Gå til innhold
Hundesonen.no

Sukkersøt

busy

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har lenge lett etter neste familietilskudd, og endelig er avgjørelsen tatt, og om 3 lange uker så kommer frøkna i hus. I helga var vi å hilste på henne og alle søskene. Merka at jeg er så valpesyk at de sylskarpe tennene ikke gjorde så mye engang.

Hun er selvsagt verdens søteste valp :ahappy:

valpen015.jpg

'

valpen019.jpg

valpen021.jpg

valpen027.jpg

valpen026.jpg

Forslag til navn taes i mot

Skrevet

Ja det er det. Var faktisk her inne jeg kom over kullet, selv om jeg har hatt kontakt med oppdretter tidligere.

Skrevet

Åh, kjempesøt, da! Fantastisk ansiktsuttrykk :ahappy: Kan du ikke bare kalle henne Sukker, da...? :ahappy:

Skrevet

Hun var jo bare kjempesøt :ahappy:

Det første navnet som slo meg var riktignok Maeve som ikke akkurat er et sukkersøtt navn, men fint like vell :ahappy:

Skrevet

Tusen takk, hun er bare helt nydelig, og har ett like hærlig gemytt :ahappy:

Sukker var jo bra, må smake litt på det ja

Maeve var jo veldig flott, gikk akkurat å tenkte at vi kunne kalle henne Mea, og Maeve klinger jo veldig bra

Skrevet

Sukkersøt brøyt akkurat opp spærringene til trappa og var veldig fornøyd med at hun kom seg halvveis opp :ahappy:

Så er ikke helt sikker på om hun er like søt inni seg :ahappy:

Skrevet

Takk, takk. Er en sann lykke å endelig skulle få valp i hus igjen :wub:

Og det er jenta si som vet å finne veier der det er hindringer :wub: Heldigvis er huset her barnesikret for en aktiv 1 åring, så det bør være godt nok for en vilter valp. Eneste er at vi er akkurat begynt å slippe å holde 110 % fokus på minstemann i familien for å bevare andre barnet, Simba og inventar, så begynner vi helt på nytt med valp i huset snart :ahappy:

Puste med magen og telle til 10 blir nok mye av :ahappy:

Skrevet

Så utrolig søt ja! =) Har aldri sett buller med de tegningene før og jeg må si det var veldig fint på henne! =) Gartulerer! :ahappy:

Skrevet

Så herlig hun var! :ahappy: Tror heller ikke jeg har sett buller med de tegningene før, og det var virkelig flotte farger og tegninger! Gleder meg til å følge dere og se flere bilder. Jeg synes buller er utrolig vakre hunder, vurderte det før jeg kjøpte Dina, men samboer ser ikke helt det samme som meg i en bulle :ahappy: Det er en vakker og herlig rase.

Skrevet

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger på søtisen vår. Kommer nok til å legge ut masse av bilder av henne når hun endelig kommer.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...