Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim


MarieR

Recommended Posts

Men, si meg...

I år er det da på Leangen Travbane - ikke ishallen som det har vært tidligere. Tror dere (vi?) ikke at det er bedre plass der? Også parkeringsmuligheter?

Eller er det bare jeg som surrer med utst.stedene (igjen).. ?

Susanne

(Har medlt på min veteranhann - that's it)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Men, si meg...

I år er det da på Leangen Travbane - ikke ishallen som det har vært tidligere. Tror dere (vi?) ikke at det er bedre plass der? Også parkeringsmuligheter?

Eller er det bare jeg som surrer med utst.stedene (igjen).. ?

Susanne

(Har medlt på min veteranhann - that's it)

Åh, er det det? Det visste jeg ikke! Jo - det er nok større plass på selve utstillingsområdet, men parkeringsmulighetene ved travbanen er ikke spesielt imponerende der heller. Men de kan vel kanskje ta i bruk selve travbanen, slik som på Bjerke? Også kan vi jo håpe på at de har laget en avtale med idrettsanlegget (ishallen) om å få låne deres parkeringsplasser, siden det tross alt er like ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på at jeg har jo gått fra ikea til sentrum jeg. Jeg og en venninne, og en handlevogn med varer :hyper: var langt, men gikk helt greit egentlig. Spurte tanta mi, og hun sa det var veldig langt, rart, jeg husker ikke at det var uoverkommelig liksom. Men tror det blir buss på veien opp iallefall :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på at jeg har jo gått fra ikea til sentrum jeg. Jeg og en venninne, og en handlevogn med varer :hyper: var langt, men gikk helt greit egentlig. Spurte tanta mi, og hun sa det var veldig langt, rart, jeg husker ikke at det var uoverkommelig liksom. Men tror det blir buss på veien opp iallefall :flowers:

Det er ikke uoverkommelig, på ingen måte - men jeg bor f.eks. 15 minutters gange fra Ikea (enda lenger bort fra sentrum), og når jeg skal til eller fra sentrum er det som oftest fordi jeg skal noe, og da gidder jeg aldri å ta meg tid til å gå. :D Det er vel forøvrig ca. 4,5-5 km fra Trondheim sentrum til travbanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som Ingvild sier er det ikke så langt nei!Gikk enda lengre i dag jeg ingen problem er bare at det er litt kjip tur da er mye trafikk ellers er det jo ikke så langt.Nå er jeg vandt til alltid gå når skal noe også da.Til buss elskende hunden sin sorg :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dere er smågale! :frantics: Jeg klarer i alle fall ikke å se meg selv traske fra sentrum til Leangen, med bur (selv om det er tøybur), sekk, hund, stol og alt det andre man gjerne skal ha med seg. :ahappy: Jeg synes det er pes nok å gå fra parkeringen til ringen jeg..! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dere er smågale! :ahappy: Jeg klarer i alle fall ikke å se meg selv traske fra sentrum til Leangen, med bur (selv om det er tøybur), sekk, hund, stol og alt det andre man gjerne skal ha med seg. :banana: Jeg synes det er pes nok å gå fra parkeringen til ringen jeg..! :ahappy:

Jeg stresser max på før og under utstilling, så jeg MÅ bare ha med meg minst mulig, helst ha begge henda fri. Så bur og stol blir det ikke her i gården. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en sekk med innebygd stol da. Må bare finne en som ikke er grønn, ser så jeger ut :banana:

Men når jeg får meg bil engang så blir det deilig å kunne ha med bur og sånn da.

Synes også det er greit å få gått ned Casper litt, få tømt ham helt :banana: men får se, kanskje blir det buss. Jeg blir bare så innmari kvalm :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har meldt oss på agility, hopp og utstilling. Nå er jeg usikker på om jeg i det hele tatt gidder å stille nakenhunden min Kenzo, all underull er borte og har nå en hund med smal kropp og stort hode. *ler* :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Decoy er påmeldt, og står for championatet, så kryss fingre for at de får vist seg fra sin beste side og blir belønnet med certet. Krever ingen høy plassering altså, så lenge det bare er championhanner foran. :frantics: TJ kommer alene med han da, siden jeg og Vix er på ferie nordafor på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan det tenkes at jeg tar turen også, bare for å se på :ahappy: Må ikke jinxe det da... Noen som veit om noen ålreite steder å overnatte (om ikke alt er fullt nå da... )? Helst no hyttegreier med plass til muligens 6 hunder og 3 mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Det var ikke dårlig da :)

Endelig kan løpehunden min få strekt seg ut litt!

Om det er riktig, så kan vi som har større raser også få vist bevegelsene uten å bli svimmel av å ligge konstant bøyd inn mot midten vordi ringene er så små :)

Så får man håpe på en dommer som faktisk bryr seg om hvordan hundene beveger seg :whistle:

Ja, det hadde helt klart vært å foretrekke. Og jeg tror nok at ingen av de vi kjenner som skal stille kommer til å springe seg bort med bevegelsene de har :P;)

Edit:

Åh, er det det? Det visste jeg ikke! Jo - det er nok større plass på selve utstillingsområdet, men parkeringsmulighetene ved travbanen er ikke spesielt imponerende der heller. Men de kan vel kanskje ta i bruk selve travbanen, slik som på Bjerke? Også kan vi jo håpe på at de har laget en avtale med idrettsanlegget (ishallen) om å få låne deres parkeringsplasser, siden det tross alt er like ved.

Parkering blir på selve travbanen, hvor hestene holder løpene. Ringene blir på indre bane (oppvarmingsbanen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Guest Dratini

Er evt i oppdretterklassen vi trenger hjelp. Har en valpekjøper som er nyoperert i foten og jeg kan stille hunden i åpen klasse. Blir det CK på henne og samtidlig CK på Zuma i championklassen så sliter vi litt. Og det er mulig Fannhvit ikke kan være til finalene, og da er vi i manko på enda en person (om vi da skulle få HP i oppdretterklassen).

Hadde vi ikke solgt campingvogna for 2 uker siden, så hadde du kunnet låne den. Her er dessverre huset fullt nå i helga (fôrvert kommer og skal ligge her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er evt i oppdretterklassen vi trenger hjelp. Har en valpekjøper som er nyoperert i foten og jeg kan stille hunden i åpen klasse. Blir det CK på henne og samtidlig CK på Zuma i championklassen så sliter vi litt. Og det er mulig Fannhvit ikke kan være til finalene, og da er vi i manko på enda en person (om vi da skulle få HP i oppdretterklassen).

Hadde vi ikke solgt campingvogna for 2 uker siden, så hadde du kunnet låne den. Her er dessverre huset fullt nå i helga (fôrvert kommer og skal ligge her).

Okei, men jeg håper å være framme til finalene :lol: Er jeg der så kan jeg sikkert hjelpe til hvis det kniper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Okei, men jeg håper å være framme til finalene :lol: Er jeg der så kan jeg sikkert hjelpe til hvis det kniper.

Kjempe. LinKr også kan hjelpe og da blir vi nok til finalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke der før utpå dagen, ellers kunne jeg hjulpet..

Har ikke overnatting (sover i bilen hvis krise), men noen som vet om et sted eller evt. har plass til 1 person? Hundene sover i bilen.

Jeg har plass hvis du tåler rot :lol: Skal til å pusse opp kjøkken så ting er på halv tolv her. Jeg er forøvrig ikke hjemme fra ca halv åtte til titiden ca. Og hundene kan sove på gjesterommet sammen med deg - mulig vi må skille hundene ellers også da, for Freya kan være eiesyk på huset og bråk gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...