Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kristiansand 8- og 9. mai 2010

Caroline

Recommended Posts

Tíbrá ble sendt av gårde uten meg, for første gang, da jeg sitter hjemme med valper. Handler ble funnet på stedet, og det ble ingen andre enn Patrick Oware! Må ha gått rimelig greit, for resultatet ble 1-1 CK, 1BTK Cert, Cacib og BIR! Bare 15 mnd. og en uke, og allerede fått første Cacibet :wub:

I sheltieringen ble Rebus 1 BHK med Cacib, og til slutt BIM. Chase 2BHK med Cert og res. Cacib. BIR var ei svensk tispe (som sikkert også tok certet), 2BTK Zoe til Kerenza (hun er medlem men ikke så veldig aktiv) og 3BTK ble Mable. Det er alt jeg vet så langt! Utrolig spent på hvordan det går i gruppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini

Tíbrá ble sendt av gårde uten meg, for første gang, da jeg sitter hjemme med valper. Handler ble funnet på stedet, og det ble ingen andre enn Patrick Oware! Må ha gått rimelig greit, for resultatet ble 1-1 CK, 1BTK Cert, Cacib og BIR! Bare 15 mnd. og en uke, og allerede fått første Cacibet :P

I sheltieringen ble Rebus 1 BHK med Cacib, og til slutt BIM. Chase 2BHK med Cert og res. Cacib. BIR var ei svensk tispe (som sikkert også tok certet), 2BTK Zoe til Kerenza (hun er medlem men ikke så veldig aktiv) og 3BTK ble Mable. Det er alt jeg vet så langt! Utrolig spent på hvordan det går i gruppa!

Gratulerer så mye :wub:

Hun ble 4BIG :P 3BIG var Briard (Boss?), 2BIG husket han ikke og 1BIG var Schäfer (Zanta).

Og gratulerer enda mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. :P

Grattis nok en gang til Tbrà og Caroline :) Hvem GD blei BIR og gjerne grupperesultater fra gr. 2 :wub::P

Gruppe 2 er ikke før i morgen. :)

Noen som har flere grupperesultater fra i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Grattis Caroline - veldig bra - fine Tibra.

(Boss var nok ikke BIR Briard han ble 2BHK i dag)

Nyss hemkommet - sliten som f... full av støv overallt men veldig veldig veldig fornøyd...

Tervueren

CK, Cert, 2BHK, res. Cacib - Woodshine's Mr. Big - og dermed er han Norsk Utstillingschampion - juhuuuuu og bare det var jo verdt turen.

CK; 3BTK - Imagecopy Flying Finish - vakre vakre Supraen

CK, uplassert i beste tispeklasse - Galtvorth Awsome Honeybee - fiiiiiine Norrisen har excellent front henner :wub:

Groenendael

CK, uplassert - Imagecopy Dancing Engine som for dagen var en smule undervektig og hadde pittelitt lite pels. MEN - det var ett hjertlig gjensyn med den sorte hårballen som var veldig veldig glad for å se meg :)

Det var veldig verdt turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Caroline med vakre Tibra!

Nyss hemkommet - sliten som f... full av støv overallt men veldig veldig veldig fornøyd...

Tervueren

CK, Cert, 2BHK, res. Cacib - Woodshine's Mr. Big - og dermed er han Norsk Utstillingschampion - juhuuuuu og bare det var jo verdt turen.

CK, uplassert i beste tispeklasse - Galtvorth Awsome Honeybee - fiiiiiine Norrisen har excellent front henner :wub:

Groenendael

CK, uplassert - Imagecopy Dancing Engine som for dagen var en smule undervektig og hadde pittelitt lite pels. MEN - det var ett hjertlig gjensyn med den sorte hårballen som var veldig veldig glad for å se meg :)

Gratulerer med Nuch!! Og med de andre vakringene. :P

Hvem ble beste tispe av groenendaelene?

Der ble vel Cichla's Caro BIR og Cichla's Furza 2BTK med Cert og Nuch :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Ååå, fikk høre at det var Lisbeth som var i gruppa skjønner du, så da la jeg bare to og to sammen.. Gammel vane og sånt :wub:

Tusen takk og gratulerer selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Grattis de som gratuleres vil :wub:

Noen som har katalog og kan sjekke tispen som ble stilt av AK?

Jeg har resultatene og vet hvem hannhunden er, men ikke tispen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tervueren

CK, uplassert i beste tispeklasse - Galtvorth Awsome Honeybee - fiiiiiine Norrisen har excellent front henner :)

Groenendael

CK, uplassert - Imagecopy Dancing Engine som for dagen var en smule undervektig og hadde pittelitt lite pels. MEN - det var ett hjertlig gjensyn med den sorte hårballen som var veldig veldig glad for å se meg :P

Grattis med champinjång! (Er han virkelig 2 år allerede? :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Grattis med champinjång! (Er han virkelig 2 år allerede? :wub: )

Jadda, han er det ser du - tiden flyyyyyyyyyr

Tusen takk alle sammen!

31800_1215921133215_1684459348_411573_2273824_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg en hund jeg kan skryte av, men vil veldig gjerne skryte litt av våre gamle samboere:

Skailos Aiko ble vist av eier Kristine og fikk full klaff i dag: CERT, CACIB og BIR :wub::P

Og det iført sommerpels som er ganske mye mindre enn vanlig fullpels! Flotte hunden!

Tenk at lurvetroll har blitt en fin voksen hannhund. Hurra :)

Gratulerer også til alle andre med gode resultater :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...