Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå er det altså galt at man plukker opp etter hunden i byen her...


Hampus

Recommended Posts

Jeg skjønner ikke dette med egne søppelkasser til hundebæsj, og at mange påstår det er unikt for Tromsø ikke å ha det. Jeg har enda ikke sett en eneste slik der vi har gått tur i Oslo, jeg... Eller andre steder i Norge. Sist jeg så en slik, var jeg i Italia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette med egne søppelkasser til hundebæsj, og at mange påstår det er unikt for Tromsø ikke å ha det. Jeg har enda ikke sett en eneste slik der vi har gått tur i Oslo, jeg... Eller andre steder i Norge. Sist jeg så en slik, var jeg i Italia...

Vi har det her i Sande, men tror nok ikke det er så mange steder som har fått det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette med egne søppelkasser til hundebæsj, og at mange påstår det er unikt for Tromsø ikke å ha det. Jeg har enda ikke sett en eneste slik der vi har gått tur i Oslo, jeg... Eller andre steder i Norge. Sist jeg så en slik, var jeg i Italia...

Vi har også reist mye med hundene de siste årene.

Og jeg har samme erfaring.

Bortesett fra de to kassene vi faktisk har her, kan jeg faktisk ikke huske å ha sett slike kasser andre steder enn Malmø og Stockholm.

Og da bare et sted i hver av disse byene.

Så at dette gjelder bare hert, det høres rart ut...

Mulig vi ikke ser ordentlig etter Emma. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette med egne søppelkasser til hundebæsj, og at mange påstår det er unikt for Tromsø ikke å ha det. Jeg har enda ikke sett en eneste slik der vi har gått tur i Oslo, jeg... Eller andre steder i Norge. Sist jeg så en slik, var jeg i Italia...

Samme her... Kan ikke huske å ha sett disse dunkene noe sted.

Men, som det ble sagt på forrige side et sted.... Nå begynner jeg å bli lei av å være flink hundeeier. Ikke så rart at folk begynner å gi **** etterhvert. Haff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg troooor vi har EN sånn dunk i hele Bodø, den står nesten ytterst på moloen :wub: Der henger det også en postkasse som det skal ligge bæsjeposer i til enhver tid. :aww::P

Ekstremt viktig at man ikke kaster dritten i havet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette med egne søppelkasser til hundebæsj, og at mange påstår det er unikt for Tromsø ikke å ha det. Jeg har enda ikke sett en eneste slik der vi har gått tur i Oslo, jeg... Eller andre steder i Norge. Sist jeg så en slik, var jeg i Italia...

Det var ikke det jeg sa, bare for å ha presisert det. Jeg sa at det måtte være noe særtromsk noe at man ikke kunne hive hundemøkk i søpla :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av grillfolket i Oslo's byparker jeg. For de klarer ikke engang å rydde opp etter seg og hive avfallet sitt i dunkene, men legger det ved siden av. Kanskje jeg skal gå ut i media med det? At man må ta med seg hjem tomme pølsepakker, salatrester og grillbein og IKKE hive det i off. søpledunker? For DET lukter det, neste dag i solsteiken.

Og de fine dunkene for engangsgriller som er satt opp, ja det står der til pynt de, med engangsgrillene pent stablet ved siden av.

Så du der oppi Tromsø som klager over hundeposer i søpla, kom hit du og rydd opp etter gårsdagens grillfest i parken, særlig når måkene og grevlingene har "ryddet" opp...

Tenker du heller vil tømme en pent innpakket hundebæsj oppi en søppeldunk jeg, enn å måtte grave i gammal potetsalat spredd for alle vinder rundt på gresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeiere betaler da skatt også? Da det vel være greit for oss som har hund å hive hundeposen i offentlige søpplekasser? Vi betaler jo for at de skal kunne brukes - og tømmes...?

Det sier seg selv at posen skal være godt knyttet igjen.. Men jeg, personlig, synes søppel stinker uansett om det er hundebæsj eller gamle rekeskall i den.. Man kan ikke stike trynet nedi en søppelboks og forvente at det ikke skal lukte vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det jeg sa, bare for å ha presisert det. Jeg sa at det måtte være noe særtromsk noe at man ikke kunne hive hundemøkk i søpla :aww:

Det var ikke myntet på deg, det var mer enn kommentar til de her i tråden og i nyhetssaken/debatten under som snakket om egne søppelkasser for hundebæsj, og at en kunne bruke de. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeiere betaler da skatt også? Da det vel være greit for oss som har hund å hive hundeposen i offentlige søpplekasser? Vi betaler jo for at de skal kunne brukes - og tømmes...?

Det sier seg selv at posen skal være godt knyttet igjen.. Men jeg, personlig, synes søppel stinker uansett om det er hundebæsj eller gamle rekeskall i den.. Man kan ikke stike trynet nedi en søppelboks og forvente at det ikke skal lukte vondt...

Husk at hundefolk går for å være trygdesnyltere, så vi bidrar ikke så mye med skatt til staten da mener de sikkert (man betaler vel skatt av de pengene, men de kommer tross alt fra staten). :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en del av disse fido bøttene, men de er ALLTID i starten av en tur. Totalt(!) ulogisk plassert og tømmes gjerne veldig sjeldent og er alltid tom for bæsjeposer.

Vel, tenk deg hvor ofte de hadde blitt tømt om søppelmannskapet måtte ha gått et par kilometer innover i marka for å tømme dem, og deretter gått et par kilometer tilbake igjen med en søppelsekk full av hundedritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at hundefolk går for å være trygdesnyltere, så vi bidrar ikke så mye med skatt til staten da mener de sikkert (man betaler vel skatt av de pengene, men de kommer tross alt fra staten). :P

For litt siden ble det livlig diskutert at vi betalte millioner og millioner i moms på hunde- og kattemat hvert år. Altså betaler vi godt for søppeltømmingen, også. NOE må vi jo få igjen for pengene, synes jeg. :aww:

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, tenk deg hvor ofte de hadde blitt tømt om søppelmannskapet måtte ha gått et par kilometer innover i marka for å tømme dem, og deretter gått et par kilometer tilbake igjen med en søppelsekk full av hundedritt...

Enig der gitt.

Jeg SKJØNNER ikke problemet med å ha etpar bæsjeposer i lomma til man kommer til et bosspann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av grillfolket i Oslo's byparker jeg. For de klarer ikke engang å rydde opp etter seg og hive avfallet sitt i dunkene, men legger det ved siden av. Kanskje jeg skal gå ut i media med det?

Hahahaha, noen kom meg i forkjøpet, det var på Oslo-nyhetene idag.

Så han duden i Tromsø kan igrunn bare klappe igjen sutresmekken sin vedr avfall I dunkene han :rolleyes2:

Vel, tenk deg hvor ofte de hadde blitt tømt om søppelmannskapet måtte ha gått et par kilometer innover i marka for å tømme dem, og deretter gått et par kilometer tilbake igjen med en søppelsekk full av hundedritt...

Tror du tømmemannskapet GÅR for å tømme dunkene? Nope, de kjører. For jeg regner med du mener dunker på gangveier i marka, ikke stiene som finnes langt inni de dype skoger? For der er det nemlig ikke dunker, der kan man fint sparke det vekk fra selve stien, ut i bushen, så dritten ikke ligger midt i fleisen på de som går der.

Jeg SKJØNNER ikke problemet med å ha etpar bæsjeposer i lomma til man kommer til et bosspann!

Det skjønner jeg. Er andre ting jeg heller vil ha i lommene mine liksom.

Men nå snakker jeg om dype skogen da, ikke gangveier eller opparbeidede skogsstier for der klarer jeg fint gå med noen poser dinglende i hånden til jeg finner en dunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg. Er andre ting jeg heller vil ha i lommene mine liksom.

Men nå snakker jeg om dype skogen da, ikke gangveier eller opparbeidede skogsstier for der klarer jeg fint gå med noen poser dinglende i hånden til jeg finner en dunk.

Det er definitivt andre ting jeg heller vil ha i lomma enn bæsjeposer, men når det er alternativet til å ikke plukke opp, eller kaste brukt pose i sti/veikanten, så er iallefall mitt valg lett. Og nå er det vel snakk om turstier ol i denne tråden. (I skikkelig skog lar jeg bæsjen ligge, den får ligge der hunden dreit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du tømmemannskapet GÅR for å tømme dunkene? Nope, de kjører. For jeg regner med du mener dunker på gangveier i marka, ikke stiene som finnes langt inni de dype skoger? For der er det nemlig ikke dunker, der kan man fint sparke det vekk fra selve stien, ut i bushen, så dritten ikke ligger midt i fleisen på de som går der.

Er det mulig for bil å komme seg fram regner jeg med de hadde gjort det ja, men nå har det seg slik at mange av de mest populære turstiene i marka (Trondheimsmarka i alle fall!) for både folk med og uten hund, er uframkommelige med bil - og nettopp derfor er det jo heller ikke satt opp søppelkasser der...

Et alternativ til å legge igjen pose i stikanten eller ta med seg "full" pose i lomma, er forøvrig å plukke opp med posen, kaste avføringa godt utenfor stien, vrenge posen, knyte den sammen og putte den i lomma uten innhold (også er det jo hyggeligst om man husker å kaste dem når man kommer tilbake til parkeringsplassen :rolleyes2:).

Men problemet i Tromsø er vel uansett ikke turstier i skogen, men parker, veier og andre offentlige områder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig for bil å komme seg fram regner jeg med de hadde gjort det ja, men nå har det seg slik at mange av de mest populære turstiene i marka (Trondheimsmarka i alle fall!) for både folk med og uten hund, er uframkommelige med bil - og nettopp derfor er det jo heller ikke satt opp søppelkasser der...

I Oslo-marka har jeg sett dem tøffende rundt med sånne golfbil-lignende saker, det funker :rolleyes2: Men det fordrer at det er type sykkelbrede turstier da.

Et alternativ til å legge igjen pose i stikanten eller ta med seg "full" pose i lomma, er forøvrig å plukke opp med posen, kaste avføringa godt utenfor stien, vrenge posen, knyte den sammen og putte den i lomma uten innhold (også er det jo hyggeligst om man husker å kaste dem når man kommer tilbake til parkeringsplassen :wub:).

Faktisk har jeg mange ganger tenkt, når jeg en sjelden gang ferdes på typiske turveier, å ta med meg en sånn liten lekespade så jeg kan spa dritten godt ut av stien/veien, evt grave den ned, der det ikke finnes dunker. Den kan oppbevares i en pose i lommen, som kan kastes når man kommer hjem :whistle:

Men problemet i Tromsø er vel uansett ikke turstier i skogen, men parker, veier og andre offentlige områder...

Og der plukker man seff opp OG hiver i nærmeste dunk uansett hva han T-duden måtte mene om det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk forstå dette til en viss grad (på en måte). Akkurat denne typen søppelkasser (de små som sitter på stolper og som har et hull på hver side) blir grusomt fort fulle, og pleier gjerne å være plassert på steder nær bussholdeplasser o.l. Det burde nok heller vært satt opp noen "gode gammeldage" søppeldunker her og der, problemet med de er vel at de er for stygge til å vises i bybildet antar jeg ... At man ikke skal hive posen, men ta den med hjem, velger jeg å overse som tankespinn på linje med "kanskje vi bare skulle forby biler, så blir det mindre forurensing" eller "la oss lage et norsk asylmottak i Tanzania" --> fjollete. Hundebæsj er ikke verre enn mye annet (f.eks disse røyksneipsøppelkassene som tar fyr innimellom .. blæærk), og det hører hjemme i søpla- punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...