og masse utgifter. Og at du dermed ombestemmer deg og skal føre pengene tilbake til kontoen de kom fra ila noen dager (etter at du har funnet ut at de har forsvunnet så du slipper å bli lurt.... mao du fører ingen penger tilbake).

Men kanskje det nå er på sin plass å komme på bestekompisen til broren din som er på rundreise i Afrika og som har sagt seg villig til å plukke opp valpen siden han likevel har tenkt seg hjem en av de nærmeste dagene...? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende spennende... men dette må helt klart være svindel.. Bare spent på om dere får tatt henne skikkelig til slutt :getlost: Men hvorfor svarer du ikke på hvilken rase det er?

Har jag inte svarat på det?

Tänkte jag redan gjort det men tydligen inte haha. Det är en RR valpis det är snack om här...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende spennende... men dette må helt klart være svindel.. Bare spent på om dere får tatt henne skikkelig til slutt :hmm: Men hvorfor svarer du ikke på hvilken rase det er?

drit spennende! jeg er veldig nysgjerrig på rase! nesten så jeg vil ha noen bilder av lille skybert her i tråden også!( tror jeg leste lengre oppe at hun fikk bilder av hunden? så lang og heftig tråd er det lenge siden jeg har vert borti :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 36 stk som leser denne tråden akkurat nå så er det vel ingen tvil om hva som er kveldens mest populære tråd. :hmm:

Men kanskje det nå er på sin plass å komme på bestekompisen til broren din som er på rundreise i Afrika og som har sagt seg villig til å plukke opp valpen siden han likevel har tenkt seg hjem en av de nærmeste dagene...? :getlost:

Støtter denne jeg. ;)

...men egentlig burde du vel bare glemme hele saken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

NU har jag fått svar

"the reference number 05/2010/3310". huh :getlost:

Ja jag fick bilder av Rhodesian Ridgeback valpisen

Om det der skal være valpens registreringsnr er det vel bare å ringe britiske kennelklubben og høre om dette nr. stemmer overens med en RR-valp som er i denne alderen.

Jeg forstår ikke dette med innførselen.. Om hunden er født i England, nå befinner seg i Kamerun og er 7mnd gammel så kan den vel ikke bare transporteres til Norge og komme seg inn uten karantene og styr? Er ikke karantene fryktelig dyrt (og fryktelig dumt når det er en RR som allerede tydeligvis har hatt en kjip start på livet..)?

*følger spent med*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det der skal være valpens registreringsnr er det vel bare å ringe britiske kennelklubben og høre om dette nr. stemmer overens med en RR-valp som er i denne alderen.

Jeg forstår ikke dette med innførselen.. Om hunden er født i England, nå befinner seg i Kamerun og er 7mnd gammel så kan den vel ikke bare transporteres til Norge og komme seg inn uten karantene og styr? Er ikke karantene fryktelig dyrt (og fryktelig dumt når det er en RR som allerede tydeligvis har hatt en kjip start på livet..)?

*følger spent med*

om det er sant med hunden, så kan man rekke å få ferdig rabiesvaks og blodprøve innen hunden er 7 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj allihopa detta var i alla fall en tråd som kunde engagera många det är jag glad för.

Det jag tänker nu är vad ska jag göra med det nummret jag fick? Haha blev liksom inte till någon nytta alls :hmm:

Jasså ni vill se bild på "liksom valpis" :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj allihopa detta var i alla fall en tråd som kunde engagera många det är jag glad för.

Det jag tänker nu är vad ska jag göra med det nummret jag fick? Haha blev liksom inte till någon nytta alls ;)

Jasså ni vill se bild på "liksom valpis" :getlost:

jeg vil i alle fall se bildene :hmm:

men det nummeret du fikk...var det valpens reg. nr eller ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du er i tvil og vil gjerne ha en RR, men jeg tror heeeelt klart (enda) at dette er svindel... Ikke la deg lure :hmm:

Dette var virkelig en poppis tråd ja ;) Kan liksom ikke gå å legge meg i natt, måå følge med :getlost: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil i alle fall se bildene :getlost:

men det nummeret du fikk...var det valpens reg. nr eller ...?

Ja det skulle vara valpis reg.nummer, det var i alla fall det jag bad om så?

Här är en bild på "liksom valpis" :hmm:

dyob39.jpg

auxc7p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj allihopa detta var i alla fall en tråd som kunde engagera många det är jag glad för.

Det jag tänker nu är vad ska jag göra med det nummret jag fick? Haha blev liksom inte till någon nytta alls :hmm:

Jasså ni vill se bild på "liksom valpis" :getlost:

Bare si du har sendt mail til den britiske kennelklubben for å få utfyllende info om helsestatus (foreldredyr osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare blande meg litt, men en afrikansk rase som ikke tåler afrikansk klima? :getlost::hmm:

Næh, svindel lang vei, og bildene er garantert stjålet fra en hjemmeside et sted.

Tenkte det samme.. Vår RR hadde gladlig flyttet til Afrika!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...