Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjerde


Recommended Posts

Jeg lurer på om noen her inne vet om noen plasser jeg kan få kjøpt gjerder på, gjerne på internett? Jeg vil ha et gjerde som jeg kan sette opp rundt hagen når vi trener agility. Det er ikke såveldig praktisk å ha Laika i bånd når vi trener agility, fordi da river hun ned hinderene hele tiden(eller hun klarer å hoppe over de ol. men båndet/langlina river dem ned). Jeg vil helst ha et slikt "slapt" gjerde (altså ikke netting :wub: ), tror man bruker det til sauer, og det går ann å ha strøm i det også tror jeg. Jeg skal selvfølgelig ikke ha strøm idet, men bare for å beskrive hvilket gjerde jeg ønsker.

Jeg har spurt mamma og pappa om vi kan gjerde inne hele hagen med et høyt nettinggjerde, men det vil de ikke (eller pappa sier ja, mens mamma sier nei).

Jeg vil helst ikke betale alt for mye for det, men er klar over at det helt sikker koster litt.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men håper dere skjønte det litt... Langs den ene siden av hagen er det en hekk, som pleier å bli veldig tett utpå sommeren, så tror ikke jeg trenger gjerde der. Det er en mur på baksiden av hagen, og den andre siden er inn mot huset. Derfor tror jeg bare jeg trenger gjerde på den ene siden (evt. den siden ved hekken også). Vet ikke helt hvor langt det må være, men vil tro det hadde gjort seg med ca. 20-25 meter.

En gang hadde jeg henne bare i bånd, og da hun skulle gjennom tunellen, slapp jeg båndet. Akuratt da gikk det en mann forbi oppå veien, og hun sprang etter han og bjeffet rundt han helt til jeg fikk tak i henne. Derfor tror jeg det hadde vært mye bedre om jeg hadde hatt et gjerde.

Blir glad for svar, og om dere ikke skjønner hvilket gjerde jeg mener, så si fra, så kan jeg kanskje forklare litt bedre (hvertfall prøve :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Cintoflex gjerde rundt hagen, og det fungerer kjempebra. har 2, 50 meter selv, og inpregnerte påler fra felleskjøpet. Gjerdet festes med strips rundt pålene. Det vises ikke på avstand, så det er perfekt i mer tett bebygde områder, og det hemmer ikke noe utsikt.

Du får kjøpt det på Link til butikken på nett

gjerdeutstyr- plastgjerder.

Det er ekstremt holdbart og lett å sette opp og klippe til. Eneste var at elgen gikk igjennom det i vinter :icon_redface: Så elgsikkert er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :icon_redface:

Skal høre med mamma og pappa om vi kan sette opp et som kan stå der hele tiden. De er enige i at det hadde vært lurt, og at hundene kan gå ned der alene også på sommeren. De sier de ikke har råd heller, enda. Hadde egentlig tenkt å kjøpe det selv, men har nok heller ikke råd (da jeg ikke tjener mer enn ca. 800-900 kr i måneden). Vet du hvor mye du betalte for pålene?

Synd med elgen, men er nok ikke fare for at elgen skal komme her :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at de kostet 70 kr pr stk. Men det var de største.

Kan ringe å høre med felleskjøpet eller byggmakker ol.

De har også slike ferdig-gjerdet, sånn type stakitt. Det er hakket penere. Men den type gjerde jeg valgte var det rimeligste alternativet, til å ha rundt et større område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Minerva gjerde :icon_confused:

Ikke sjenerende heller da det ikke vises på avstand...

Dette :

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/productdet.asp?gid=15&subgid=16&wwwalias=smaafe&pid=149

Edit : Livestok gjerdet kan fungere fint for små hunder, men er hunden litt større og står på to opp mot gjerdet så velter det livestok-gjerdet da det er veldig mykt og bøyelig mellom stolpene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...