Gå til innhold
Hundesonen.no

Dobbelutstillingen i Nesbyen

Sasha&Kiara

Recommended Posts

Skrevet

Da ser jeg det er rettet opp i med våre dommere hvertfall :jump:

Lørdagen er det Theo Leenen, aner ingenting om han, noen som gjør?

Søndagen har vi fått Kurt Nilsson, noen som har kjennskap til han?

:blink::P

Skrevet

Hvordan er det å telte der oppe?

Det er alltids noen som telter, ja. Inne på utst.områder - det nye området å campe på - er det gress.

Det er det forresten over mye av området så det bør ikke være noe problem å finne et godt sted å sette opp et telt, vil jeg tro.

Bør ikke være noe probl. å overnatte i telt, nei. Kan jo likevel få strøm (for varme, matlaging, etc) - og toalettene er åpne hele døgnet.

Susanne

Skrevet

Bare hyggelig, det.

Noen jeg kjenner overnattet på Bjerke i utst.teltet sitt - ringside...

Tror de satte pris på at jeg slapp de inn i kontorbygget tidlig om morgenen så de fikk tilgang på toaletter og vask uten å måtte "sloss" med vanlige utstillere, da. Mn det gikk jo greit det også.

Men med et ordentlig telt, og litt planlegging kan man jo absolutt ha det fint en weekend i et telt, da. Man skal jo egentlig bare sove der... (været skal jo såklart være helt strålende, så man sitter jo ute hele kvelden!)

Susanne

Skrevet

Hvordan er det å telte der oppe?

Jeg bodde som ei dronning i teltet mitt der i fjor, og skal også gjøre det i år selvsagt :blink:. Veldig hyggelig utstillingcamp som Susanne sier :P.

Søndagen har vi fått Kurt Nilsson, noen som har kjennskap til han?

Jeg har veldig sansen for Kurt Nilsson - han er en stor kar men veldig trivelig og fin med hundene.

• 1 month later...
Skrevet

Vi kommer! :getlost:

Etter Hemsedal i uke 29, drar vi til Gol en tur og blir der til helgen sånn at vi får med oss utstillingen.

Skrevet

Anbefaler de som skal overnatte i campingvogn på utstillingsplassen og ikke har bestilt plass enda om å bestille så fort som mulig. Vi bestilte plass i går og da var det nesten helt fullt.

Og husk at det ikke er innkjøring etter klokka 16.30 på fredagen. Så jeg må kjøre hjemmefra senest i 7 tiden for å rekke fram! Men det må jeg vel i grunn uansett om jeg skal rekke valpeshowet som begynner klokka 18.00..

Skrevet

Jeg skal! :ahappy: Skal melde på NUH i dette øyeblikk faktisk, både Kee og Lundii. Kommer til å være nervevrak for å stille Kee foran så mye folk da, er jo masse basenjifolk som skal dit. Kommer sikkert til å gjøre masse feil bare fordi jeg er nervøs. :ahappy: Ikke le altfor mye av meg, og ta bilder av oss? :getlost:

Skrevet

Anbefaler de som skal overnatte i campingvogn på utstillingsplassen og ikke har bestilt plass enda om å bestille så fort som mulig. Vi bestilte plass i går og da var det nesten helt fullt.

Og husk at det ikke er innkjøring etter klokka 16.30 på fredagen. Så jeg må kjøre hjemmefra senest i 7 tiden for å rekke fram! Men det må jeg vel i grunn uansett om jeg skal rekke valpeshowet som begynner klokka 18.00..

Takk for tipset - sendte mail med en gang... (Sååå lett å glemme)

Susanne

Skrevet

Vi vurderer å ta turen- kun som tilskuere!

Det er en så hyggelig utstilling, og det kommer så mange valpekjøpere som har meldt på selv og skal stille der. (Vet om iaff Kee-Kee, Fogo, Tara og Krona m/ eiere)

I tillegg til masse andre basenjifolk & sonen folk.

Jeg kunne jo muligens ha tatt med meg ELvis, men ser ikke helt pointet i å ta han med for å konkurrere mot "egne" valper, så han får blir hos Maren tror jeg (med mindre hun også vil opp, da).

Har ikke helt bestemt oss, men det ville jo vært deilig å være på utstilling kun som "turist" for en gangs skyld også???

Skrevet

Er campingplass, mulighet for å telte, og så er det vel noen hotell-ting i nærheten sikkert? :ahappy:

vet du kanskje noe mer om en sånn hotell ting?? jeg er så utrolig dårlig på å google riktig :getlost:

Skrevet

De har jo noen hytter på campen, har de ikke??

Ellers tar jeg (for min del) GJERNE med meg Elvis, altså. Om du ønsker, Maren. Er bare litt sånn usikker på pm jeg vil konk. mot egne :getlost: Men det kommer jo valper fra andre også, såh...

Skrevet

Men valpeshowet er jo på fredag klokka seks. Tenkte du å overnatte til lørdagen da eller? :getlost: Eller å overnatte fra torsdag til fredag?

Skrevet

Skulle gjerne ha stilt der, men skal stille i Sverige den helgen. Fant en dommer(Dan Ericsson) der som gå Yoshi BIG2 som valp så har lyst å prøve oss for han som unghund ;-)

• 1 month later...
Skrevet

Jeg skal! :hmm: Skal melde på NUH i dette øyeblikk faktisk, både Kee og Lundii. Kommer til å være nervevrak for å stille Kee foran så mye folk da, er jo masse basenjifolk som skal dit. Kommer sikkert til å gjøre masse feil bare fordi jeg er nervøs. :hmm: Ikke le altfor mye av meg, og ta bilder av oss? :hmm:

Jeg skal komme å ta bilder av deg/dere :hmm:

Vi vurderer å ta turen- kun som tilskuere!

Det er en så hyggelig utstilling, og det kommer så mange valpekjøpere som har meldt på selv og skal stille der. (Vet om iaff Kee-Kee, Fogo, Tara og Krona m/ eiere)

I tillegg til masse andre basenjifolk & sonen folk.

Jeg kunne jo muligens ha tatt med meg ELvis, men ser ikke helt pointet i å ta han med for å konkurrere mot "egne" valper, så han får blir hos Maren tror jeg (med mindre hun også vil opp, da).

Har ikke helt bestemt oss, men det ville jo vært deilig å være på utstilling kun som "turist" for en gangs skyld også???

Tara :getlost: Så synd at jeg ikke rekker valpeshowet da, ettersom at jeg kommer frem med toget klokken 8 :/

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...