Gå til innhold
Hundesonen.no

Dobbelutstillingen i Nesbyen

Sasha&Kiara

Recommended Posts

Hvordan er det å telte der oppe?

Det er alltids noen som telter, ja. Inne på utst.områder - det nye området å campe på - er det gress.

Det er det forresten over mye av området så det bør ikke være noe problem å finne et godt sted å sette opp et telt, vil jeg tro.

Bør ikke være noe probl. å overnatte i telt, nei. Kan jo likevel få strøm (for varme, matlaging, etc) - og toalettene er åpne hele døgnet.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, det.

Noen jeg kjenner overnattet på Bjerke i utst.teltet sitt - ringside...

Tror de satte pris på at jeg slapp de inn i kontorbygget tidlig om morgenen så de fikk tilgang på toaletter og vask uten å måtte "sloss" med vanlige utstillere, da. Mn det gikk jo greit det også.

Men med et ordentlig telt, og litt planlegging kan man jo absolutt ha det fint en weekend i et telt, da. Man skal jo egentlig bare sove der... (været skal jo såklart være helt strålende, så man sitter jo ute hele kvelden!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å telte der oppe?

Jeg bodde som ei dronning i teltet mitt der i fjor, og skal også gjøre det i år selvsagt :blink:. Veldig hyggelig utstillingcamp som Susanne sier :P.

Søndagen har vi fått Kurt Nilsson, noen som har kjennskap til han?

Jeg har veldig sansen for Kurt Nilsson - han er en stor kar men veldig trivelig og fin med hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Anbefaler de som skal overnatte i campingvogn på utstillingsplassen og ikke har bestilt plass enda om å bestille så fort som mulig. Vi bestilte plass i går og da var det nesten helt fullt.

Og husk at det ikke er innkjøring etter klokka 16.30 på fredagen. Så jeg må kjøre hjemmefra senest i 7 tiden for å rekke fram! Men det må jeg vel i grunn uansett om jeg skal rekke valpeshowet som begynner klokka 18.00..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal! :ahappy: Skal melde på NUH i dette øyeblikk faktisk, både Kee og Lundii. Kommer til å være nervevrak for å stille Kee foran så mye folk da, er jo masse basenjifolk som skal dit. Kommer sikkert til å gjøre masse feil bare fordi jeg er nervøs. :ahappy: Ikke le altfor mye av meg, og ta bilder av oss? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler de som skal overnatte i campingvogn på utstillingsplassen og ikke har bestilt plass enda om å bestille så fort som mulig. Vi bestilte plass i går og da var det nesten helt fullt.

Og husk at det ikke er innkjøring etter klokka 16.30 på fredagen. Så jeg må kjøre hjemmefra senest i 7 tiden for å rekke fram! Men det må jeg vel i grunn uansett om jeg skal rekke valpeshowet som begynner klokka 18.00..

Takk for tipset - sendte mail med en gang... (Sååå lett å glemme)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å ta turen- kun som tilskuere!

Det er en så hyggelig utstilling, og det kommer så mange valpekjøpere som har meldt på selv og skal stille der. (Vet om iaff Kee-Kee, Fogo, Tara og Krona m/ eiere)

I tillegg til masse andre basenjifolk & sonen folk.

Jeg kunne jo muligens ha tatt med meg ELvis, men ser ikke helt pointet i å ta han med for å konkurrere mot "egne" valper, så han får blir hos Maren tror jeg (med mindre hun også vil opp, da).

Har ikke helt bestemt oss, men det ville jo vært deilig å være på utstilling kun som "turist" for en gangs skyld også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo noen hytter på campen, har de ikke??

Ellers tar jeg (for min del) GJERNE med meg Elvis, altså. Om du ønsker, Maren. Er bare litt sånn usikker på pm jeg vil konk. mot egne :getlost: Men det kommer jo valper fra andre også, såh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg skal! :hmm: Skal melde på NUH i dette øyeblikk faktisk, både Kee og Lundii. Kommer til å være nervevrak for å stille Kee foran så mye folk da, er jo masse basenjifolk som skal dit. Kommer sikkert til å gjøre masse feil bare fordi jeg er nervøs. :hmm: Ikke le altfor mye av meg, og ta bilder av oss? :hmm:

Jeg skal komme å ta bilder av deg/dere :hmm:

Vi vurderer å ta turen- kun som tilskuere!

Det er en så hyggelig utstilling, og det kommer så mange valpekjøpere som har meldt på selv og skal stille der. (Vet om iaff Kee-Kee, Fogo, Tara og Krona m/ eiere)

I tillegg til masse andre basenjifolk & sonen folk.

Jeg kunne jo muligens ha tatt med meg ELvis, men ser ikke helt pointet i å ta han med for å konkurrere mot "egne" valper, så han får blir hos Maren tror jeg (med mindre hun også vil opp, da).

Har ikke helt bestemt oss, men det ville jo vært deilig å være på utstilling kun som "turist" for en gangs skyld også???

Tara :getlost: Så synd at jeg ikke rekker valpeshowet da, ettersom at jeg kommer frem med toget klokken 8 :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...