Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Kjære sonen venner, det kryr jo av av svindlere her ute!

Sente en mail på de "gratis chiihuaha" valpene på dyrenett for å sjekke...

her er svaret:

Hei

Vi har 3 valper igjen, 2 kvinner og 1 hann, valpene er friske, vaksinert, avmaska, chippet og har stamtavle, valpene er hjemme trent og de er flink med barn, vi lever ikke i Norge, men vi vil sende deg valpen lordag gjennom flyet og du henter valpen på flyplassen, vil vi sende deg fly-nummeret og tidspunkt for ankomst når vi gjør flyturen reservasjon, sender vi har en valp til Oslo før, send oss ditt navn og navnet på nærmeste flyplassen for flyturen bestilling, vil du at en mannlig eller kvinnelig valpen?? vil du ta alle tre valper?? vi gi valpene gratis fordi vi er misjonærer, og vi har vært overføre å forkynne evangeliet i Haiti, dyr er ikke tillatt i kirken i Haiti så gir vi valpene gratis,

P.S : gir vi valpene gratis men betaler du transport koster

:( Jeg tar alle tre jeg, både de mannlige og den kvinnelige, må jo hjelpe folka som bidrar til den gode misjonssaken i Haiti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Melissa

At det går! Så på den annonsen angående gratis chiihuaha. Den hadde jeg aldri gått på altså. Tror dere at det mange som går på den der da? Det mennesket som annonserer der har heller ikke så mye greie på dyr tydeligvis. Må le litt når hun skriver om du vil ha en mannlig eller kvinnelig valp, og du kan gjerne få alle tre :) Synd at det skal finnes slike rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager egen tråd med chi-valpene jeg :)

kan du ikke lage en helt egen "svindler tråd" også plasserer vi alle misstenkelige annonser der?

Kan jo være innmari greit å få samla søppla en plass, så får man sett hva man skal passe seg for..ser det er flere slike annonser ute også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er flere..

Beskrivelse

quality chihuahua puppies

AKC & CKC. Hjem-opp med massevis av kjærlighet og omsorg. Høy rundt andre hunder og katter og barn. 1ste bilder & wormings. Skriftlig helse garantere hun trenger et hjem som kan gi henne kjærlighet og omsorg, komme tilbake for mer informasjon og bilder.

Sist oppdatert: Torsdag, 14 August Adoos' referanse: 3325061

Sted: Tinn, Telemark, Norge

Dato satt inn: juni 8

Hun er en kjærlig og morsom liten jente som vil bringe glede og lykke til familien. Hun er bare en hvit ball av energi og skjønnhet sikkert. Hun vil være din beste venn. Hun er veterinær sjekk og alle hennes papirer blir tilgjengelig med helse-garanti

: Asker, Akershus, Norge

Dato satt inn: juni 7

Veterinær / Family Raised! Sosialiseres rundt barn, katter og andre valper! Skrevet Helse garanti! Oppvokst i huset. Er du ansvarlig kjærlig valp elsker jakt etter et vakkert sunn Pomeranian? I så tilfelle så bør du vurdere en fra Sandcreek tillatt. Vi har hjulpet mange første gang kjøpere internett og frakt er tilgjengelig. Medlem av BBB og referanser tilgjengelig. Licensed veterinær i!

hengiven mann og kvinne Yorkshire terrier valper for adopsjon. — Svelvik

Sted: Svelvik, Vestfold, Norge

Dato satt inn: juni 7

Jeg har to yorkshire terrier valper som jeg vil dele dem ut til et nytt hjem

Min Chihuahua Valper

Kontakt Informasjon

Lagt inn av: malclint

Sted: oslo Oppland

Brukerens annonser: Vis alle annonser lagt inn av malclint

Annonse Informasjon

Annonse Tekst

Alle liker valpene. De har den søteste personlighet ALLE. DERES TRI-COLOR tegninger adorable. Disse små babyene vil lage det perfekte FAMILIEN COMPANION pet. BURDE STÅ RUNDT 2KG rekkevidde. THEY ARE Priset for bare ** 5000NOK ** OG PUPPY TALL [Peja-6-12] .. GIR noen du er glad i en skikkelig gave av kjærlighet .. KONTAKT OSS SNART FØR DET ER FOR SENT .. Du kan kontakte USA når som helst og be om Malita eller Bill. VÅRE E-post er malita7258@hotmail.com

Typiske mini chihuahua valper.

Kontakt Informasjon

Lagt inn av: loverules

Sted: Oslo Østfold

Brukerens annonser: Vis alle annonser lagt inn av loverules

Annonse Informasjon

Annonse Tekst

vi har typiske mini Chihuahua valper (menn og kvinner) for å gi bort i egnede hender.

Valpene er sosialiserte og har erfaring med andre hunder og barn. Valpene er 2x vaksinert dewormed flere ganger, skallet og med EU-pass

Jeg likte spesielt den siste annonsen som hadde skallet mini chihuahua . HJÆLP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Melissa

Ja, den skulle jeg virkelig likt og sett :( Den høres skummel ut :wub: Skjønner nå at det er virkelig mange svindlere ute og går, men du må faktisk le av mange av dem også, for du skjønne jo med en gang at dette ikke kan stemme, men det er jo ikke alle som lar seg gjennomskue da :) Uheldigvis for de som går på limpinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jag varit på Polisstationen

Kommer hem ganska besviken måste jag säga :D

När jag kom dit var det bara en Polisman där, han sa att det är lite de kan göra nu eftersom att deras datorer är ur funktion just nu så de får inte skrivit någonting. Han verkade vara en helt färsk en för han sa att han aldrig varit med om något liknande och att det var helt nytt för honom. Han visste därför inte vad han kunde eller skulle göra och inte heller vart han skulle starta. :)

Han sa även att det verkade väldigt invecklat men att det är svårt att veta vad man ska göra så därför skulle jag pröva finna ut av det själv :) ? Jag sa då att det var ju därför jag kom hit, för att få råd och vägledning i hur jag ska hantera detta osv.

För att jag tycker det är svårt i och med att det är många inblandade nu och jag vill inte göra något fel, även fast jag själv inte mister pengar.

Det förstod han men han sa att jag kunde komma tillbaks imorgon på morgonen eller dagen för att då är det fler poliser på plats som kanske kan ge råd. Men att oavsett så kan de inte anmäla något för att än så länge är det inga lovbrott som har skett.

Det förstår jag också men det var inte det som var hela poängen men varför jag kom :( .

Han sa det om han hade varit mig så hade han skrivit mail till svindel dama att jag sänder pengarna tillbaks till kontot som jag fick de av för att jag inte vill vara med på något som inte känns helt tryggt. Och så att jag sänder pengarna tillbaks till Porsgrunn dama.

Om det skulle bli problem med det att jag sänder pengarna tillbaks till Porsgrunn dama eller om det blir något trussel DÅ kan de rycka in och göra en anmälan om jag skulle vilja att de får något straff sa han. :wub:

Han rådade mig också till att inte ta telefon om de skulle ringa mig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har banken bekreftet at det er dekning for de pengene du har fått på konto?

Dersom de har bekreftet dette, kan du jo sende pengene tilbake. Dersom det ikke er bekreftetat det er dekning på overføringen, ville jeg ikke sendt penger noenstedshen, iallefall ikke før du har snakket med politi som kan litt mer om denne typen saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt!

Dette var utrolig spennende og jeg har sittet å lest i to timer!

Men utrolig dumt at politiet ikke kunne hjelpe deg ikveld da. Så tragisk å be deg å komme med alt og når du kommer dit så er det en mannder som IKKE kan hjelpe deg.. :)

Men jeg tror nok dette er svindel jeg også, selv om jeg selv blir veeeldig usikker når det gjelder slike ting.. Og man kan jo aldri VITE sikkert :wub: Det som gjør det så vanskelig.

Vi er nok for "snille" vi som tror at det er håp i denne situasjonen mtp ekte valp osv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at politiet ikke kunne hjelpe deg noe i dag. Da synes jeg du skal dra dit i morgen tidlig og ikke gjøre noe mer fra eller til i kveld, ikke maile svindlerne eller på noe annet måte ha kontakt med dem. Så får du heller se hva politiet sier i morgen. Det er tross alt kriminelle du har kontakt med og da synes jeg du bør vær forsiktig, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så¨overrasker ikke politiet meg så volsomt her...men jeg hadde også følt emg skuffet etter alle forberedelsene med dokumentasjoner, og at man gjerne vil ha råd og veiledning.

jeg ville ventet til i morgen, når det er flere tilstede. jeg syns det er merkelig at ikke politiet har vert borti lignende før...men som du sier så var fyren sikkert ganske færsk.

han har jo, som du også sier, rett i att ikke noe straffbart er utført. Samtidig er jo ikke det poenget ditt. Du vil ha hjelp til hva som er fornuftig å gjøre i situasjonen.

Politiet gir deg anbefaling om å sende pengene tilbake der de kom fra, samtidig syns jeg han går glipp avnoe viktig her...og det er denne setningA "If youwant to keep the money, then i know what to do"...som jeg mener er en direkte trussel.

Mannen vil ha pengene på sin konto..ellers...?

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var synd att jag inte fick så mycket mer hjälp eller klarhet av mitt besök på station, förstår inte helt vad som var vitsen med att jag skulle komma idag för då :)

Edit: Enig med dig där Storm&Meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dette! Jeg vil anbefale at du kommer i kontakt med noen i politiet som har mer erfaring med slike saker.

Om det er bekreftet at overføringen har dekning kan du selvfølgelig sende pengene tilbake til kontoen de kom fra, men om disse svindlerne har medsammensvorne i Norge burde jo politiet vite om det og faktisk gjøre noe med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at politiet generelt ikke har så mange muligheter (eller kunnskaper) til å gjøre noe med sånne ting, men jeg vet at det finnes egne instanser (internasjonalt, sikkert nasjonalt også) som jobber spesielt med internettsvindel. Spør om det er mulig å få snakke med noen som holder på med sånne ting, evt om de vet hvem du kan kontakte for å få hjelp. Si at du føler det er litt ekkelt siden du faktisk har fått trusler av denne typen og pengene kom fra en norsk bank så tar de deg forhåpentligvis alvorlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för tips!

Jag tänker att jag gör ett nytt försök imorgon igen och då drar jag tidigare på dagen när det är fler poliser där och samtidigt kan jag gå in en tur på banken och höra med dem om de ser att pengarna faktiskt är där. Bara för säkerhetensskull.

Jag blir ju så klart orolig för jag är ju mitt i gröten i en obekväm situation, och det känns som att vart jag än vänder mig nu så kan det bli fel . Jag vill inte heller göra något som kan sätta mig, min identitet eller min trygghet i fara.

Vill heller inte vara med och bidra till en kriminell handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så skuffet av norsk politi i sånne situasjoner..

Nei prøv igjen, evt. få kontakt med noen som kan dette og har erfaring!

Du har i tillegg forberedet deg masse! Skjønner det godt om du er litt skuffet, også sitter du jo på penger som du ikke vet helt hva du skal gjøre med.

Hvis denne Porsgrunn-damen er en helt uskyldig person så vil vel dette provosere svindlerne enda mer tenker jeg.. da ødelegger du liksom i tillegg for en annen svindel de har holdt på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, den rødgrønne regjeringens nedprioritering av politi ser ut til å virkelig ha god effekt. Hvem trenger vel velfungerende politi når vi kan fokusere på internasjonale forhold i stedet?! :)

Støtter opp om de andre, dra på dagtid og prøv igjen - hvis ikke kan du... eh... gå til tv2 hjelper deg og klage på at politiet ikke fungerer? Kjenner jeg blir ordentlig provosert over hvor hjelpesløs politimakten i Norge er. Dette er IKKE den eneste saken jeg har hørt om, i en lang rekke "nedprioriteringer" av ting som også er mer seriøst og alvorlig enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så skuffet av norsk politi i sånne situasjoner..

Nei prøv igjen, evt. få kontakt med noen som kan dette og har erfaring!

Du har i tillegg forberedet deg masse! Skjønner det godt om du er litt skuffet, også sitter du jo på penger som du ikke vet helt hva du skal gjøre med.

Hvis denne Porsgrunn-damen er en helt uskyldig person så vil vel dette provosere svindlerne enda mer tenker jeg.. da ødelegger du liksom i tillegg for en annen svindel de har holdt på med.

Helt enig med dig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Dette er ingen krise sak så du må gå i kontortiden på dagtid hos politietfor å få riktig informasjon om hva du skal gjøre. Altså tror den er mellom ni og tre. Hør også med banken om pengene virkelig er inne på kontoen.

Jeg vil tro det er folk som vil svindle dere for penger som sitter i utlandet og da får ikke politiet gjort så mye. Men informerer hu som har sendt deg penger for hun har jo blitt lurt eller hun vil sende penger ut av landet på en eller annen måte som ikke skal merkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...