Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor er gutta?


Flyfilla

Recommended Posts

Ja hvor er mannfolka som trener hund? :icon_redface:

Sto å diskuterte disse hankjønna med noen (single frustrerte) venninner på trening her om dagen.

hehe...

På de fleste kurs og treninger vi er på, så er det for det meste bare damer.

Med mindre det er IPO-trening, eller jakthundtrening...

Må man trene IPO for å møte menn som liker hund? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Det er da ikke på hundetrening man skal møte en mann!

Det blir jo bare krøll, da kan han jo masse om hund, og har sine egne treningsmetoder og meninger om hvordan ting skal gjøres, også blir det krangling og sånt fordi at hundene ikke trenes likt, og fordi man prioriterer annerledes i treningen. Nei, man skal tilfeldigvis møte en mann som absolutt ELSKER hunder, men som aldri har hatt hund, fordi det ikke har passa sånn, men som faller pladask for de hundene du allerede har, og som ikke kan en dritt om hund, så alt du sier gjør han. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla har skjønt det. Evt. en som synes hunder er ålreite dyr men ikke har så sterke meninger om dem. Men som faller for hunden(e) din(e) og stiller opp masse for dem helt til han vil være medeier på din neste hund. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke på hundetrening man skal møte en mann!

Det blir jo bare krøll, da kan han jo masse om hund, og har sine egne treningsmetoder og meninger om hvordan ting skal gjøres, også blir det krangling og sånt fordi at hundene ikke trenes likt, og fordi man prioriterer annerledes i treningen. Nei, man skal tilfeldigvis møte en mann som absolutt ELSKER hunder, men som aldri har hatt hund, fordi det ikke har passa sånn, men som faller pladask for de hundene du allerede har, og som ikke kan en dritt om hund, så alt du sier gjør han. :icon_redface:

Du har skjønt det, du *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke på hundetrening man skal møte en mann!

Det blir jo bare krøll, da kan han jo masse om hund, og har sine egne treningsmetoder og meninger om hvordan ting skal gjøres, også blir det krangling og sånt fordi at hundene ikke trenes likt, og fordi man prioriterer annerledes i treningen. Nei, man skal tilfeldigvis møte en mann som absolutt ELSKER hunder, men som aldri har hatt hund, fordi det ikke har passa sånn, men som faller pladask for de hundene du allerede har, og som ikke kan en dritt om hund, så alt du sier gjør han. :innocent:

Må jo innrømme at de kjærestene jeg har hatt tilhører den kategorien hihi

:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke på hundetrening man skal møte en mann!

Det blir jo bare krøll, da kan han jo masse om hund, og har sine egne treningsmetoder og meninger om hvordan ting skal gjøres, også blir det krangling og sånt fordi at hundene ikke trenes likt, og fordi man prioriterer annerledes i treningen. Nei, man skal tilfeldigvis møte en mann som absolutt ELSKER hunder, men som aldri har hatt hund, fordi det ikke har passa sånn, men som faller pladask for de hundene du allerede har, og som ikke kan en dritt om hund, så alt du sier gjør han. :innocent:

Men her kan det lett bli krøll også. For hvis jeg møter en man som sier "Jeg absolutt eeeelsker hunder!" så hadde jeg tenkt at -Jaja, han var jo innmari søt da, bare synd han var homo.

:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her kan det lett bli krøll også. For hvis jeg møter en man som sier "Jeg absolutt eeeelsker hunder!" så hadde jeg tenkt at -Jaja, han var jo innmari søt da, bare synd han var homo.

:icon_redface:

Han sier det jo ikke sånn, dah! :innocent:

Han sier "Åå, har'u hund? Fett! Jeg har alltid hatt lyst på hund, men så var foreldrene mine så strenge da jeg var ung, også har jeg ikke hatt tid, dessuten kan jeg ikkeno om hunder." :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke på hundetrening man skal møte en mann!

Det blir jo bare krøll, da kan han jo masse om hund, og har sine egne treningsmetoder og meninger om hvordan ting skal gjøres, også blir det krangling og sånt fordi at hundene ikke trenes likt, og fordi man prioriterer annerledes i treningen. Nei, man skal tilfeldigvis møte en mann som absolutt ELSKER hunder, men som aldri har hatt hund, fordi det ikke har passa sånn, men som faller pladask for de hundene du allerede har, og som ikke kan en dritt om hund, så alt du sier gjør han. :icon_redface:

Joda, jeg er definitivt enig med deg i det. men, så er det jo problemet med å ha tid til å møte noen. Derfor mener jeg at det ville ha vært praktisk å møte dem i forbindelse m hobby. MEN kanskje en skal endre hobby? Jeg ønsker meg jo årskort på treningsstuioet nedenfor her?... jummy... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn mann som Soppen skisserer, og kan absolutt anbefale det til andre ;)

Bare pass på at det ikke blir begrensininger i hvor mange hunder det er greit å ha, så er du sikret :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er jo ikke på kurs eller treninger fordi de kan jo alt!

:icon_redface: Damene dominerer, hvorfor har jeg lurt på selv. Mye har vel med interessen å gjøre. Har møtt flere menn på IPO trening, mens damene dominerer agillity (bare damer på kurset jeg var på). Men det er da en og annen mann på treninger, men desverre alt for få. Kanskje vi skravlete damer som snakker om våre søøøte bissevoffseloffser med babystemme, skremmer menn vekk? Eller kanskje de er redd for å avsløre seg selv med å la seg rive med i babysnakkingen?

;)

Generellt er jo damer mer sosiale enn menn, og menn vil gjerne være litt mer for seg selv. Ihvertfall mine erfaringer. De er mer sta og vil gjøre ting på SIN måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her kan det lett bli krøll også. For hvis jeg møter en man som sier "Jeg absolutt eeeelsker hunder!" så hadde jeg tenkt at -Jaja, han var jo innmari søt da, bare synd han var homo.

;)

hahaha :icon_redface:

Ja, menn som har tre sheltier og driver med agility gir meg samme tanker :P

Eller som har miniatyrhund og driver med utstilling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har en her som synes jeg er helt i overkant opptatt av hund. Selv om han ikke kan noe særlig om hund selv annet enn det jeg har innprenta, så synes han jeg er en dustete hønemor når jeg sier at han ikke kan gi Dina kyllingvinger f.eks. Han synes det er kos helt til bikkja pisser i sofaen eller har diaré over hele stua. Da er det noe dritt og den hunden er IKKE hans ansvar. Han synes jeg glorifiserer det å ha hund og irriterer seg nok over at jeg godt kan ligge i telt hele sommerferien hvis jeg får ha med hundene. Jaja, han elsker at Dina kryper opp i armkroken hans om kvelden, og legger seg under dyna hans og er beinvarmer på natta. Nå gleder han seg villt til å få en liten rødtopp av en piraja som garantert kommer til å tisse både her og der ;) Så så forbaska ille kan det ikke være å være sammen med en hundeidiot av ei dame :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hadde ikke lagt merke til at jeg var alene her? ;)

Jeg var på agility trening i helgen, jeg var ikke eneste mannen der, men det var ikke mange nei. Jeg skal stille hund i Bergen til helgen, men det skal sies at jeg gjør det fordi kona må jobbe. Du spesifiserte vel bare gutta og ikke single gutta? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt snodige formuleringer synes jeg.

Er jenter med bullmastiff, eller irsk ulvehund mandige, eventuelt mandige og lesbiske og da?

Selvsagt. Har de bullehunder så er de i tillegg kriminelle ;)

Yeeeees, derfor måtte jeg skaffe meg en liten hund som kan sitte på armen, denne gangen! Kanke bare ha kamphunder, vettu.

Pff, basenji er da kamphund, det vet da alle :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homser liker hunder med masse pels de kan gre, pulier og mynder... :P

Grunnen til at det ikke er så mye menn rundt om på kurs og en del konkurranser, er at vi holder dette hemmelig, slik at vi slipper å dele alle damen. :icon_redface: Det er grunnen til at jeg driver med klikkertrening. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra tråden her, så kan det virke som damer/jenter står for akkurat dette - mulig det kun er på sonen muligens :S

litt snodige formuleringer synes jeg.

Er jenter med bullmastiff, eller irsk ulvehund mandige, eventuelt mandige og lesbiske og da?

Man trenger da ikke bli sårbeinte *blåse på såre tær*

Homser liker hunder med masse pels de kan gre, pulier og mynder... :P

Grunnen til at det ikke er så mye menn rundt om på kurs og en del konkurranser, er at vi holder dette hemmelig, slik at vi slipper å dele alle damen. :icon_redface: Det er grunnen til at jeg driver med klikkertrening. ;)

Sånn ja! *ler* Mikkel er fin han, bare synd han skal krangle om ALT!

Men søte dere, dere finner igjen gutta med hår under arma på ipo-banen, eller med små staffer, evt blanding mellom boxer og staff (jepp det er inn om dagen, det har jeg sett i parken og det man ser i parken er lov). Skal dere henge på ipo-banen, må dere har en grå schæfer eller malle, da blir gutta nesten imponerte og kan finne på å se på dere :) Eller ta en tur i parken med en søt liten sak på armen, husk å farg håret blondt og ha på noen pene klær. (steriotyper, næsj har jeg aldri hørt om!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettu jeg har aldri tenkt over at det bare er damer som driver med hund, jeg! I "min" klubb er det nemlig litt av hvert! Det er nok absolutt en overvekt av damer, men kan ikke huske jeg har opplevd at det ikke var noen menn tilstede på trening! Det er mest (bare?) damer som driver med lydighet og utstilling, men agilityen er dominert av (flinke) menn! Og det gjelder i naboklubb også tror jeg. Jeg har en følelse av at det kan være sånn at vi damer gjerne gjør ting fordi det er littsånngøyoghyggeligogsosialtogsånn, mens menn gjerne vil ha et mål, vil bli flinke. Derfor tror jeg kanskje de enten ikke gidder å gjøre noe, eller så satser de skikkelig. Og så tror jeg at menn faktisk liker litt mer fart og spenning og vold og blod og tøft og gørr så da er det vel naturlig at de velger ipo og agility...?

Beklager, dette ble bortimot seriøst! Ehm.... øy lesber og homser og sånn! Rosa! Ehm...? *føle seg litt forvirret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...