Gå til innhold
Hundesonen.no

Allergisk mot Rav halsbånd ?


Com

Recommended Posts

Skrevet

Er det mulig for en hund å være allergisk mot Rav halsbånd ? :rolleyes2: Det skal nevnes at hun tidligere reagert kraftig på Frontline. Trodde ikke det skulle være mulig å reagere på rav siden det er mer naturlig, men nå er hunden skikkelig dårlig (har brukt halsbånd i snart en uke) så begynner å lure på om det kan være halsbåndet. :whistle:

Skrevet

Er det mulig for en hund å være allergisk mot Rav halsbånd ? :rolleyes2: Det skal nevnes at hun tidligere reagert kraftig på Frontline. Trodde ikke det skulle være mulig å reagere på rav siden det er mer naturlig, men nå er hunden skikkelig dårlig (har brukt halsbånd i snart en uke) så begynner å lure på om det kan være halsbåndet. :whistle:

Det skal jo fungere ved å skape en viss ladning i pelsen som gjør at insekter ikke lander på hunden. Men vet ikke om man kan reagere på det jeg :S

Skrevet

Med mindre bikkja di plutselig har fått allergi mot STEIN, så må det være noe annet. Det være sagt, jeg vet ikke hvordan de lager disse halsbåndene - så det kan jo de er satt i noe unaturlig. Men altså, jeg klarer ikke se for meg hvordan en hund kan reagere på et halsbånd av stein. Det kunne jo like gjerne være kvarts eller topas - tilogmed småstein langs veien liksom, det er ikke mye å reagere på.

Eneste reaksjonen jeg ser for meg du KANSKJE kan få OM du er allergisk mot rav, er en lokal irritasjon. Hvordan sjuk er bikkja?

Skrevet

Med mindre bikkja di plutselig har fått allergi mot STEIN, så må det være noe annet. Det være sagt, jeg vet ikke hvordan de lager disse halsbåndene - så det kan jo de er satt i noe unaturlig. Men altså, jeg klarer ikke se for meg hvordan en hund kan reagere på et halsbånd av stein. Det kunne jo like gjerne være kvarts eller topas - tilogmed småstein langs veien liksom, det er ikke mye å reagere på.

Eneste reaksjonen jeg ser for meg du KANSKJE kan få OM du er allergisk mot rav, er en lokal irritasjon. Hvordan sjuk er bikkja?

Rav er vel egentlig ikke stein, men sevje fra trær.

Skrevet

Når det "forsteines" klassifiseres det som stein :rolleyes2: Hilsen geologistudenten.

Skrevet

Vet du, dette her lurte jeg også på.... Har akkurat fått Gry sitt ravhalsbånd nå, og hun har klødd betraktelig rundt halsen når hun har hatt det på.

Men, nå skal det sies at hun har klødd en del i det siste uansett (behandlet for lus for en uke siden, og det ser ut til å roe seg nå), så det kan jo bare ha vært irritasjon i huden generelt som har gitt henne kløen. MEN, den var mer sentrert til rundt halsen med halsbåndet på, enn uten.

Skal prøve det på henne på nytt når jeg ser hun er kløfri ellers.

Men ja, hvordan syk er hunden din?

Skrevet

Dette kan selvfølgelig være helt irrelevant for dere, men bruker dere halsbånd på hundene deres døgnet rundt til vanlig? Mine går vanligvis kun med bånd på enkelte turer og av og til andre ganger utendørs, og de klør mer på og virker mer "irritert" over halsen sin om de har halsbånd hele tiden.

Skrevet

Snålt, jeg har lurt på det samme. Synes også hunden min klør mer med halsbåndet på.. og jeg tror også det kanskje klyper eller lugger litt..

Skrevet

Jeg har ikke lagt merke til mer kløe når de har rav-halsbånd på, men kan godt tenke meg det lugger og kanskje klyper litt.

Skrevet

Når det "forsteines" klassifiseres det som stein :rolleyes2: Hilsen geologistudenten.

Det vet jeg, men med tanke på allergi har det da ingen betydning at det er tidligere sevje? Alltid lurt på det der.

Skrevet

Dette kan selvfølgelig være helt irrelevant for dere, men bruker dere halsbånd på hundene deres døgnet rundt til vanlig? Mine går vanligvis kun med bånd på enkelte turer og av og til andre ganger utendørs, og de klør mer på og virker mer "irritert" over halsen sin om de har halsbånd hele tiden.

Ja, er vel dette jeg evt har konkludert med ellers. Her går de jo aldri med halsbånd så sant det ikke er et leiebånd i andre enden. Men, det var liksom så ekstremt til kløe. PÅ gry bare... Bridie reagerer ikke.

Skrevet

å huff da dette høres ikke så bra ut.Bestillte mitt i går jeg.Får nå se hvordan det går tenkte uansett bare bruke det på de turene der jeg vet det eventulet er flått.Plages hun av det får hun bare slippe bruke det.

Er egentlig ikke plaget nå særlig av flått(2 på 4 år) så har aldri brukt noe mot det.Kjøpte dette siden det ikke er nå "farlig" med det og så er det jo veldig pent :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...