Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen bosstømming grunnet streik!


gyllen

Recommended Posts

Ok, jeg er en av de som blir forferdelig irritert når jeg ser andre hundeeiere som ikke plukker opp etter seg, og har derfor alltid med meg poser slik at jeg kan ta med meg hundelort og kaste i nærmeste boss spann. I morges, ja noe sliten var jeg nok og tenkte meg ikke så godt om, gjorde jeg som vanlig...plukket fint opp og kastet sammenknyttet pose i ett boss spann i nærheten. Dette resulterte i kraftig kjeft av en beboer i huset som spannet tilhørte. Det tok meg noen sekunder før jeg koblet.. men da er spørsmålet mitt..vi får kjeft hvis vi IKKE plukker opp og nå får vi kjeft hvis vi kaster posen, hva skal vi gjøre da? Det er jo helt urealistisk for min del som går laaange turer at jeg skal bære posene med meg hjem! Og å kaste posen i naturen eller gjemme den under en hvilken som helst busk. Er det noen som har ett svar på dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke forvente at du kan bruke andres søppelbøtte som du vil. Det lukter ganske j*vlig av masse hundeposer med bæsj i så jeg har full forståelse for at noen ikke vil ha det i søppelkassen sin.

Du kan jo sammenligne det med at noen hadde helt masse gammelt rekeskall i søpla di hver dag. Da er det ikke så koselig å gå ut med søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det egentilg, men hva skal vi gjøre da?? Jeg synes fremdeles det er bedre å ha hundelort i søppel spannet mitt enn rett utenfor huset, men det er nå bare min mening. Hva gjør du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt får du bikkja di til å drite i skog eller kratt :flowers: Bedre for naturen å ha helt naturlig bæsj et sted hvor ingen går - enn å måtte slite med unedbrytbare billigposer fra rema etc.... (gjelder ikke biobags, men det er langt fra alle som har slike)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det egentilg, men hva skal vi gjøre da?? Jeg synes fremdeles det er bedre å ha hundelort i søppel spannet mitt enn rett utenfor huset, men det er nå bare min mening. Hva gjør du da?

Tar det med meg til nærmeste offentlige søppeldunk eller hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe "bakside" men å ha en hund jeg :-) Og plukke opp dritten gjør jeg mer en gjerne. Men kunne jo ønske streiken gikk over så det faktisk var mulig å få plass i offentlige søppel dunker. Det var nå heller det som var poenget mitt da. Heldigvis er ikke dette et STORT problem ettersom min hund er litt sjenert av seg og vil helst gjemme seg vekk i skog og mark når han skal på do. Jeg synes bare denne huseieren overreagerte litt. Men jeg kan ha tatt feil og ser at det er stor konsensus rundt denne reaksjonen. Ha en nydelig dag med de firbeinte i solen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke forvente at du kan bruke andres søppelbøtte som du vil. Det lukter ganske j*vlig av masse hundeposer med bæsj i så jeg har full forståelse for at noen ikke vil ha det i søppelkassen sin.

Jeg lurer nå på hva folk skal stå med nesa si i søppeldunken etter ? Går du rundt og lukter på sølpa di ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er streik, så må man vel plukke opp? Men da kan du jo evt gå til innkjøp av slike bioposer og bruke nå mens det er streik, så er det jo bare å kaste posen og der det passer seg. Men det er nok mange som ønsker at streiken skal være over. Eldre som ikke kommer seg opp av senga nå, barn som ikke kommer seg på skolen eller i barnehage.

Men noen har et intenst forhold til søppeldunken sin. Utrolig at de ikke tar den med inn tidvis faktisk. Så det må man bare leve med...

Her var det full hysteri i nabolaget fordi en dame mente at jeg hadde kastet gammel hundemat i søppeldunken hennes. Og hu brukte en fredagskveld til å finne ut av dette. Jeg var ikke hjemme da, så hun hadde vært hos de jeg leier hos og krevd at jeg kom og vaska søppeldunken hennes! Etter mye om og men, så ble huseier ned med for å gå igjennom søpla, og hva fant de i den posen som visstnok inneholdt hundemat? En barnelue og brukte bleier. :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer nå på hva folk skal stå med nesa si i søppeldunken etter ? Går du rundt og lukter på sølpa di ?

Hehe. Nei, ikke bevisst men det kommer som regel ett gufs når jeg åpner søppeldunken.

Søppel lukter jo ille uansett men med en del hundeposer oppi der lukter det enda verre.

Poenget her er jo heller ikke lukten (selv om mange reagerer på det) men at det faktisk er annen manns eiendom man kaster bæsj i og da må man finne seg i å bli irettesatt. Man kan ikke bli sur for det.

Det gjelder vel egentlig alt annet søppel også. Man kaster jo ikke sin egen søppel i søppelkassa til naboen.

Her var det full hysteri i nabolaget fordi en dame mente at jeg hadde kastet gammel hundemat i søppeldunken hennes. Og hu brukte en fredagskveld til å finne ut av dette. Jeg var ikke hjemme da, så hun hadde vært hos de jeg leier hos og krevd at jeg kom og vaska søppeldunken hennes! Etter mye om og men, så ble huseier ned med for å gå igjennom søpla, og hva fant de i den posen som visstnok inneholdt hundemat? En barnelue og brukte bleier. :flowers:

:hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer nå på hva folk skal stå med nesa si i søppeldunken etter ? Går du rundt og lukter på sølpa di ?

Det lurer jeg også på. Hvis folk har dunkene sine rett ved inngangsdøra (kan jo ikke gå så langt når man skal ut med søpla, må vite) kan jeg skjønne at det blir lukt, men har man den stående oppe ved veien skal man ha ganske god nese for å kjenne lukta.

Heldigvis er det mange offentlige dunker langs veiene her, så jeg trenger ikke bruke andres dunker. Og i skogen er det ingen av delene. :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et stykke å gå før jeg kommer til skogen og hundene gjør gjerne fra på veien dit. For at jeg skal slippe å bære posene lange veier har jeg spurt flere huseiere om jeg kan kaste posene i søpla deres og alle syntes det var helt greit. Kan ikke dere også spørre på en pen måte hvis dere går samme turene jevnlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et stykke å gå før jeg kommer til skogen og hundene gjør gjerne fra på veien dit. For at jeg skal slippe å bære posene lange veier har jeg spurt flere huseiere om jeg kan kaste posene i søpla deres og alle syntes det var helt greit. Kan ikke dere også spørre på en pen måte hvis dere går samme turene jevnlig?

Det var jo en god ide! :-D tror det bare er på grunn av streiken at denne damen reagerte. Jeg skjønner jo det egentlig, men synes bare det var en litt dum måte å bli konfrntert på. Men jeg bøyer meg i støvet og innser at jeg tok feil. Jeg tenkte bare ikke så langt. Boss spannet var ett sånt stort spann for hele borettslaget deres så var ikke ett "privat" ett i den forstand og står langt unna husene på en parkeringsplass. Desverre bestemte hunden min seg for å gjøre fra seg der istedenfor i en av de mange buskene på morgenturen vår. Litt vanskelig å kontrollere hvor han skal gjøre fra seg da :flowers:

Men jeg skjønner at folk er litt mer på høgg nå som det er streik. Pleier ikke være noe problem, og jeg hadde ikke sett på det som noe problem om andre skulle kaste fra seg hundelort i mitt boss spann, så lenge det e ri en forsvarlig lukket pose selvfølgelig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeposer som er knyti igjen ordentlig kommer det svært sjeldent lukt av. Eller hvertfall ikke lagt merke til noe sånt, selv ikke når man går forbi offentlige søplekasser som står åpne i solsteika.

Jeg kaster poser i andre sine søpledunker, men sørger for at ingen ser meg :flowers: Men prøver å kun kaste i offentlige, selvom det er litt "verre" innimellom, da disse ofte står på bussholdeplasser og er helt åpne (her står det tidvis folk faktisk). Så hvor ille er det egentlig å få en pose eller 3 med hundemøkk i søpledunken sin? Mye annet søppel lukter mye verre.

Går jeg korte turer så tar jeg som oftest med meg posen hjem, knyter den opp, kaster møkka i do og skyller posen (gjenbruk vettu :hyper: )...

Selvfølgelig var dette en spøk, og den går rett i søpledunken hjemme. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeposer som er knyti igjen ordentlig kommer det svært sjeldent lukt av. Eller hvertfall ikke lagt merke til noe sånt, selv ikke når man går forbi offentlige søplekasser som står åpne i solsteika.

Jeg kaster poser i andre sine søpledunker, men sørger for at ingen ser meg :hyper: Men prøver å kun kaste i offentlige, selvom det er litt "verre" innimellom, da disse ofte står på bussholdeplasser og er helt åpne (her står det tidvis folk faktisk). Så hvor ille er det egentlig å få en pose eller 3 med hundemøkk i søpledunken sin? Mye annet søppel lukter mye verre.

Går jeg korte turer så tar jeg som oftest med meg posen hjem, knyter den opp, kaster møkka i do og skyller posen (gjenbruk vettu :D )...

Selvfølgelig var dette en spøk, og den går rett i søpledunken hjemme. :D

Signerer alt du sier jeg :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeposer som er knyti igjen ordentlig kommer det svært sjeldent lukt av. Eller hvertfall ikke lagt merke til noe sånt, selv ikke når man går forbi offentlige søplekasser som står åpne i solsteika.

For en som ikke vil ha bæsj i søppelkassa si så lukter det nok. Dessuten sprekker ofte posene når man kaster tunge søppelposer oppå.

Jeg kaster poser i andre sine søpledunker, men sørger for at ingen ser meg :hyper:

Det gjør jeg også men jeg prøver så godt jeg kan å la være. Ikke fordi jeg er så forferdelig hensynsfull men fordi jeg hater å få kjeft. :flowers:

Jeg har dog ett par gode naboer i området hvor jeg går mye tur og der har jeg fått tillatelse til å kaste. De har hund selv.

Så hvor ille er det egentlig å få en pose eller 3 med hundemøkk i søpledunken sin? Mye annet søppel lukter mye verre.

Jeg synes ikke det er ille. Men jeg forstår at noen ikke liker det.

Går jeg korte turer så tar jeg som oftest med meg posen hjem, knyter den opp, kaster møkka i do og skyller posen (gjenbruk vettu :D )...

Selvfølgelig var dette en spøk, og den går rett i søpledunken hjemme. :D

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også men jeg prøver så godt jeg kan å la være. Ikke fordi jeg er så forferdelig hensynsfull men fordi jeg hater å få kjeft. :flowers:

Hahaha! Jeg å :hyper: Ihvertfall når jeg veit at det er min "skyld" :D Da kan jeg liksom ikke kjefte tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...