Gå til innhold
Hundesonen.no

Lure Coursing i Trøndelag


Tonje

Recommended Posts

Skrevet

Neste helg ( 29-30 Mai ) arrangerer myndeklubben avd Trøndelag sin første LC-prøve! Den blir avholdt ved Sona Camping på Stjørdal i Nord-Trøndelag.

Så for dere som vil se mynder i action,ta turen! :banana:

Skrevet

Neste helg ( 29-30 Mai ) arrangerer myndeklubben avd Trøndelag sin første LC-prøve! Den blir avholdt ved Sona Camping på Stjørdal i Nord-Trøndelag.

Så for dere som vil se mynder i action,ta turen! :wub:

Usj, hva er det med stjørdalinger og disse datoene sine :banana::wub:

Rett etter at jeg meldte oss på lydighet så fant jeg ut at det er arabershow i Stjørdal den 29.mai, og nå er det jaggu Lure Coursing der også samme helg. *furt*

Skrevet

Å, så gøy! Det er i de dagene jeg har tenkt meg opp på hytta, og avkjørselen til den ligger rett ved Sona camping, så egentlig burde jeg kombinert litt og fått med meg noe av denne spennende hundesporten. :banana:

Skrevet

Kult! :wub: Har hørt masse om LC, men aldri sett det. Nå må jeg jo nesten siden det er så nært, og jeg faktisk ikke har andre planer :banana:

Edit: Vet du når det begynner, Tonje? Altså klokkeslett?

Skrevet

Så bra at flere vil komme å se på :ahappy:

Jeg vet faktisk ikke når vi starter opp på lørdagen jeg,kommer jeg på nå :lol: Men jeg regner med det har kommet en PM av ett eller annet slag til meg i posten som jeg får sjekket når jeg kommer hjem på torsdag.

Skal si fra når jeg vet mer jeg :)

Skrevet

Løpene starter klokka 09.00 på Lørdag 29.Mai :blink:

Lykke til til Flix'ens første løp :hmm: Regner med fyldig rapport.

For dere som lurer på hvor og når, se HER.

Selv skal jeg krysse fingre for et avkom, kanskje han nå har lært litt mål-oppførsel etter å ha blitt satt litt på plass av fetter og tante i trening :lol:

Skrevet

Da har vi kommet hjem fra ei super helg med masse trivelige folk og hunder. Selv om været ikke var til å skryte av så tror jeg alle hadde det moro lell, hundene på dagen og oss tofotinger litt ekstra på kvelden :icon_redface:

Felix gjorde meg til stolt matmor nok en gang, for på sin første LC-prøve så løper han inn til en 2.plass med cert! :wub::wub:

Han ledet faktisk etter det første løpet, men i løp nr.2 var det en som løp bedre,og han ble faktisk Norsk Lure Coursing Champion den hunden som vant :wub:

Gleder meg til til neste prøve allerede, for dette var moro!

Skrevet

Da har vi kommet hjem fra ei super helg med masse trivelige folk og hunder. Selv om været ikke var til å skryte av så tror jeg alle hadde det moro lell, hundene på dagen og oss tofotinger litt ekstra på kvelden :icon_redface:

Felix gjorde meg til stolt matmor nok en gang, for på sin første LC-prøve så løper han inn til en 2.plass med cert! :):wub:

Han ledet faktisk etter det første løpet, men i løp nr.2 var det en som løp bedre,og han ble faktisk Norsk Lure Coursing Champion den hunden som vant :wub:

Gleder meg til til neste prøve allerede, for dette var moro!

Grattis, grattis, grattis så mye :wub:

Er det ikke gøy, morro, deilig, herlig og skjønt å ha en slik fantastisk flink hund. Og tenk, dette har han gjort helt selv, uten mamma'en sin :)

Jeg kjenner meg sååå godt igjen i lykkerusen din. Å se sin flinke hund gjøre jobben sin til fulle på banen, det er en herlig følelse.

Tenker Tonje er skikkelig hekta på LC jeg nå *flir*

Guest Dratini
Skrevet

Da har vi kommet hjem fra ei super helg med masse trivelige folk og hunder. Selv om været ikke var til å skryte av så tror jeg alle hadde det moro lell, hundene på dagen og oss tofotinger litt ekstra på kvelden :icon_redface:

Felix gjorde meg til stolt matmor nok en gang, for på sin første LC-prøve så løper han inn til en 2.plass med cert! :wub::wub:

Han ledet faktisk etter det første løpet, men i løp nr.2 var det en som løp bedre,og han ble faktisk Norsk Lure Coursing Champion den hunden som vant :wub:

Gleder meg til til neste prøve allerede, for dette var moro!

Gratulerer :)

Skrevet

Felix gjorde meg til stolt matmor nok en gang, for på sin første LC-prøve så løper han inn til en 2.plass med cert! :wub::icon_redface:

Gratulerer så mye! Så utrolig kult da. :wub:

Skrevet

Grattis, grattis, grattis så mye :)

Er det ikke gøy, morro, deilig, herlig og skjønt å ha en slik fantastisk flink hund. Og tenk, dette har han gjort helt selv, uten mamma'en sin :)

Jeg kjenner meg sååå godt igjen i lykkerusen din. Å se sin flinke hund gjøre jobben sin til fulle på banen, det er en herlig følelse.

Tenker Tonje er skikkelig hekta på LC jeg nå *flir*

Ja jeg er skikkelig stolt, han løp som en helt og jeg blir like fascinert hver gang over den fantastiske iveren og farten disse hundene har. Fikk klump i halsen innimellom der må jeg innrømme, blir jo så rørt :wub:

Jeg har digga LC-treningene å jeg altså,vi har det jo kjempeherlig der og,men det er jo skikkelig artig å vinne noe også må jeg ærlig innrømme :getlost::)

Gratulerer :P

Tusen takk :)

Skrevet

Tenker Tonje er skikkelig hekta på LC jeg nå *flir*

Skikkelig dobbelposting her nå,fy og fy,men jeg må bare fortelle at jeg traff en alldeles herlig Qui-slekt i helga også. En herremann ved navn Whisky :getlost:

Skrevet

Lag en egen resultat tråd i "Resultatbørsen". Det blir uoversiktelig med både planlegging, resultater og gratulasjoner i samme tråd :getlost:

Moderator Silje

Skrevet

Skikkelig dobbelposting her nå,fy og fy,men jeg må bare fortelle at jeg traff en alldeles herlig Qui-slekt i helga også. En herremann ved navn Whisky :wub:

Hehe ja, han er en skikkelig rampete bajas, god som gull og fryktelig bortskjemt. Men hva skal jeg si, han er jo fra meg :getlost: og fetter til Qui. Og faktisk har han verdens beste mennesker, hva de ikke gjør for sin hund er ikke verdt å gjøre :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...