Gå til innhold
Hundesonen.no

GPS


Wanderlust

Recommended Posts

Jeg har planer om å kjøpe gps senere, og lurer egentlig på hva en bør se etter. Hva bør en gps ha?

Og når jeg først spør om dette, så kan jeg høre om noen har en gps å anbefale. Pris skal være under 2000kr.

Å kjøpe en veldig billig GPS kan bli dyrt senere, fordi det vil koste penger å oppdatere kartene. Noen av dem krever også at hele sulamitten sendes inn for å bli oppdatert. Jeg ville nok anbefale deg å finne en som er enkel, og fortrinnsvis gratis å oppdatere på nett :icon_redface:

Kan anbefale Garmin med lifetime maps tjeneste. Vet at pappa har en TomTom med en lignende tjeneste (gratis oppdatering) som han er veldig fornøyd med. Den kostet 1999,- men vet ikke modellnavnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomTom og Garmin er de to "store", som oftest har grei kvalitet. Som nevnt over her så er det hva som er inkludert av kart og slikt som er det viktigste. Vi har TomTom XL, og er forsåvidt fornøyd med den. Jeg synes av og til den bruker litt lang tid på å få kontakt med satellitt-nettverket, men vet ikke hva som er vanlig på Garmin (denne kan ta opptil to minutter under dårlige forhold, vanligvis rundt et halvt minutt). Damen får også ofte problemer når det er mange filer og veier og rundkjøringer og over-/underganger på samme sted, men det er et problem som kanskje er verst i Utlandet, og ikke i Norge. :blink:

Rutene og funksjonaliteten er vi ihvertfall storfornøyde med!

På www.prisguide.no og www.alatest.no kan du finne ulike modeller og varianter, og anmeldelser både fra brukere og eksperter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...