Gå til innhold
Hundesonen.no

Android marked

Wanderlust

Recommended Posts

Gartulerer IW, kjenner ikke Sensation men regner med det er en topp telefon!

Min mest brukte og uunværlige app i 2011.. (foruten Dropbox)

SpringPad - Gratis

Notatblokk, handleliste, pakkliste, huskelapper, alarmer, look it up (genialt), barkode, bilde, lyd, m.m.m.

Lever in the cloud, så man får sett og redigert både på teleon, pad & pc, crossplatform..

Man har også adons for nettleser om man ønsker...

"oi, har de det på class ohlsson, det må jeg huske å kjøpe" klikk klikk - så er bokmerket eller den delen av nettsiden du ønsker lagret i springpad...

Det hele organiseres svært ryddig, det er det jeg liker best... :)

Man lager seg forskjellige notatbøker "huset" "hund" "jobb" "bil" osv å sorterer notatene i...

Tidligere brukte jeg Evernote, også en god tjeneste, men av de to så kommer SpringPad best ut til mitt bruk, Evernot er som en rotete 8åring i forhold...

Alle notater kan deles på en rekke måter med andre som ikke har springpad også...

(Eneste funksjonen jeg savner i springpad er muligheten til å tegne (spesielt på pad'n min) nå tegner jeg i en sketchbook app å legger det i springpad...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Kom på ett til! Auto Silent. Den er gull verdt med tanke på jobb/skole. Du programerer den til å sette seg på lydløst på bestemte tidspunkt. Min slår seg på kun i det tidsrommet jeg er på skolen, som varierer hver dag. Deilig å slippe å styre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar under springpad: Very nice app, but no way to invoke a local backup. When you lose server connectivity, you lose access to your notes!

så det betyr at man må være på nett for å se notatene?

Notatene lever på nettet ja, og er alltid synkronisert på alle steder man har springpad (som er en stor del av poenget)...

Om jeg nå setter telefonen min i flymodus, så får jeg fortsatt åpnet springpad appen å sett notatene mine...

Jeg endret på et notat, slo så på wifi igjen, notatet ble synkronisert, å endringen dukket opp på pcn også..

Så jeg vet ikke helt hva den kommentaren mener...

På nettsiden er det backup mulighet, som lagrer bilder og alt som man kan laste ned som html i .zip...

I Crome har man en plugin som gir offline access til notatene i nettleseren også, merkelig at de ikke har kommet med det til firefox enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok

Notatene lever på nettet ja, og er alltid synkronisert på alle steder man har springpad (som er en stor del av poenget)...

Om jeg nå setter telefonen min i flymodus, så får jeg fortsatt åpnet springpad appen å sett notatene mine...

Jeg endret på et notat, slo så på wifi igjen, notatet ble synkronisert, å endringen dukket opp på pcn også..

Så jeg vet ikke helt hva den kommentaren mener...

På nettsiden er det backup mulighet, som lagrer bilder og alt som man kan laste ned som html i .zip...

I Crome har man en plugin som gir offline access til notatene i nettleseren også, merkelig at de ikke har kommet med det til firefox enda.

Ok, så da fungerer det slik som evernote på den måten da, høres bra ut. Må teste det ut! Er fornøyd med evernote egentlig, men finnes det noe bedre er jo det bare bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Noen andre som har swipe? Lastet ned en prøve-app før jeg bestemmer meg for fullversjonen. Var ganske artig! Ikke mye mening i de første setningene, men så kom det seg :P Er dette noe som funker i lengden eller er det bedre med trykke-metoden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet flere bra apps.

Agile Lock - HTC sense 3.0 Lockscreen med låsering.

Androidsystem info- info alt på telefonen, minne, batteri ram osv.

ADW Launcher EX - Launcher med 3D effekt.

Beautiful Widgets - Nydelige vær widgeter nesten som på htc sense.

data Counter - Viser bruk data mengde.

MP3 Ringtone maker - Lag ringetoner av sangene som er på mobilen.

NSB - Reise app

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Sleep as an droid

Finner ikke denne på Iphone jeg :no:

Android Market

Sleep as an ANdroid..

finner den ikke på halvspisteple-store da vettu...

Men på en seriøs note, lignende app finnes til eplefolk også, men kommer ikke på hva den heter nå, 2år siden...

Noe med sleep ett eller annet... søk etter "monitor sleep" så dukker den vel opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte swiftkey (tror jeg), men hang seg opp hele tiden. Så skiftet til GO (de har også en sms interface jeg bruker GOsms), og det er en helt ny verden, mye kjappere, og det er mulighet for t9 tastatur og, noe som for meg faktisk er litt raskere å skrive på. Men du kan ha fulltastatur og gliding og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...