Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Det ble første tur ute i hagen på valpene i dag. Akkurat i det jeg kom hjem så var det opphold så da benyttet vi sjangsen. Det ble bare de 5 planlagte minuttene også for brått kom regnet tilbake. Kan ikke si at jeg så noen nevnverdig reaksjon på det nye miljøet overhode. De oppførte seg mer eller mindre som normalt de.

Det er meldt regn hele helgen, men jeg håper det er feil for de er veldig klar for å utforske. Jeg er bare litt redd for at det skal bli litt kaldt for de. Skal vist regne hele helgen også, men jeg håper det er helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange valper er det som skal til sonen-brukere, egentlig?

3 ser det ut som :aww:

Oi de løper rundt nå jo!

Kjempeherlig film :hmm:

(Kan jeg legge den ut på bloggen min?)

Jada, bare gjør det :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Nå er de to siste filmene av valpene avspillt her på pc'n... Og ikke uventet ble BlÅndi stille og begge tispene gikk rundt her og "pip-pip" på de begge: "hvor er valpisene?????" :aww:

Nydelige er valpisene for tenk! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Messer: *mer film - mer film - mer film*

De er jo noen underlige noen de små - skikkelig små pølser på bein med festlig logrehale! Og de skal bli slanke kelpier..?????????

Jeg ler meg fillete av der altså.. kunne nok sittet og sett på dem i timesvis! (Og så morsomt å se stakkarne på glatt gulv da.. men det er jo litt av en utvikling da - fra kronisk velting til å takle glatt gulv!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjengen på tur i hagen.

En liten knippe av bildene, det fins flere i bloggen og enda flere på FB. :)

47718_10150254382350072_834435071_14476227_3020105_n.jpg

IKKE til venstre og Strider med hode i bakken. Neste gang skal jeg ta på de halsbånd når de er ute slik at de blir lettere å kjenne igjen.

47865_10150254380090072_834435071_14476203_3218631_n.jpg

Idyll! Når alle bebisene la seg til å tutte så satt Blaze seg ned og "speidet" område. Akkurat som om hun satt å passet på.

47865_10150254380070072_834435071_14476199_7907334_n.jpg

IKKE i front.

47865_10150254380075072_834435071_14476200_6995284_n.jpg

Strider.

47718_10150254382390072_834435071_14476235_3555149_n.jpg

Balrog.

Støvsugeren har de også virkelig fått møte i dag. De har vel bare hørt den i andre rom så langt. Men jeg det ble støvsuging rundt valpegården i dag. De 2 som lå å sov, sov bare vidre igjennom hele seansen. De 4 andre toppet ørene og ble stående å titte med lav hale før de igjen sluttet å bry seg og gikk for å sove. Og Sting drev å fulgte etter støvsugere hele veien rundt. Ikke mye redd akkurat *ler* Litt reaksjon forventer jeg faktisk, de er jo ikke “dumme”. Om valpene ikke reagerer så hadde jeg nok lurt på om de var døve. Det er nok heller hva de gjør rett etter de har reagert som er viktig å se på syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye mer "voksne" de plutselig virket nå, står oppreist i gresset og greier!

Når reiser de ørene?

Er dårlige ører et tema på kelpie, slik jeg har forstått det er på belger? Har de ører i hytt og vær-fase som schäferhunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye mer "voksne" de plutselig virket nå, står oppreist i gresset og greier!

Når reiser de ørene?

Er dårlige ører et tema på kelpie, slik jeg har forstått det er på belger? Har de ører i hytt og vær-fase som schäferhunden?

AK ørene står normalt ved 5-6 uker, noen rundt ved levering. De med litt større paraboler kan være litt senere.

Noen veldig få ender med "vippe" ører, men det er så få at man egentlig blir veldig overrasket.

Eneste øreproblematiken som er på Ak er egentlig at noen har litt for store paraboler. Ellers er ikke det noe "problematik".

Ørene på AK skal være "noe" størrelse på, de skal ikke være små og søte. De skal også være noe vidstilte. Dvs "alt" man ikke vil ha på en Belger :)

Opprettstående, middels store, smalner til en fin spiss på toppen. Tynne, men sterke ved basen. Plassert godt fra hverandre, peker utover, lett rundet i ytterkant. Innsiden godt behåret.

Om du ser på Strider så kommer han antagelivis til å få litt tette ører, men ikke noe værre enn Blaze sine. Blaze sine kunne jeg ønsket en pitteliten smule mer fra hverandre. Talli sine er veldig perfekt plasserte, med bra strørrelse uten å bli for stor.

Ikke sine ser ut til å ha en bedre plassering, men inntil de er helt reist er ikke jo ikke plasseringen helt sikker.

De fleste AK må vokse seg inn i ørene sine fra valpestadiet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AK ørene står normalt ved 5-6 uker, noen rundt ved levering. De med litt større paraboler kan være litt senere.

Noen veldig få ender med "vippe" ører, men det er så få at man egentlig blir veldig overrasket.

Eneste øreproblematiken som er på Ak er egentlig at noen har litt for store paraboler. Ellers er ikke det noe "problematik".

Ørene på AK skal være "noe" størrelse på, de skal ikke være små og søte. De skal også være noe vidstilte. Dvs "alt" man ikke vil ha på en Belger :)

Opprettstående, middels store, smalner til en fin spiss på toppen. Tynne, men sterke ved basen. Plassert godt fra hverandre, peker utover, lett rundet i ytterkant. Innsiden godt behåret.

Om du ser på Strider så kommer han antagelivis til å få litt tette ører, men ikke noe værre enn Blaze sine. Blaze sine kunne jeg ønsket en pitteliten smule mer fra hverandre. Talli sine er veldig perfekt plasserte, med bra strørrelse uten å bli for stor.

Ikke sine ser ut til å ha en bedre plassering, men inntil de er helt reist er ikke jo ikke plasseringen helt sikker.

De fleste AK må vokse seg inn i ørene sine fra valpestadiet :)

Takk for svar! Alltid interessant å lese om slikt en aldri tenker på med egen rase, for å lære mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...