Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen bosstømming grunnet streik!

gyllen

Recommended Posts

Ok, jeg er en av de som blir forferdelig irritert når jeg ser andre hundeeiere som ikke plukker opp etter seg, og har derfor alltid med meg poser slik at jeg kan ta med meg hundelort og kaste i nærmeste boss spann. I morges, ja noe sliten var jeg nok og tenkte meg ikke så godt om, gjorde jeg som vanlig...plukket fint opp og kastet sammenknyttet pose i ett boss spann i nærheten. Dette resulterte i kraftig kjeft av en beboer i huset som spannet tilhørte. Det tok meg noen sekunder før jeg koblet.. men da er spørsmålet mitt..vi får kjeft hvis vi IKKE plukker opp og nå får vi kjeft hvis vi kaster posen, hva skal vi gjøre da? Det er jo helt urealistisk for min del som går laaange turer at jeg skal bære posene med meg hjem! Og å kaste posen i naturen eller gjemme den under en hvilken som helst busk. Er det noen som har ett svar på dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke forvente at du kan bruke andres søppelbøtte som du vil. Det lukter ganske j*vlig av masse hundeposer med bæsj i så jeg har full forståelse for at noen ikke vil ha det i søppelkassen sin.

Du kan jo sammenligne det med at noen hadde helt masse gammelt rekeskall i søpla di hver dag. Da er det ikke så koselig å gå ut med søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det egentilg, men hva skal vi gjøre da?? Jeg synes fremdeles det er bedre å ha hundelort i søppel spannet mitt enn rett utenfor huset, men det er nå bare min mening. Hva gjør du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt får du bikkja di til å drite i skog eller kratt :flowers: Bedre for naturen å ha helt naturlig bæsj et sted hvor ingen går - enn å måtte slite med unedbrytbare billigposer fra rema etc.... (gjelder ikke biobags, men det er langt fra alle som har slike)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det egentilg, men hva skal vi gjøre da?? Jeg synes fremdeles det er bedre å ha hundelort i søppel spannet mitt enn rett utenfor huset, men det er nå bare min mening. Hva gjør du da?

Tar det med meg til nærmeste offentlige søppeldunk eller hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe "bakside" men å ha en hund jeg :-) Og plukke opp dritten gjør jeg mer en gjerne. Men kunne jo ønske streiken gikk over så det faktisk var mulig å få plass i offentlige søppel dunker. Det var nå heller det som var poenget mitt da. Heldigvis er ikke dette et STORT problem ettersom min hund er litt sjenert av seg og vil helst gjemme seg vekk i skog og mark når han skal på do. Jeg synes bare denne huseieren overreagerte litt. Men jeg kan ha tatt feil og ser at det er stor konsensus rundt denne reaksjonen. Ha en nydelig dag med de firbeinte i solen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke forvente at du kan bruke andres søppelbøtte som du vil. Det lukter ganske j*vlig av masse hundeposer med bæsj i så jeg har full forståelse for at noen ikke vil ha det i søppelkassen sin.

Jeg lurer nå på hva folk skal stå med nesa si i søppeldunken etter ? Går du rundt og lukter på sølpa di ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er streik, så må man vel plukke opp? Men da kan du jo evt gå til innkjøp av slike bioposer og bruke nå mens det er streik, så er det jo bare å kaste posen og der det passer seg. Men det er nok mange som ønsker at streiken skal være over. Eldre som ikke kommer seg opp av senga nå, barn som ikke kommer seg på skolen eller i barnehage.

Men noen har et intenst forhold til søppeldunken sin. Utrolig at de ikke tar den med inn tidvis faktisk. Så det må man bare leve med...

Her var det full hysteri i nabolaget fordi en dame mente at jeg hadde kastet gammel hundemat i søppeldunken hennes. Og hu brukte en fredagskveld til å finne ut av dette. Jeg var ikke hjemme da, så hun hadde vært hos de jeg leier hos og krevd at jeg kom og vaska søppeldunken hennes! Etter mye om og men, så ble huseier ned med for å gå igjennom søpla, og hva fant de i den posen som visstnok inneholdt hundemat? En barnelue og brukte bleier. :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer nå på hva folk skal stå med nesa si i søppeldunken etter ? Går du rundt og lukter på sølpa di ?

Hehe. Nei, ikke bevisst men det kommer som regel ett gufs når jeg åpner søppeldunken.

Søppel lukter jo ille uansett men med en del hundeposer oppi der lukter det enda verre.

Poenget her er jo heller ikke lukten (selv om mange reagerer på det) men at det faktisk er annen manns eiendom man kaster bæsj i og da må man finne seg i å bli irettesatt. Man kan ikke bli sur for det.

Det gjelder vel egentlig alt annet søppel også. Man kaster jo ikke sin egen søppel i søppelkassa til naboen.

Her var det full hysteri i nabolaget fordi en dame mente at jeg hadde kastet gammel hundemat i søppeldunken hennes. Og hu brukte en fredagskveld til å finne ut av dette. Jeg var ikke hjemme da, så hun hadde vært hos de jeg leier hos og krevd at jeg kom og vaska søppeldunken hennes! Etter mye om og men, så ble huseier ned med for å gå igjennom søpla, og hva fant de i den posen som visstnok inneholdt hundemat? En barnelue og brukte bleier. :flowers:

:hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på. Hvis folk har dunkene sine rett ved inngangsdøra (kan jo ikke gå så langt når man skal ut med søpla, må vite) kan jeg skjønne at det blir lukt, men har man den stående oppe ved veien skal man ha ganske god nese for å kjenne lukta.

Heldigvis er det mange offentlige dunker langs veiene her, så jeg trenger ikke bruke andres dunker. Og i skogen er det ingen av delene. :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et stykke å gå før jeg kommer til skogen og hundene gjør gjerne fra på veien dit. For at jeg skal slippe å bære posene lange veier har jeg spurt flere huseiere om jeg kan kaste posene i søpla deres og alle syntes det var helt greit. Kan ikke dere også spørre på en pen måte hvis dere går samme turene jevnlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et stykke å gå før jeg kommer til skogen og hundene gjør gjerne fra på veien dit. For at jeg skal slippe å bære posene lange veier har jeg spurt flere huseiere om jeg kan kaste posene i søpla deres og alle syntes det var helt greit. Kan ikke dere også spørre på en pen måte hvis dere går samme turene jevnlig?

Det var jo en god ide! :-D tror det bare er på grunn av streiken at denne damen reagerte. Jeg skjønner jo det egentlig, men synes bare det var en litt dum måte å bli konfrntert på. Men jeg bøyer meg i støvet og innser at jeg tok feil. Jeg tenkte bare ikke så langt. Boss spannet var ett sånt stort spann for hele borettslaget deres så var ikke ett "privat" ett i den forstand og står langt unna husene på en parkeringsplass. Desverre bestemte hunden min seg for å gjøre fra seg der istedenfor i en av de mange buskene på morgenturen vår. Litt vanskelig å kontrollere hvor han skal gjøre fra seg da :flowers:

Men jeg skjønner at folk er litt mer på høgg nå som det er streik. Pleier ikke være noe problem, og jeg hadde ikke sett på det som noe problem om andre skulle kaste fra seg hundelort i mitt boss spann, så lenge det e ri en forsvarlig lukket pose selvfølgelig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeposer som er knyti igjen ordentlig kommer det svært sjeldent lukt av. Eller hvertfall ikke lagt merke til noe sånt, selv ikke når man går forbi offentlige søplekasser som står åpne i solsteika.

Jeg kaster poser i andre sine søpledunker, men sørger for at ingen ser meg :flowers: Men prøver å kun kaste i offentlige, selvom det er litt "verre" innimellom, da disse ofte står på bussholdeplasser og er helt åpne (her står det tidvis folk faktisk). Så hvor ille er det egentlig å få en pose eller 3 med hundemøkk i søpledunken sin? Mye annet søppel lukter mye verre.

Går jeg korte turer så tar jeg som oftest med meg posen hjem, knyter den opp, kaster møkka i do og skyller posen (gjenbruk vettu :hyper: )...

Selvfølgelig var dette en spøk, og den går rett i søpledunken hjemme. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeposer som er knyti igjen ordentlig kommer det svært sjeldent lukt av. Eller hvertfall ikke lagt merke til noe sånt, selv ikke når man går forbi offentlige søplekasser som står åpne i solsteika.

Jeg kaster poser i andre sine søpledunker, men sørger for at ingen ser meg :hyper: Men prøver å kun kaste i offentlige, selvom det er litt "verre" innimellom, da disse ofte står på bussholdeplasser og er helt åpne (her står det tidvis folk faktisk). Så hvor ille er det egentlig å få en pose eller 3 med hundemøkk i søpledunken sin? Mye annet søppel lukter mye verre.

Går jeg korte turer så tar jeg som oftest med meg posen hjem, knyter den opp, kaster møkka i do og skyller posen (gjenbruk vettu :D )...

Signerer alt du sier jeg :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som ikke vil ha bæsj i søppelkassa si så lukter det nok. Dessuten sprekker ofte posene når man kaster tunge søppelposer oppå.

Jeg kaster poser i andre sine søpledunker, men sørger for at ingen ser meg :hyper:

Det gjør jeg også men jeg prøver så godt jeg kan å la være. Ikke fordi jeg er så forferdelig hensynsfull men fordi jeg hater å få kjeft. :flowers:

Jeg har dog ett par gode naboer i området hvor jeg går mye tur og der har jeg fått tillatelse til å kaste. De har hund selv.

Så hvor ille er det egentlig å få en pose eller 3 med hundemøkk i søpledunken sin? Mye annet søppel lukter mye verre.

Jeg synes ikke det er ille. Men jeg forstår at noen ikke liker det.

Går jeg korte turer så tar jeg som oftest med meg posen hjem, knyter den opp, kaster møkka i do og skyller posen (gjenbruk vettu :D )...

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også men jeg prøver så godt jeg kan å la være. Ikke fordi jeg er så forferdelig hensynsfull men fordi jeg hater å få kjeft. :flowers:

Hahaha! Jeg å :hyper: Ihvertfall når jeg veit at det er min "skyld" :D Da kan jeg liksom ikke kjefte tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...