Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...

Vimsan

Recommended Posts

• Svar 677
  • Created
  • Siste svar

Bare en tanke, men hva med å få banken til å stenge den kontoen for innførsler om det ikke er en konto du bruker til lønnskonto? Sånn at ikke flere blir lurt til å få satt inn penger på den? Er jo tydelig at de bruker deg som syndebukk her nå, og alt har gitt ut kontonr ditt til to personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en tanke, men hva med å få banken til å stenge den kontoen for innførsler om det ikke er en konto du bruker til lønnskonto? Sånn at ikke flere blir lurt til å få satt inn penger på den? Er jo tydelig at de bruker deg som syndebukk her nå, og alt har gitt ut kontonr ditt til to personer.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager?! Hvorfor roter de inn DITT kontonummer og navn oppi dette? Det vil jo bare avsløre de som svindlere, og helt uten at de får pengene sine...?! :D:lol:

De har vel fortsatt ikke forstått at LivetmedLeo har avslørt dem? De håper vel hardt på at de skal klare å presse/skremme LivetmedLeo til å overføre pengene.

LivetmedLeo: Utrolig bra at du klarer å takle det som du gjør! Jeg hadde nok blitt nooe mer bekymret enn du gir uttrykk for. Ikke fordi det er mer å bekymre seg for, men jeg er så pinglete. :lol: Håper Økokrim får tatt tak i det i morgen!

På meg virker det nesten som om de prøver å legge skylden over på deg, men, du har jo alt vært i kontakt med politiet, og har alle mailer osv, så dette driter de seg loddrett ut på. :D Og det er utrolig godt å vite! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom de første pengene kom fra Porsgrunndama som var blitt lurt, er det vel nærliggende å tro at også de nye 2000 'fra advokaten' kommer fra en til som har blitt lurt.. Lurer på hvilken rasen h*n trodde h*n skulle motta, Porsgrunndama skulle tydeligvis motta en Dachs :lol: Du har vel både en RR og en Dachs på samvittigheten du da :D

Og det virker mer og mer som at du svindler svindlerne :lol:

Tipper Økokrim kommer til å få pengene tilbakebetalt til 'Porsgrunndama' og den nye betaleren etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en suppe! Kjedelig for deg at du aldri blir kvitt dette nå da, det drøyer ut i vide og breie her. Det blir godt den dagen du er ferdig med dette. Nå er jeg spent på hva Økokrim sier, når det nå har dukket opp flere som også har blitt lurt.

Er veldig glad for at svindlerne ble oppdaget av deg og at du har tatt det videre, selv om jeg ikke unner deg dette styret. Man vet jo heller ikke hvem man har med å gjøre her.

Stå på LivetMedLeo! :lol: Selv om det nok er vanskelig å ta disse svina, så er det lov å håpe! I det minste blir kanskje Økokrim/politiet mer obs på denne type svindel og at dette blir mer allmenn kjent slik at færre går i samme felle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo direkte teit ut. Vi får ikke igjen pengene våre, så derfor setter vi inn mer? Jeg kjenner jeg sliter skikkelig med å tro at noen kan være så idioter, og det er til tross for at jeg ikke har skyhøye tanker om folks intelligens sånn i utgangspunktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo direkte teit ut. Vi får ikke igjen pengene våre, så derfor setter vi inn mer? Jeg kjenner jeg sliter skikkelig med å tro at noen kan være så idioter, og det er til tross for at jeg ikke har skyhøye tanker om folks intelligens sånn i utgangspunktet..

Spørs litt hvordan en tenker det. Kommer et større press på mottaker på å returne pengene da. De har mer de å gå på når det gjelder trussler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke deres egne penger de driver og setter inn der da, vet du :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har Økokrim varit i kontakt med mig!

Jag berättade allt och de skulle pröva ringa och höra med den damen som sände mig sms och som jag pratade med igår, för att höra att allt var korrekt. Vilket det var.

De skulle ta kontakt med Porsgrunndama och förklara saken och så be henne ringa mig så att vi kan reda ut det och att jag kan sända tillbaks pengarna till henne. För att den andra person som sänt mig de nya pengarna var hennes mor.

I samtal med Porsgrunndama

Så var vi i kontakt och smtalet slutade med att vi båda bara skrattade :whistle:

Nu ska jag sända tillbaks pengarna till dem stackarna som trodde de skulle få en liten tax hihi...

Känner mig lättad nu av att få släppa den pressen där och nu får svindlerparet verkligen lärt sig en läxa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...