Gå til innhold
Hundesonen.no

Navnetråd igjen


Midas

Recommended Posts

Vi får valpen vår siste helgen i Mai. Det er en tollergutt fra kennel tollerricc i Trondheim. Jeg synes det med navn er veldig vanskelig og vil ha et navn som er fint, kult, enkelt og passer til rasen/hunden.

Jeg vil gjerne ha et navn med to stavelser. De vi har tenkt på er:

Noah

Oliver

Birk

Trym

Varg

Peik

Og flere, jeg liker Noah ekstremt godt, men jeg frykter at jeg vil kalle en eventuell sønn det en gang, og da kan ikke bikkja hete det samme som ungen liksom. Kom med forslag. Vil gjerne ha et navn som passer litt til Dina, men som ikke er likt det navnet når det uttales.

Rist løs kreativiteten! :icon_confused:

PS hvis noen er nysgjerrig kan dere se på Denne hjemmesiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med valp! Har stor tro på den kombinasjonen, så blir spennende å følge med fremover :icon_confused:

Av disse navnene likte jeg Noah best. Føler både Oliver, Varg, Birk og Peik er vanlige, kjedelige navn :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også Casper godt. Collien jeg hadde het Casper :icon_confused: Ja, jeg elsker Noah, det passer godt til Dina og har to stavelser.

Jeg har veldig tro på dette kullet. Har truffet foreldrene til kullet og det er virkelig flotte hunder begge to. Blir spennende :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina og ... Donald (Duck), vel?

Donald er jo faktisk et genialt navn! Godt forslag :icon_confused:

..og dermed ble jeg brått sittende og tenke over hvorfor ikke flere hunder heter Donald, sånn med tanke på at han er såpass kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliver har 3 stavelser da :hmm:

Nå bare leiter jeg gjennom Canis grunnet mangel på fantasi

Tino

Disco

Dyret

Neo

Niko

Banto

Bror

Brimi

Bo

Baron

Bacon :hmm:

Bacon er ett av de kuleste navnene jeg vet av, og jeg har sagt lenge at jeg skal ha en hund som heter det... Da kan jeg si "Her kommer eg(g) og Bacon".. men nå kjenner jeg en hund som heter Bacon, hvis ikke hadde helt klart Fasit blitt en Bacon :hmm:

Men Donald er kult da, sånn tatt i betraktning. Eller Mandarin? Eller en annen anderaseom så er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du rasist? :hmm:

Hihi, naai, tollere er blant mine favorittretrievere, og jeg er fortsatt seriøst betatt av retrievere...

Menneh..tolleren er så pitteliten? :hmm:

Tollere er veldig :) , men for at jeg skal kunne ha en slik en, må jeg først venne meg til tanken at det går an å ha en hund som ikke kan trekke hele meg på skitur. Man er da litt lat, må vite :hmm: Dessuten må jeg klare å holde følge med kjærsten på tur, og da trengs seriøs drahjelp :)

...kanskje jeg kunne hatt 3-4 tollere? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, naai, tollere er blant mine favorittretrievere, og jeg er fortsatt seriøst betatt av retrievere...

Menneh..tolleren er så pitteliten? :hmm:

Tollere er veldig :hmm: , men for at jeg skal kunne ha en slik en, må jeg først venne meg til tanken at det går an å ha en hund som ikke kan trekke hele meg på skitur. Man er da litt lat, må vite :hmm: Dessuten må jeg klare å holde følge med kjærsten på tur, og da trengs seriøs drahjelp :)

...kanskje jeg kunne hatt 3-4 tollere? :hmm:

Welshen er da mindre enn tollere, og de brukes iallefall til trekk på ski :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke welshen større en toller?? Den som bor her er på størrelse med en irsk setter ca den, og det er tispe.

Dette blir jo fryktelig ot, men min erfaring er at welshen er omtrentlig samme høyde som tolleren, men ofte større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke welshen større en toller?? Den som bor her er på størrelse med en irsk setter ca den, og det er tispe.

Dette blir jo fryktelig ot, men min erfaring er at welshen er omtrentlig samme høyde som tolleren, men ofte større.

:hmm:

Altså Ellie er en cm over rasestandard og er større enn mange Welsh hannhunder.

Og jeg trodde at feks Chilli (som er den eneste tollertispen jeg kjenner, håper det går greit at jeg drar inn henne) var sånn passe mot litt liten for rasen? Og Ellie er da like stor som henne tror jeg, eller litt mindre? Og alle tollerhannhunder jeg kjenner er en god del større enn Ellie igjen, selv om hun altså er større enn mange Welsh hanner..

Men så stor som en irsk setter skal welshen iallefall ikke være, er du sikker på at det ikke er en rød/hvit setter og ikke en Welsh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jack

Chase

Real

Leo

Quick/Kvikk

Nero

Jin el Gin

Don

Connor

Lucius

Zen

Toby

Kjappe, ikke helt gjennomtenkte, forslag herfra. :hmm:

:hmm:

Altså Ellie er en cm over rasestandard og er større enn mange Welsh hannhunder.

Og jeg trodde at feks Chilli (som er den eneste tollertispen jeg kjenner, håper det går greit at jeg drar inn henne) var sånn passe mot litt liten for rasen? Og Ellie er da like stor som henne tror jeg, eller litt mindre? Og alle tollerhannhunder jeg kjenner er en god del større enn Ellie igjen, selv om hun altså er større enn mange Welsh hanner..

Men så stor som en irsk setter skal welshen iallefall ikke være, er du sikker på at det ikke er en rød/hvit setter og ikke en Welsh?

Chilli tror jeg er rundt samme høyde som Vixen, og de er ikke av de største tispene nei. Standarden tilsier 45-48 cm for tispe, og 48-51 cm. Og så er det tillatt med + - 2,5 cm. Det er gjerne de midt på treet ang størrelse som jevnt over gjør det best på utstillinger.

Decoyen min er 49-50 cm, og 21-22 kg og han trekker som en helt i løypa. Faktisk så mye at jeg ikke tør å kjøre med han i oppkjørte løyper, det går for fort. :) Og jeg er temmelig tung. Han trekker bedre enn flat/dobermann blandingen min som er mye større. Men klart, går man fra en typisk trekkhundrase til toller kan man bli litt skuffet, men det vil ikke si at tolleren ikke kan være drahjelp på ski. :hmm:

Og rasetypiske welsher er ofte litt mindre til like stor som tollerne. Tollerne er tillatt høyere enn dem i følge standarden i alle fall. Nå er det jo ikke alle individer som har lest standarden da, men det er vel de rasetypiske man skal gå ut fra. Og en welsh på størrelse med en irsk setter er jo en god del større enn standarden tilsier. :hmm: Men tollerne er fra like store, til større enn welshene såvidt meg bekjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal ha valp fra Geir! Jeg er så utrolig spent at jeg er helt :) Skal opp å hilse på de første eller andre uken i Mai. Gleder meg helt villt!!

Kom gjerne med flere navneforslag. Jeg tror jeg heller mer og mer mot Noah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...