Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeførervest


Guest LXT

Recommended Posts

Jeg synes jeg har så liten plass i lommer på jakke/bukse når jeg trener, og lurer på om det hadde vært kjekt med en hundeførervest. Har dere en vest dere er fornøyd med som dere kan anbefale? Er Canis sin ok? Har sett at det finnes flere typer, og da vet jeg plutselig ikke helt hvem jeg skal velge...

Jeg liker å prøve før jeg kjøper, men jeg har ikke sett noen i butikker ennå, så det ser ut til at jeg må ta en sjanse og bestille over nett. Det går vel an å returnere hvis strl ikke passer og.

Anbefalinger, meninger?

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte verktøys/snekkerbelte på Clas Ohlson for en snau hundrings jeg. Mye billigere, og man slipper å tenke på hvilke klær man skal ha under, eller at det blir for varmt. :blink: De har snekkervester også, for de mer kresne. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte verktøys/snekkerbelte på Clas Ohlson for en snau hundrings jeg. Mye billigere, og man slipper å tenke på hvilke klær man skal ha under, eller at det blir for varmt. :blink: De har snekkervester også, for de mer kresne. :P

Ah, det var lurt! Det skal jeg ta en kikk på :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Euro Jo selger gode vester, og de jeg har sett fra "Viking Dogwear" virker som er nesten identiske (men aner ikke hvem som selger det merket, så om noen veit det, så rop ut). Euro Jo sine koster litt da, men det er god kvalitet og fungerer både vinter og sommerstid. Jeg har hatt min i 3 år nå trur jeg, har skifta glidelås på den en gang og vasket den utallige ganger, og den holder enda form og farge og bærer ikke spesielt preg av mye bruk.

Gappayvestene har jeg ikke vært like fornøyd med, siden jeg synes de blir klamme om sommeren og stive om vinteren. Elers selger Bende vest og, men den har jeg aldri prøvd selv.

De vestene med ballutløser trur jeg man må se an hunden før man bruker penger på noe slikt noe. På mine hunder nytter den ikke, siden de følger med på handa mi i stede for å se når jeg drar i snora. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Euro Jo selger gode vester, og de jeg har sett fra "Viking Dogwear" virker som er nesten identiske (men aner ikke hvem som selger det merket, så om noen veit det, så rop ut). Euro Jo sine koster litt da, men det er god kvalitet og fungerer både vinter og sommerstid. Jeg har hatt min i 3 år nå trur jeg, har skifta glidelås på den en gang og vasket den utallige ganger, og den holder enda form og farge og bærer ikke spesielt preg av mye bruk.

Gappayvestene har jeg ikke vært like fornøyd med, siden jeg synes de blir klamme om sommeren og stive om vinteren. Elers selger Bende vest og, men den har jeg aldri prøvd selv.

De vestene med ballutløser trur jeg man må se an hunden før man bruker penger på noe slikt noe. På mine hunder nytter den ikke, siden de følger med på handa mi i stede for å se når jeg drar i snora. :blink:

Supert! Euro Jo så fin ut den, på nett. Det står ingen info om den da. Hadde vært kjekt med litt mer bilder/beskrivelse av lommer osv. Men siden du er så fornøyd som du er, så hjelper det meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Euro Jo så fin ut den, på nett. Det står ingen info om den da. Hadde vært kjekt med litt mer bilder/beskrivelse av lommer osv. Men siden du er så fornøyd som du er, så hjelper det meg :blink:

Den har 6 lommer. Den på ryggen er delt i to, og går ikke tvers igjennom som på Gappayvesten. Ellers er de store og romslige. Minuset med lommene på brystet, er at glidelåsen går "feil vei", slik at du lukker den nedover (virker ulogisk, men man blir vant til de). Ellers er de lette å komme ned i, og man får plass til det man trenger i de. :P

Jeg synes også den henger penere på folk også, enn Gappay, for å dra inn litt forfengelighet også. :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har 6 lommer. Den på ryggen er delt i to, og går ikke tvers igjennom som på Gappayvesten. Ellers er de store og romslige. Minuset med lommene på brystet, er at glidelåsen går "feil vei", slik at du lukker den nedover (virker ulogisk, men man blir vant til de). Ellers er de lette å komme ned i, og man får plass til det man trenger i de. :blink:

Jeg synes også den henger penere på folk også, enn Gappay, for å dra inn litt forfengelighet også. :P

Yey! Høres supert ut. Nå klør det i shoppe-fingern :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey! Høres supert ut. Nå klør det i shoppe-fingern :blink:

Skjønner det godt. :P Trur ikke du blir misfornøyd med den. Jeg har ikke angret kjøpet, og bruker bare Gappayvestene når den andre er til vask eller noe...

Men det kan være greit å smøre litt olje på glidelåsene av og til (i følge damen som skiftet glidelås på min). Siden de brukes og belastes mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuuh! Perfekt tråd, siden jeg leter etter vest selv :blink:

Noen som har en link til den Euro Jo? Jeg har kikket litt på Canis sin vest og syns den ser fin ut. Liker spesielt godt at det er en stoor lomme bak, sånn at man har plass til bitepølsa. Noen som har noen erfaringer med Canis sin? Er den varm om sommeren?

Ikke meningen å kuppe tråden altså :P Håper det går greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vest fra Berra som jeg er superfornøyd med. Enkel vest med store gode lommer forran og bak. Ikke foret, men er i samme stoffet som Euro jo og Viking sin.

Har også en fra Bende som jeg forsåvidt også er fornøyd med, minuset med den er at den er foret og blit litt klam på sommeren.

Til vinterbruk har jeg en belcandovest som jeg synes er helt grei.. Litt klumpete og litt små lommer, men ellers helt grei.. i alle fall til vinterbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Euro Jo selger gode vester, og de jeg har sett fra "Viking Dogwear" virker som er nesten identiske (men aner ikke hvem som selger det merket, så om noen veit det, så rop ut).

Hvis det er Viking Dog sine vester du mener, så selges de gjennom Oslo hundeskole.. Oppdretteren min er visst daglig leder på Viking dog, så hvis du vil ha mail adressen hennes kan jeg sende den på PM :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vest fra Berra som jeg er superfornøyd med. Enkel vest med store gode lommer forran og bak. Ikke foret, men er i samme stoffet som Euro jo og Viking sin.

Har også en fra Bende som jeg forsåvidt også er fornøyd med, minuset med den er at den er foret og blit litt klam på sommeren.

Til vinterbruk har jeg en belcandovest som jeg synes er helt grei.. Litt klumpete og litt små lommer, men ellers helt grei.. i alle fall til vinterbruk.

Har du en link til den Berra vesten? :blink:

Neal Wallis selger Euro Jo produkter: http://www.alphak9services.com/

Litt rotete side da...

Tusen takk :P Forferdelig rotete side ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki nå er jeg dårlig til å klare å svare på flere på en gang her, prøvde mulitquote jeg, men det var visst ikke den heller.

Så sorry for rotete svar nå:

Marianne&Java: bare å kuppe! :blink:

Blondiemamma: har du pris? send meg gjerne mailadressen hennes så kan jeg høre med henne

Nirm: Jeg fant Euro Joe vest her: http://sportshund-norge.no/hundefoerervest-svart-small-p-54.html?osCsid=4875e0837e4b0a435fce19a9e9df726c (det er vel den samme?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er Viking Dog sine vester du mener, så selges de gjennom Oslo hundeskole.. Oppdretteren min er visst daglig leder på Viking dog, så hvis du vil ha mail adressen hennes kan jeg sende den på PM :blink:

jeg er veldig fornøyd med den gjennom Oslo hundeskole. (altså oppdretteren din sin :P) Mange og store lommer. Mange av de andre vestene som har sånn "flapp" over lommene så det tar lengere tid å komme til godbiten.. Minner meg forresten at jeg må ordne glidlåsen til den.. :jump: (Jeg som har fått ødelagt den altså, ikke vesten sin skyld :wub:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min vest fra BT Dogsport igår, og er så langt kjempefornøyd :-)

Stor lomme på ryggen, avtagbar godbitlomme (kan vaskes alene), og flere gode lommer foran. I tillegg noen kroker til å feste forskjellig i (noe jeg savnet på mange av de andre jeg så på).

Finnes i 4 farger. Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min vest fra BT Dogsport igår, og er så langt kjempefornøyd :-)

Stor lomme på ryggen, avtagbar godbitlomme (kan vaskes alene), og flere gode lommer foran. I tillegg noen kroker til å feste forskjellig i (noe jeg savnet på mange av de andre jeg så på).

Finnes i 4 farger. Link

Fyttikatta for en pris, sier jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttikatta for en pris, sier jeg!

Ja, heelt enig. Men det blir faktisk billigere i lengden, når man slipper å ødelegge alle jakkene med godbit-søl. Koster med nye jakker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tilgode å ødelegge en jakke på godbitsøl... Og man får mange gode jakker for 800 kr! For ikke å snakke om magevester og verktøysbelter. :ahappy:

Nei, blir nok ikke noe hundeførervest på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min vest fra BT Dogsport igår, og er så langt kjempefornøyd :-)

Stor lomme på ryggen, avtagbar godbitlomme (kan vaskes alene), og flere gode lommer foran. I tillegg noen kroker til å feste forskjellig i (noe jeg savnet på mange av de andre jeg så på).

Finnes i 4 farger. Link

Hvordan synes du den er i størrelsen? Er den spesielt stor/liten?

Edit: og hvor lang tid tok det fra du bestilte til du fikk den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...