Gå til innhold
Hundesonen.no

LYS Flatcoat retriver?


Djervekvinnen

Recommended Posts

Idag snakket jeg med en som gikk i klassen og som fikk seg en Flatcoat i sommer. Nå skulle han visst få seg ny hund. En LYS Flatcoat............ Finnes det?? :? Ble forbauset når jeg fikk vite at det fantes brune Flatter, og nå lyse? Stemmer dette? Ble ikke nevnt sist jeg spurte om farger på Flat. DE var visst ikke godkjente da. Men jeg vil gjerne se bilde hvis dette er tilfelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyllen Flat er den nydeligeste flat'n syns jeg... :wink: Er vel 5-6 år siden jeg så den første, men ei venninne som driver med oppdrett (og familien har drevet oppdrett i mange år) har jo vært borte i denne utgaven mange ganger.. Men, det var (er??) vel i retriever klubben som i blandt annet boxeravdelingen ( :wink: ) at de pleide å si "vær alene da du får valpene dine....", fordi de avlivet de lyse med engang.

Foreldrene til min venninne solgte derimot et halvt kull med valper for "selskapshund pris" til 2000 kr valpen. Men, det er ikke mange som vil innrømme at hundene deres bærer gener for lyse valper har jeg skjønt...

Ganske tragisk i grunn, utrolig nydelige hunder!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyllen Flat er den nydeligeste flat'n syns jeg... :wink: Er vel 5-6 år siden jeg så den første, men ei venninne som driver med oppdrett (og familien har drevet oppdrett i mange år) har jo vært borte i denne utgaven mange ganger.. Men, det var (er??) vel i retriever klubben som i blandt annet boxeravdelingen ( :wink: ) at de pleide å si "vær alene da du får valpene dine....", fordi de avlivet de lyse med engang.

Foreldrene til min venninne solgte derimot et halvt kull med valper for "selskapshund pris" til 2000 kr valpen. Men, det er ikke mange som vil innrømme at hundene deres bærer gener for lyse valper har jeg skjønt...

Ganske tragisk i grunn, utrolig nydelige hunder!!!

Tragisk ja, og ganske dumt av oppdrettere hvis de i det hele tatt vil ha fargen bort eller minske sjansen får at lyse blir født.. Hvis de fjernet/holdt hemmelig at svarte hunder har genet for lyst så vil de jo aldri få avlet det vekk! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyllen Flat er den nydeligeste flat'n syns jeg... :wink: Er vel 5-6 år siden jeg så den første, men ei venninne som driver med oppdrett (og familien har drevet oppdrett i mange år) har jo vært borte i denne utgaven mange ganger.. Men, det var (er??) vel i retriever klubben som i blandt annet boxeravdelingen ( :wink: ) at de pleide å si "vær alene da du får valpene dine....", fordi de avlivet de lyse med engang.

Foreldrene til min venninne solgte derimot et halvt kull med valper for "selskapshund pris" til 2000 kr valpen. Men, det er ikke mange som vil innrømme at hundene deres bærer gener for lyse valper har jeg skjønt...

Ganske tragisk i grunn, utrolig nydelige hunder!!!

Herregud!Det hadde jeg aldri orket...Så kynisk går det faktisk ann å være.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig... syntes de var fine jeg...

men men... er som med alt.. man skal vistnok ikke skjønne alle sånne regler ang utstilling og sånn...

enkle ting er bare sånn...

Tragisk ja, og ganske dumt av oppdrettere hvis de i det hele tatt vil ha fargen bort eller minske sjansen får at lyse blir født.. Hvis de fjernet/holdt hemmelig at svarte hunder har genet for lyst så vil de jo aldri få avlet det vekk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk ja, og ganske dumt av oppdrettere hvis de i det hele tatt vil ha fargen bort eller minske sjansen får at lyse blir født.. Hvis de fjernet/holdt hemmelig at svarte hunder har genet for lyst så vil de jo aldri få avlet det vekk! :D

helt enig... syntes de var fine jeg...

men men... er som med alt.. man skal vistnok ikke skjønne alle sånne regler ang utstilling og sånn...

enkle ting er bare sånn...

sånn skulle det være.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

hei LBL

den var jo utolig pen da;) jeg liker best brune flatter jeg da, siden det ikke er så mange av dem, som jeg ser,men har hørt ryter om at de er mest syk også da, men den lyse flaten var utolig pen.. men nå har jeg en svart flatt. få vente med en til enn til jeg bor et sted sånn at man kan ha to hunder. bare låv til å ha en hund og en katt eller to katter og to hunder. men jeg har en katt også, dyra mine har tatt fra meg sengen mi.. men jeg får plass, når jeg skal sove. prøvde å stenge kiara i bingen i natt. sånn at hun ikke kom oppi senga. sov i bingen hele natta, men våkna med et brak så kom hun løs og oppi senga.. hehe... må få avvine henne det, ikke morro når hun blir stor med en hund og en katt og to menisker oopi en seng.. hehe... god jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg har en flat coated retriver og jeg har sett på stamtavla til mamman hennes og tanta.. de bærer fargen av svart, gul(lys) og brun

så det var hvist veldig vanlig der... så kiara bærer vel den fargen hun også tenker jeg. må innrømme at hadde hun fødet svart og brune hadde jeg blit glad.. har hørt at at hvis hun da skulle føde en lys valp, så er det en skade og er ikke brukanes til avel eller utstiling. men selger de da dem får halve prisen da??? bare lurer.. samboren/ jeg synes den lyse fargen var søt vi da når vi så bildet her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...