Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...

Vimsan

Recommended Posts

Hvis du leser resten av tråden så står det vel at hun har fått penger, men at det nok er "penger" fra en sjekk som ikke har dekning e.l.

Jeg har lest hele tråden, men siden jeg har fulgt aktivt med, og tråden får ganske hyppige svar så har antagelivis det svaret til TS forsvunnet etter at jeg har svart. Så du trenger ikke beskylde meg for ikke å lese tråden altså.

Ja :getlost:

De blev satt in från en automat där man identifiserar sig med ett kort, men det syns inte än eftersom att det först blir bokfört imorgon sa de på Nordea. Men då kan man nog se info om den som sänt pengarna.

Takk for svar, jeg fant det når jeg gikk tilbake. Det har vært mye oppdateringer i denne tråden, så det har vært noen innlegg som bare har forsvunnet i det store hav :hmm: Da hadde jeg nesten bare beholdt pengene og kost meg med de ;):D Hihi, nei banken har vel greie på hva man gjør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Jeg har lest hele tråden, men siden jeg har fulgt aktivt med, og tråden får ganske hyppige svar så har antagelivis det svaret til TS forsvunnet etter at jeg har svart. Så du trenger ikke beskylde meg for ikke å lese tråden altså.

Takk for svar, jeg fant det når jeg gikk tilbake. Det har vært mye oppdateringer i denne tråden, så det har vært noen innlegg som bare har forsvunnet i det store hav :D Da hadde jeg nesten bare beholdt pengene og kost meg med de ;):D Hihi, nei banken har vel greie på hva man gjør ;)

Hihi... ja det förstår jag gott för här har det gått fort i svängarna ja :getlost:

Ja jag önskade jag hade samvete till det men... ärlighet varar längst tänker jag :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, rull inn da. Hun har ikke beskyldt deg for å ikke lese tråden :getlost:

Hun forklarte deg at ja, det er skrevet i tråden, på en hyggelig måte. Jesus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, rull inn da. Hun har ikke beskyldt deg for å ikke lese tråden :hmm:

Vi behöver nog inte förstora upp den saken där.

Tror nog inte det stack speciellt djupt ;) de kommer sig nog igenom det fint båda två utan några större men för livet hihi...:getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... ja det förstår jag gott för här har det gått fort i svängarna ja :hmm:

Ja jag önskade jag hade samvete till det men... ärlighet varar längst tänker jag ;)

Jeg tviler på at du har fått noe penger. Og for all del: ikke send noe tilbake før det er bekreftet at pengene har kommet inn og alt er i skjønneste orden. Få Nordea til å gå god for dette. Plis? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, rull inn da. Hun har ikke beskyldt deg for å ikke lese tråden :getlost:

Hun sa hvis jeg leste resten av tråden. Greit, men det går faktisk an å gå glipp av et innlegg. Dessuten var det TS jeg spurte ingen andre. Punktum og finale.

PS Så fikk jeg faktisk svar, så det er ingenting å bekymre seg over lenger :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har det varit helt stilla från "svindel dama" i en god stund.

Jag tror att hon är rädd för att jag ska avslöja hennes "vän" som jag skulle sända över pengarna till.

Har googlat namnet och jag får inte så bra vibbar, han är garanterat en svindlare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at du har fått noe penger. Og for all del: ikke send noe tilbake før det er bekreftet at pengene har kommet inn og alt er i skjønneste orden. Få Nordea til å gå god for dette. Plis? :getlost:

Jodå jag har fått in pengarna, jag har de inne på kontot. Det såg också de på Nordea.

Jag ska inte sända någonting nu nej :hmm: , väntar på telefon från Nordea för de skulle ringa mig igen när de fått mer information om personen som sänt mig pengarna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe OT, men folk som forsøker seg på svindel og lureri er ikke dumme - de skjønner som regel når ting går i stå, og fokuserer da energien på nye agn og mer lettlurte folk. Jeg tror det skal mye til for at du klarer å lure damen eller gi henne en lærepenge.

Jeg har vært med på en lignende sak, hvor jeg arrangerte en konferanse, vi fikk et tosifret antall påmeldte fra et afrikansk land (konferansen rettet seg mot et europeisk publikum), og rett etter kom det en mail om at de måtte få en bekreftelse på at de var invitert til konferansen for å få visum. Jeg kunne selvfølgelig ikke gi en slik bekreftelse, de var overhode ikke invitert til å være speakers, men jeg sendte en PDF av et brev med vår logo og annet som hører til et formelt brev, hvor jeg bekreftet at de var påmeldt til den og den konferansen, sånn og slik dato. Det kom kjapt etterpå en telefon om at dette ikke var nok for myndighetene, og jeg fikk en mail hvor de var så vennlig å diktere hva som kunne stå i brevet. Jeg svarte det samme en tre-fire ganger at jeg ikke kunne skrive det, jeg fikk et par telefoner fra "frustrert mann vil gjerne komme på viktig konferanse i Norge", men etter tre-fire intense dager med mail og telefon var det helt tyst - de fant sikkert et annet prosjekt de kunne forsøke seg på for å få antageligvis innført noen damer til Norge som kan jobbe i Skippergata, frykter jeg... Da jeg 14 dager før konferansen sendte ut en påminnelsesepost med praktiske opplysninger og oppdateringer i programmet, hørte jeg ingenting fra dem - vi valgte på jobben å behandle dem som reelle påmeldte, i fall de var det, gi de all informasjon som andre fikk, legge til side fordommer - men ikke bli direkte overrasket om de ikke kom til konferansen. Sånt skjer stadig vekk.

Da jeg googlet telefonnummeret han ringte fra, kom jeg forresten til et bilverksted - ikke det universitetet de påsto å være ansatt ved (men jeg fant universitetet, dog ingen av de påmeldte navnene var å finne som ansatte...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ!

Nå er jeg kjeempenaiv her, hører det selv altså, men tenk om dette er one in a million da, og faktisk reelt? :getlost:

Hihi ja alltså vi vet ju inte 100% än men 99% så tror vi det.

Kanske kanske inte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har fått sms!

Jag skrev sms till henne att jag ser att hon ringt men att jag inte hann ta telefon.

Då fick jag detta till svar:

"i told you i was british and all my hope is you at this moment to save lucky. the number to transport company is +23770108608 and the airport is +23775203370".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir og det! Makan... ja is i magen!

Men ok, la meg se om jeg har forstått det rett; du har fått inn penger på din konto, fra noen hun kjenner, som du skal overføre til hennes konto, for å betale for transport ikke sant? Så egentlig har du 2600 kr på din konto som er hennes? Så da har du ikke noe å tape på å overføre da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jag fått mail också!

"Hello Jasmine,Look, i told you that i was British and now i have just moved andyou are the only hope i have now to rescue Lucky as soon as possible.The number to the transport agency is +237 70108608 and that of theairport is+237 75203370. Please Jasmine, i thought you had understoodeverything i explained but now it is not the case. You already agreedthat you will send the money but now the money is in you account youare now telling me a different thing. I thought the transport companycontacted you and you confirmed that you will receive the dog, nowwhat is happening that you you sound strange. Please call thetransport agency and explain. Please, just help lucky at this momentplease, i am really begging you to help. Thank you".

:getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir og det! Makan... ja is i magen!

Men ok, la meg se om jeg har forstått det rett; du har fått inn penger på din konto, fra noen hun kjenner, som du skal overføre til hennes konto, for å betale for transport ikke sant? Så egentlig har du 2600 kr på din konto som er hennes? Så da har du ikke noe å tape på å overføre da, eller?

Ja alltså jag har fått in pengar på mitt konto, från hennes pengar. 2 600nok för att betala transport ja. Och de ska jag sända över till henne (i hennes väns namn) med westernunion. Nej egentligen inte :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...