Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal du i sommer?


Benedicte

Recommended Posts

Hva skal dere i sommer? Blir det hundeferie, sydenferie, storbyferie eller bare jobbing og hytteturer?

Jeg har gledet meg til ferien veldig lenge, og har allerede planlagt store deler av den. Planen var jo å ta lappen i sommer, men nå lurer jeg på hvordan i alle dager jeg skal få tid til det :frantics:

Ferien min starter rundt 17 juni, og da skal jeg på festival (kun èn dag) i Sverige. I slutten av juni/starten av juli skal jeg til Roskilde og være der i ca en uke, og fra 11-18 juli skal jeg og Tia på NBF sitt Sølenkurs. Deretter drar vi derfra og til Hundeferie i Hemsedal med retrieverklubben, fra 18-25 juli. Der skal jeg gå lydighet med Tia og bruks med Cita. 4-10 august skal jeg være i England på festival, og stikke innom London en tur. Deretter er det NKK Bjerke 14-15, og kanskje festival den dagen vorstehhundene ikke stiller. Innimellom her skal jeg se om jeg får presset inn litt jobbing og noen dager i Bergen, og litt kjøretimer :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke planlagt så alt for mye av ferien enda, og det er litt skummelt.. Er nok hjemme de første ukene, og da skal jeg kanskje jobbe. Så blir det en uke på NBFs Sølenkurs ( :ahappy: ), og deretter muligens en tur til Bergen. 3-4 juli er det 3. helg i Klikkertrenerutdannelsen, så da blir det kursgåing. I starten av august skal jeg være med som hjelpeinstruktør på Nkkus sommerleir, og etter det blir det en ukes jobbing i Bykle. Håper å rekke hjem til NKK Bjerke, for da skal jeg muligens stille en kelpis. Og forhåpentligvis blir det en tur til Sverige i løpet av ferien også. :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ferie fra 11. juni, når jeg er ferdig med min siste eksamen. Jeg skal jobbe litt for Olavsfestdagene fra ca. midten av juli og fram til og med månedsskiftet juli/august, men har ikke fått nøyaktige datoer enda. Når jeg er ferdig der, drar jeg ned til Oslo, for da er det ikke mange dagene til studiene begynner der.

Men hva jeg skal gjøre i mellomtiden, vet jeg sannelig ikke! Det blir i alle fall noen dager i Oslo nå, kanskje ei uke eller to. Også har jeg noen venner som vil ha meg med på Hove, også har mamma og jeg snakket om å finne på noe sammen, også har jeg vurdert å hoppe på første og beste sydentur ved en passende anledning, bare for å få litt avslapping. Egentlig skulle jeg være tre-fire uker i Italia, men siden det ikke ble noe av, er jeg nå nødt til å fylle denne tiden med noe helt annet. :frantics: Sannsynligvis blir det mye sløving her i Trondheim, med et par bilturer eller hytteturer innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen per i dag er en ukes ferie for å være på NBFs kurs på Sølen, også utsette resten av ferien til et planlagt valpekull, som blir om et halvt år eller om et år. Videre planer er å jobbe mest mulig ekstra for å få tjent inn avspaseringstimer en kan ta ut når ferieukene er oppbrukt og en fremdeles vil være hjemme med nevnte valpekull...

Så får vi se, jeg er egentlig møkk sliten og kunne tenkt meg noen dager i sommer hvor jeg gjør ingenting/det jeg vil, så jeg skal tenke litt på det. Hva er fornuftig nå, hva er fornuftig i forhold til valpeplanene, hva er fornuftig på lang og på kort sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får vi se, jeg er egentlig møkk sliten og kunne tenkt meg noen dager i sommer hvor jeg gjør ingenting/det jeg vil, så jeg skal tenke litt på det. Hva er fornuftig nå, hva er fornuftig i forhold til valpeplanene, hva er fornuftig på lang og på kort sikt.

Det kan jo kanskje være greit å ta ut noen dager, så du ikke blir utbrent og nesten bokstavelig talt spyr av tanken på å skulle ta deg av masse viltre valper. :ahappy:

Jeg kom forresten på at jeg også får med meg både NKK Trondheim og NKK Bjerke, og det er jo kos! :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teltturer, hytteturer, fjellturer, TURER - det er sånt jeg skal presse inn mellom alt. Dette er for meg synonymt med balsam for sjela, det er noe jeg ikke stresser etter å få til - men noe jeg drar på når jeg vil slappe av og koble av.

Ellers blir det konserter (og kanskje en festival), flyturer, storbyturer, jobbing for å få råd til en transatlantisk flytur, besøke gamle klassekamerater, få besøk av gamle klassekamerater og helt på tampen glede meg til å begynne på universitetet igjen (man gleder seg alltid i fra August, hvis ikke har man valgt feil studie!).

Gleder meg aller mest til å fly "interrail" (intersky? :frantics: ) - Norge Rundt i 2 uker sammens med en kompis. Har kjøpt "pass" og sikret oss billett på alle strekningene vi ønsket oss (det er bare et visst antall "norge rundt" billetter som blir lagt ut på hver strekning) - så nå blir det Nordkapp i nord, via Røst i Lofoten (vest) og sørover. Norge er nydelig fra himmelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo kanskje være greit å ta ut noen dager, så du ikke blir utbrent og nesten bokstavelig talt spyr av tanken på å skulle ta deg av masse viltre valper. :frantics:

Ja, samtidig som jeg ikke er vant til å ha så mye ferie. Da jeg studerte, jobbet jeg stort sett hele sommeren, med kanskje bare ei ferieuke. Men det er klart, det å studere har en annen rytme og frihet enn å jobbe i fast kontorstilling. Det føles bare så meningsløst å ta ut ferie for å gjøre ingenting, når jeg trenger ferie for å gjøre mange ting med søte valper på et tidspunkt.

Jeg får tenke litt til på, også må sambo finne ut hva han gjør.

Jeg skulle egentlig hatt ferie nå, jeg, med valper på fire-fem uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie ja... jeg er alltid litt dårlig på å planlegge, men når man skal være med på litt organisert aktivitet må man jo få ut fingeren. I år blir det ei ukes ferie sånn rundt Verdensutstillingen i Danmark. Håper jeg får med meg en snartur til Skagen før jeg drar hjem derfra. Skagen med sitt flotte lys er jo så fantastisk.

Etterpå blir det ei ukes jobbing - eller to ??? - før jeg skal ei uke på Sølenkurset til NBF. Derfra drar jeg ei uke til pappa i Selbu og håper jeg kanskje får tatt meg en fottur i Sylan eller noe sånt.

Ut over det har jeg ikke planlagt noe mer ferie, men kommer vel til å ta ut en dag litt hist og pist ifm utstillinger og slikt, også håper jeg jeg kan få tatt noen Norefjellsturer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal værtfal en familietur til sørkysten av England (Plymouth) for å besøke familie og så skal jeg og søstrene mine reise på chartersøstertur til et eller annet syden land :frantics: Hun ene vil dra til LA men det blir nok litt dyrt for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferien starter med oppdalsutstillingen, dermed drar jeg en uke til Amfi i gran ganaria. Når jeg kommer derfra skal jeg jobbe hele ferien, det eneste andre jeg vet jeg skal er NKK trondheim, hvor jeg skal hjelpe til, stille stella og muligens være skriver. Masse turer skal vi nok også få til, og så må jeg finne ut om noen fra klassen ikke skal hjem langt unna, så det går an å få vært litt sosial også :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jobbes det ut juni før leilighet vaskes ut og jeg tar med meg ting og hund hjem til mamma og pappa. Der blir det en måned ferie uten planer, men plutselig tar jeg meg en tur til fjells eller til noen venner her og der. I august blir det hardangervidda etterfulgt av skolebenken (igjen, 16. året nå:frantics:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her starter ferien med dobbelutstilling, før jeg noen dager senere putter en stk toller i bilen (den andre skal på NKK Trondheim i juli, med sin andre eier :ahappy: ) og kjører til Andøya (hjemkommunen min) for å besøke søsken + moren min. Rundt 10-12 juli kjører jeg tilbake igjen til trøndelag, og da med en stk mamma og to stk småbrødre i bilen. Sånn ca 4 dager etter begynner jeg feriejobbingen min, men det er bare 8 vakter på 10 dager (5 stk nattevakt på helg da), før vi bare skal kose oss resten av tiden besøket skal være her. I begynnelsen av august bærer det nordover igjen, og Lofotutstillinga står på planen med 1 dag utstilling og en dag med LP. Helgen deretter håper jeg å komme med på blodsporprøve på Senja (dobbel), og gjør jeg det kjører jeg til trøndelag igjen et par dager etterpå, hvis ikke litt før. Og da er det på'an igjen med skole. :frantics:

Blir mye tid tilbrakt i bilen med andre ord, men den er jo mitt andre hjem så. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ferie... Har egentlig ikke tenkt så mye. Men jeg og typen har planer om å ta noen dager i danmark i forbindelse med WDS. Vi reiser uten bikkjer da.

Ellers blir det nok en tur på hytte med bikkjene (enten på fjellet eller i skogen :ahappy: ). Også får man bare slappe av og ta det litt som det kommer :frantics:

Syden blir det muligens til høsten fant vi ut, for sommeren vil vi ha hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Masse planer her!

2 ukers jobbing på min onkel sitt hotell i Hardanger/Eidsfjord i slutten av juni, begynnelsen av juli. 5 dagers leir med AUF (Arbeidernes Unge Fylking, med andre ord, Arbeiderpartiet for ungdom) Nesbyen i august, og NKKU Sommerleir. Inni mellom alt dette tenker jeg å ta teori kurs for lappen, og ellers bare bade masse og grille :frantics: Hektisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ett par uker til Oslo og en uke til Kristiansand :ahappy:

Og samtidig med Oslo, blir det Mosseutstillingen og Nesbyen på vei hjem. Kristiansand blir det dyreparken og en dobbelutstilling. :frantics: Må slå mange fluer i en smekk for å rekke over alt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...ingen store planer egentlig...men skal på to svenske GD spesialer. Stora Segerstad 24.-25. juli og mellan svenskan 7.-8. august... Så blir det jo en tur til NKK Bjerke...

Blir vel generelt mye tid til hundene... Sånn jeg liker det... :ahappy:

Og kanskje ei uke til svigers og på hytta i trøndelag dersom det passer seg sånn...:frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komme i orden på ny plass. Skulle egentlig en tur til det o'store utland, men ser ut som det utgår. En annen gang, kanskje. Holder med flytting og ordning denne sommeren. :frantics:

Lange turer i skogen med hest og eller hund, er i det minste planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se at flere Soniser skal på Sølenkurs med NBF. Det skal SandyEyeCandy og jeg også :ahappy:

Ellers blir det å dra opp på hytta på fjellet og kose oss. Og muligens en liten tur til Italia for å besøke fadderbarnet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen planer om no spesiell ferie i sommer. Om det lar seg gjøre skal jeg på weekendtur til NKK Trondheim :ahappy: Og så blir det nok noen turer på hytta (i helgene). Der blir det mange fjellturer! Skal forhåpentligvis på første hyttetur til helga :D Bare meg og bikkja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke så mange planer enda, men vi skal i hvertfall til Hemsedal i regi av Retrieverklubben avd Bg.

Ingen kurs i år, men masse tid å å se litt forskjellig og ikke minst masse sosialt. Gleder meg veldig :D

Mulig vi drar til Gol etterpå og evnt innom utstillingen i Nesbyen.

Jeg har kun tatt ut 3 ukers ferie, må spare 2 i tilfelle vi får valp i løpet av høsten :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal en hel liten gjeng på agilitycamp hos klickerklok i Sverige i midten av juli, skal bo en haug med folk og en horde med hunder (12, tror jeg?) i et hus vi har leid, tror det blir utrolig kjekt! :(

Så svinger vi en tur nedom oppdretteren i Sør-Sverige etterpå og koser oss ved kysten der en helg før vi setter kursen hjemover for en tur både på hytten på fjellet og hytten ved sjøen :ahappy: Forhåpentligvis blir det en helg på en av hyttene tidligere på sommeren også.

Håper også på å få til en to dagers-tur i Stølsheimen (Voss) med overnatting på en DNT-hytte, og så er vi påmeldt et sporkurs med Voss Brukshundklubb første helgen i august (langhelg), men vet ikke enda om det blir siden jeg vet de har slitt litt med påmeldingen.

Neste år satser jeg på å være med på NBF sitt Sølen-kurs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jobbe mer eller mindre hele sommeren, skal i to bryllup, operere kneet, trene hester og hunder og på bryllupsreise/sommerferie til kreta en uke i August. Blir en fin sommer tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...