Gå til innhold
Hundesonen.no

"Har sendt deg en PM"


Ane

Recommended Posts

Jeg lurer på hvorfor folk i noen innlegg med spørsmål, svarer personen på PM. Det er mest sannsynlig mange andre som også vil vite det samme. Det er hvertfall skjedd mange ganger der jeg har lurt på det samme, og personer som har svaret svarer på PM. Som resulterer i at det bare er den ene som får vite hva personen sier.

Slutt :blink: Skriv det inne i innlegget, vi andre vil se det også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skikkelig irriterende jeg, hvis man skal svare på noe i en tråd som man vil ta privat, ja for all del send en PM, men man trenger da ikke skrive at man gjør det i tråden, med mindre mottakeren ikke har svart innen flere dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet dette noengang tror jeg, men likevel har jeg forståelse for at det ikke er alt man kan / vil ta offentlig. :rolleyes2:

Men da er jo muligheten å skrive litt to forskjellig. En som vi kan lese og kanskje litt mer info til den en sender PM`en til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Om noen er på utkikk etter leilighet og jeg kjenner noen som kanskje har noe, så kan jeg sende PM. Selv om det ikke er noe personlig. Ved å skrive det i tråden at PM er sendt kan spesielt interesserte også sende meg en PM og jeg har allikevel kontroll over hvem jeg vil gi tilbudet til. Det kan jo også gjelde hundebur, f.eks om det produseres svart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men om jeg er interessert i en leilighet, så sender ikke jeg en PM til en som har skrevet "har sendt deg pm" i tråden, for meg blir dette da noe veldig privat, og det kan jo dreie seg om så mangt rundt leiligheter. For eksempel.

Jeg synes bare det er helt unødvendig å skrive det i tråden, når det er noe som taes på tomannshånd. Da får man heller skrive litt mer hva pm'en gjelder, og at interesserte kan melde sin interesse privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tråden jeg laget om tøybur til bilen har noen kommet med gode råd og tanker. Silje ha skrevet "sendt deg PM". I den PM'en jeg mottok var det et tilbud på om jeg ville kjøpe et brukt hundebur. Nå diskuterer vi mål og om et sånt bur evnt. vil passe inn i den aktuelle bilen. Jeg kan ikke forstå hvordan dette kan være interessant for noen å vite, samt at hun (nå srkiver jeg hun, men mener fullstendig generelt) av ulike årsaker ikke vil at andre skal vite om et evnt. salg. Så "jeg har sendt deg PM" kan være fullstendig berettiget, og i dette tilfellet hadde det ingenting med tråden å gjøre.

Jeg ser personlig ikke noe problemer med sånne beskjeder, fordi jeg antar at de som skriver de har en god grunn til å å ikke ville dele beskjeden med andre, enten fordi det ikke er relevant for andre å vite, eller fordi det er av en personlig art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men om jeg er interessert i en leilighet, så sender ikke jeg en PM til en som har skrevet "har sendt deg pm" i tråden, for meg blir dette da noe veldig privat, og det kan jo dreie seg om så mangt rundt leiligheter. For eksempel.

Jeg synes bare det er helt unødvendig å skrive det i tråden, når det er noe som taes på tomannshånd. Da får man heller skrive litt mer hva pm'en gjelder, og at interesserte kan melde sin interesse privat.

Nei, jeg hadde da kunnet sende en slik PM om jeg var interessert i leilighet, og nevnt at jeg også var interessert. Jeg hadde ikke skrevet i en tråd "har sendt deg PM" om jeg ikke er åpen for at andre interesserte også kan sende meg PM. Men jeg ville hatt kontroll over hvem jeg

Man forstår jo at PMen gjelder hundebur når man skriver i en tråd om hundebur. Hadde jeg visst om en eller annen i gaten som lagde bur til kjentfolk for en billig penge, men svart, så hadde jeg ikke skrevet det i innlegget såklart.

Jeg ser personlig ikke noe problemer med sånne beskjeder, fordi jeg antar at de som skriver de har en god grunn til å å ikke ville dele beskjeden med andre, enten fordi det ikke er relevant for andre å vite, eller fordi det er av en personlig art.

Enig. Allikevel kan det være greit å skrive det i tråden slik at spesielt interesserte også vet at Silje da kanskje har noe greie bilbur til salgs, uten at man trenger å legge ut en åpen annonse om det.

Det kan være folk i tråder som spør meg om ting som jeg ikke vil dele med hele forumet. Da kan jeg sende brukeren en PM og skrive det i tråden, slik at folk ikke tror jeg overser spørsmålet, men at det er av personlig art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår jo godt at man i noen tilfeller synes at det er greit å ta ting på PM, men hva er egentlig vitsen med å skrive at man har sendt PM i tråden?

En vits kan være at noen alltid har masse uleste PM i innboksen sin, og at de derfor ikke merker at de får en ny. Da sikrer man seg at mottager vet at en PM har blitt sendt. Eller det at andre ser at avsender har mer info, slik at de også kan spørre om PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en person starter en tråd for å få anbefalinger på oppdrettere av en bestemt rase, for eksempel, kan det være greit å skrive "PM sendt" - da vet andre at den har fått svar, at trådstarter er tatt hånd om, at ikke spørsmålet henger ubesvart i lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at vi har en regel på sonen at vi ikke ønsker OT prat i trådene så velger jeg å skrive PM om ting som beveger seg veldig langt unna tema i tråden. Det at jeg skriver "Pm sendt" er for å si fra om at jeg faktisk har gjort det! Mange har flere uleste PM i innboksen sin og legger ikke merke til en ekstra fra eller til. Noen har ikke varsel på og vil derfor ikke legge merke til det!

I det tilfellet som sikkert er grunnen til denne tråden er laget akkurat i dag er det jeg som har skrevet at jeg har sendt PM til Stripa. Jeg valgte å sende henne PM i stedet for å skrive i det lange og brede om at jeg har et trønderbur til salgs i tråden der hun egentlig ikke skriver noe om at hun faktisk vil kjøpe et slikt bur.

I andre tilfeller velger jeg å skrive PM sendt med den funksjonen som Emma forklarer, det at andre skal se at "det er tatt hånd om", trådstarter har fått hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en person starter en tråd for å få anbefalinger på oppdrettere av en bestemt rase, for eksempel, kan det være greit å skrive "PM sendt" - da vet andre at den har fått svar, at trådstarter er tatt hånd om, at ikke spørsmålet henger ubesvart i lufta.

Godt eksempel.

For å være ærlig skjønner jeg ikke hvorfor man henger seg sånn opp i "Har sendt PM"-innlegg heller? Jeg er ekstremt nysgjerrig som person, på tross av det tenker jeg ikke mye over dette om jeg snubler over det i en tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plager meg ikke så mye, egentlig (selvom man blir nysgjerrig :rolleyes2: ). Men f.eks i rasetråder så er det unødvendig å skrive en PM bare fordi man ikke vil skrive om en rase "offentlig". Rasetråder dukker opp stadig vekk, og har man noe å si om rasen burde det ligge "åpent", så alle som senere ønsker å lese kan lett finne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...