Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...

Vimsan

Recommended Posts

Hvis du leser resten av tråden så står det vel at hun har fått penger, men at det nok er "penger" fra en sjekk som ikke har dekning e.l.

Jeg har lest hele tråden, men siden jeg har fulgt aktivt med, og tråden får ganske hyppige svar så har antagelivis det svaret til TS forsvunnet etter at jeg har svart. Så du trenger ikke beskylde meg for ikke å lese tråden altså.

Ja :getlost:

De blev satt in från en automat där man identifiserar sig med ett kort, men det syns inte än eftersom att det först blir bokfört imorgon sa de på Nordea. Men då kan man nog se info om den som sänt pengarna.

Takk for svar, jeg fant det når jeg gikk tilbake. Det har vært mye oppdateringer i denne tråden, så det har vært noen innlegg som bare har forsvunnet i det store hav :hmm: Da hadde jeg nesten bare beholdt pengene og kost meg med de ;):D Hihi, nei banken har vel greie på hva man gjør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Jeg har lest hele tråden, men siden jeg har fulgt aktivt med, og tråden får ganske hyppige svar så har antagelivis det svaret til TS forsvunnet etter at jeg har svart. Så du trenger ikke beskylde meg for ikke å lese tråden altså.

Takk for svar, jeg fant det når jeg gikk tilbake. Det har vært mye oppdateringer i denne tråden, så det har vært noen innlegg som bare har forsvunnet i det store hav :D Da hadde jeg nesten bare beholdt pengene og kost meg med de ;):D Hihi, nei banken har vel greie på hva man gjør ;)

Hihi... ja det förstår jag gott för här har det gått fort i svängarna ja :getlost:

Ja jag önskade jag hade samvete till det men... ärlighet varar längst tänker jag :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, rull inn da. Hun har ikke beskyldt deg for å ikke lese tråden :getlost:

Hun forklarte deg at ja, det er skrevet i tråden, på en hyggelig måte. Jesus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, rull inn da. Hun har ikke beskyldt deg for å ikke lese tråden :hmm:

Vi behöver nog inte förstora upp den saken där.

Tror nog inte det stack speciellt djupt ;) de kommer sig nog igenom det fint båda två utan några större men för livet hihi...:getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... ja det förstår jag gott för här har det gått fort i svängarna ja :hmm:

Ja jag önskade jag hade samvete till det men... ärlighet varar längst tänker jag ;)

Jeg tviler på at du har fått noe penger. Og for all del: ikke send noe tilbake før det er bekreftet at pengene har kommet inn og alt er i skjønneste orden. Få Nordea til å gå god for dette. Plis? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, rull inn da. Hun har ikke beskyldt deg for å ikke lese tråden :getlost:

Hun sa hvis jeg leste resten av tråden. Greit, men det går faktisk an å gå glipp av et innlegg. Dessuten var det TS jeg spurte ingen andre. Punktum og finale.

PS Så fikk jeg faktisk svar, så det er ingenting å bekymre seg over lenger :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har det varit helt stilla från "svindel dama" i en god stund.

Jag tror att hon är rädd för att jag ska avslöja hennes "vän" som jag skulle sända över pengarna till.

Har googlat namnet och jag får inte så bra vibbar, han är garanterat en svindlare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at du har fått noe penger. Og for all del: ikke send noe tilbake før det er bekreftet at pengene har kommet inn og alt er i skjønneste orden. Få Nordea til å gå god for dette. Plis? :getlost:

Jodå jag har fått in pengarna, jag har de inne på kontot. Det såg också de på Nordea.

Jag ska inte sända någonting nu nej :hmm: , väntar på telefon från Nordea för de skulle ringa mig igen när de fått mer information om personen som sänt mig pengarna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe OT, men folk som forsøker seg på svindel og lureri er ikke dumme - de skjønner som regel når ting går i stå, og fokuserer da energien på nye agn og mer lettlurte folk. Jeg tror det skal mye til for at du klarer å lure damen eller gi henne en lærepenge.

Jeg har vært med på en lignende sak, hvor jeg arrangerte en konferanse, vi fikk et tosifret antall påmeldte fra et afrikansk land (konferansen rettet seg mot et europeisk publikum), og rett etter kom det en mail om at de måtte få en bekreftelse på at de var invitert til konferansen for å få visum. Jeg kunne selvfølgelig ikke gi en slik bekreftelse, de var overhode ikke invitert til å være speakers, men jeg sendte en PDF av et brev med vår logo og annet som hører til et formelt brev, hvor jeg bekreftet at de var påmeldt til den og den konferansen, sånn og slik dato. Det kom kjapt etterpå en telefon om at dette ikke var nok for myndighetene, og jeg fikk en mail hvor de var så vennlig å diktere hva som kunne stå i brevet. Jeg svarte det samme en tre-fire ganger at jeg ikke kunne skrive det, jeg fikk et par telefoner fra "frustrert mann vil gjerne komme på viktig konferanse i Norge", men etter tre-fire intense dager med mail og telefon var det helt tyst - de fant sikkert et annet prosjekt de kunne forsøke seg på for å få antageligvis innført noen damer til Norge som kan jobbe i Skippergata, frykter jeg... Da jeg 14 dager før konferansen sendte ut en påminnelsesepost med praktiske opplysninger og oppdateringer i programmet, hørte jeg ingenting fra dem - vi valgte på jobben å behandle dem som reelle påmeldte, i fall de var det, gi de all informasjon som andre fikk, legge til side fordommer - men ikke bli direkte overrasket om de ikke kom til konferansen. Sånt skjer stadig vekk.

Da jeg googlet telefonnummeret han ringte fra, kom jeg forresten til et bilverksted - ikke det universitetet de påsto å være ansatt ved (men jeg fant universitetet, dog ingen av de påmeldte navnene var å finne som ansatte...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ!

Nå er jeg kjeempenaiv her, hører det selv altså, men tenk om dette er one in a million da, og faktisk reelt? :getlost:

Hihi ja alltså vi vet ju inte 100% än men 99% så tror vi det.

Kanske kanske inte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har fått sms!

Jag skrev sms till henne att jag ser att hon ringt men att jag inte hann ta telefon.

Då fick jag detta till svar:

"i told you i was british and all my hope is you at this moment to save lucky. the number to transport company is +23770108608 and the airport is +23775203370".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir og det! Makan... ja is i magen!

Men ok, la meg se om jeg har forstått det rett; du har fått inn penger på din konto, fra noen hun kjenner, som du skal overføre til hennes konto, for å betale for transport ikke sant? Så egentlig har du 2600 kr på din konto som er hennes? Så da har du ikke noe å tape på å overføre da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jag fått mail också!

"Hello Jasmine,Look, i told you that i was British and now i have just moved andyou are the only hope i have now to rescue Lucky as soon as possible.The number to the transport agency is +237 70108608 and that of theairport is+237 75203370. Please Jasmine, i thought you had understoodeverything i explained but now it is not the case. You already agreedthat you will send the money but now the money is in you account youare now telling me a different thing. I thought the transport companycontacted you and you confirmed that you will receive the dog, nowwhat is happening that you you sound strange. Please call thetransport agency and explain. Please, just help lucky at this momentplease, i am really begging you to help. Thank you".

:getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir og det! Makan... ja is i magen!

Men ok, la meg se om jeg har forstått det rett; du har fått inn penger på din konto, fra noen hun kjenner, som du skal overføre til hennes konto, for å betale for transport ikke sant? Så egentlig har du 2600 kr på din konto som er hennes? Så da har du ikke noe å tape på å overføre da, eller?

Ja alltså jag har fått in pengar på mitt konto, från hennes pengar. 2 600nok för att betala transport ja. Och de ska jag sända över till henne (i hennes väns namn) med westernunion. Nej egentligen inte :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...