Gå til innhold
Hundesonen.no

X'en på uoffisielt LP-stevne

SFX

Recommended Posts

Skrevet

X'en og jeg har gått uoffisiell LP i dag, vi. Og vi klarte å få 146 poeng, vi. Med en null på en øvelse vi alltid nuller på, men som alltid sitter på trening, men som vi på trening i går tror vi skjønte hvorfor vi nuller på, så nå skal vi trene annerledes på den, vi. Også gjorde vi en kjempefin stå under marsj, som lenge har vært særdeles ustabil. Og hun lå hele fellesdekken, så da var det nok bare en glipp at hun reiste seg sist gang. Og ellers hadde vi bare moro, vi. Og jeg kjente ikke noe til sånne ekle nerver, det var bare gøy i ringen, for tenk. Og når X'en gjorde noe jeg ikke helt hadde tenkt klarte jeg å improvisere oss i land, jeg. Og jeg klarte å håndtere det verste jeg vet - å starte først etter fellesdekk. Så jeg er i grunnen snabla fornøyd med oss selv i dag, jeg.

Det største problemet i dag er at jeg har en feilstilling i føttene som gjør at det gjør vondt å gå på litt bulkete gressmatter, da klarer ikke jeg å gå skikkelig, og det påvirker X'en i LF og FVF. Men da får jeg vel bare trene mer på det, for vi kan ikke bare starte når det er grus eller asfalt eller inne...

Skryteskryteskryteskryte :rolleyes2:

Skrevet

Så flott at det løsnet for dere, spes siden de siste stevnene har gått som de gikk! Dere er en inspirasjon for alle oss med "ikke LP hunder" :rolleyes2:

Skrevet

Gratulerer! Har problemer med nervene selv, men igår løsnet det litt, og det er en deilig følelse å slippe å lete etter nærmeste busk man potensielt kan spy bak :rolleyes2:

Skrevet

Tusen takk, alle sammen - dette var noe helt annet enn sist vi startet: 83 poeng og jeg klønte til alt sammen i ringen... Tenk at en kan nesten doble poengsummen på ti dager - det er ikke treningen, i hvert fall, det betyr at vi har det i oss allerede (selv om vi skal trene mer pirk) - og jeg trengte en selvtillitsboost som dette, og jeg håper jeg klarer å finne igjen den roen og gleden jeg hadde i ringen i dag senere. For det ga meg en hund som også oste glede, som ville, og som gjorde sitt beste.

Jeg elsker hunden min når vi har innkalling, hun kommer i full galopp så ørene flakser, og både dommer og de utenfor ringen kommenterte hennes reaksjon, hennes tempo, hennes iver, hennes herlighet (og hennes skjeve sitt, men femti kilo i fullefarta trenger bremselengde, og da DRITER jeg i at hun setter seg litt skjevt etter en sånn knallfart). :rolleyes2:

Nå snorker hun midt på stuegulvet, og er min besteste lille store bernerfrøken :whistle:

I dag fikk jeg tilbake troen på at vi kan bli å se i klasse 2 kanskje til året, vi har det ikke travelt, men jeg tør heve ambisjonsnivået vårt (shit, sa jeg det høyt????)

Skrevet

Gratulerer igjen! Flinke er dere :rolleyes2: :ahappy:

*hviske at vi må finne på noe snart*

Edit:

I dag fikk jeg tilbake troen på at vi kan bli å se i klasse 2 kanskje til året, vi har det ikke travelt, men jeg tør heve ambisjonsnivået vårt (shit, sa jeg det høyt????)

Nå sa DU det JEG har sagt lenge :whistle: Dere kan, dere vil og dere kan få det til!

Skrevet

Gratulerer! Det høres jo bare sykt morsomt ut :flowers: Lykke til videre i treninga og med moroa :hyper:

• 2 weeks later...
Skrevet

Gratulerer så mye. Og gratulerer med en helt rå oppvisning igår også. Det lyste glede og moro av dere begge to i ringen,kjempeartig å se på :innocent::banana:

Skrevet

Gratulerer så mye. Og gratulerer med en helt rå oppvisning igår også. Det lyste glede og moro av dere begge to i ringen,kjempeartig å se på :innocent::banana:

Enig, de var FLINKE :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...