Gå til innhold
Hundesonen.no

problemer med posten


PsychoLynx

Recommended Posts

Tre pakker er blitt borte i posten for meg den siste måneden.... To som er sendt fra Oslo og til meg, og en som er sendt fra meg til Danmark.

Posten har jo holdt på med omlegging, og i den forbindelse har det vært forsinkelser ute å gå, men disse påstår de nå at er kommet på rett kjøl igjen, og det skal ikke være noen "heng" i systemet.

Men mine pakker mangler fortsatt. Selvfølgelig er dette BREVPOST, uten sporing, og ergo er det kun mitt tap, og ikke noe jeg kan få erstatning for. (evnt Monica_n sitt tap, siden to av pakkene er fra henne :P) Snakket md posten nå, hun søkte gjennom alle mulige steder der hun kunne søke, uten hell. Og ja... Jeg kan vel bare annse de pakkene for tapt.

Er det flere som savner pakker fra posten for tiden??

Pakken min til Danmark var retur av en pclader jeg kjøpte i februar. Den sendte jeg i retur den 12.03, men har altså ikke kommet frem til mottaker. Her skulle jeg ha pengene tilbake. De kan jeg jo bare se langt etter. :)

Men ja, er det fler med problemer der ute?

Må si jeg ble veldig lite trygg på posten etter dette.... Har aldri hatt sånne problemer før :) Og nå er det altså TRE pakker på 1 mnd... :) Men posten tar altså ingen skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi bor for tiden i England, og har midlertidig adresseending, dvs. ettersending av post. Den kommer sent, i tillegg til at jeg savner bl.a. et hefte om valpehold som jeg bestilte. :) Posten her er forøvrig ikke noe bedre, foreløpig savner vi 3 pakker innenlands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye som har blitt borte for meg i posten at jeg sender ikke noe av verdi uten sporingsnummer lenger. Både julegaver, andre gaver og tilogmed sjokolade er borte vekk :) Så mange som posten sparker årlig pga tyveri skulle man tro det ble bedre noengang, men neih...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pakke som .... (var det tuskelusken her inne mon tru..?) sendte til meg i november har aldri dukket opp, det var også sånn brevpost uten sporingsnummer. Ellers har alle pakker kommet fram. Det var ikke snakk om noen store verdier akkurat, men kjedelig når sånt skjer, og det får meg i hvert fall til å tenke over at man bør heller betale litt ekstra for å sende pakker som kan spores.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Fikk ikke melding fra posten om pakke med hundeutstyr som var sendt til meg. Etter nesten 14 dager etterlyste jeg den hos selger og han hadde sporing på den.

Da hadde de glemt å ta ut meldingslappen og sende hentelapp til meg enten på sms eller brev. Dette skulle vært gjort sentralt i Oslo på soterinsanlegget der. Så hadde ikke den hatt noe sporinsnr så hadde jeg aldri fått denne pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakken med dekken jeg kjøpte fra ei her inne, var på rundtur hos posten i over en mnd. Da den endelig kom frem så var den ikke engang poststemplet.

Men nei, jeg stoler ikke på posten. Skal jeg sende noe som det er helt totalt krise om forsvinner (papirene på hesten osv.) så sender jeg rekomandert - det er dyrt, men det er trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, pakke jeg har sendt i retur har tydeligvis blitt sporløst forsvunnet. Så nå synes firmaet som sendte den ut at jeg burde betale for den, jeg synes sef jeg ikke burde siden jeg ikke engang har sett pakken og alle "in between" synes det ikke er deres problem... Kjøpe DIGER brevdue eller noe isteden kanskje...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner også post denne mnd.

Forrige eier av fuglen sendte meg papirene og det er over 2 uker siden.

Selvsagt ikke sporingsnr på det, så må vel se langt etter det, og han må sende alt på ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten er blitt noe drit.. Jeg tapte heldigvis ikke noe stort på de to pakkene til psycholynx, men surt at det ikke kommer fram uansett. :P

Jeg fikk også en julegave av faren min to mnder etter jul fordi posten hadde sendt pakken til fire forskjellige steder, og hver gang jeg skulle dra å hente pakken så var den blitt flyttet og JEG måtte betale 100 kr for hver gang de hadde sendt den et annet sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt!

Mistet en pakke i fjor, klikkertrening for din hund pluss et refkelskobbel fra canis... hadde sendt det til mamma først fordi jeg var midt i flytting, men fra mamma og til dit jeg bodde forsvant den gitt... jeg er fortsatt bitter, så bitter at jeg ikke bestiller ny klikkebok selv om jeg har innmari lyst på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men asså... hvor blir det av denne posten da?? Selv om de har lagt om systemet så må den jo eksistere et sted? Blir ALT stjålet eller dumper de det de ikke gidder å sende videre i en kontainer eller forsvinner det ut i verdensrommet sammen med de enslige sokkene fra vaskemaskinen...??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ting med litt verdi bør det sendes som pakke med sporingsmuligheter. Og viktige papirer som REK. (som registreres)Husk å teipe igjen konvoluttene, for ikke alltid limet holder, for hvis innhold og konvolutt spres i sorteringen, er det umulig å finne igjen. Har sett flere pakker og brev med elendig innpakking og lukking.( åpne konvolutter, revet opp, dårlig teip osv)

Og så er adressen viktig å få riktig skrevet på (postnr). Det blir ofte sendt feil pga adresser blir misforstått eller at noen sorterer det feil. Dette vil visstnok bare ta noen ekstra dager, men kommer frem tilslutt. Er faktisk flere som ikke skriver adressene orntlig. Vær nøye med omadressering ved flytting. (tidlig ute)

Tyveri kan man jo ikke gjøre noe med da, men det er nulltoleranse og man får sparken tvert og blir anmeldt hvis det oppdages.

Har selv ikke opplevd så mye problemer med posten, annet enn at det har tatt lengere tid iblandt. Systemet i posten er ENORMT og veldig mange ledd, så det er utrolig at det går så bra som det gjør, sånn egentlig. Men trist at noen mister post! Men noen tips til huskeregler har jeg skrevet her.

Hilsen postdama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men asså... hvor blir det av denne posten da?? Selv om de har lagt om systemet så må den jo eksistere et sted? Blir ALT stjålet eller dumper de det de ikke gidder å sende videre i en kontainer eller forsvinner det ut i verdensrommet sammen med de enslige sokkene fra vaskemaskinen...??? :icon_redface:

Ja, er dette jeg lurer på også... Hvor blir det av det liksom???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haff.... aldri hatt problemer før nå jeg faktisk. Men at det da er blitt borte TRE pakker på en mnd, er jo imponerende :icon_redface:

Det er for ekstremt til at detkan være random når tre pakker forsvinner fra en person iløpet av en mnd. Jeg vil tro at det er en i nærheten av din utleveringssentral som driver å plukker det h*n vil....

Japp, pakke jeg har sendt i retur har tydeligvis blitt sporløst forsvunnet. Så nå synes firmaet som sendte den ut at jeg burde betale for den, jeg synes sef jeg ikke burde siden jeg ikke engang har sett pakken og alle "in between" synes det ikke er deres problem... Kjøpe DIGER brevdue eller noe isteden kanskje...?

Det er jo det som er så kjipt! Når du sender slike ting er det på egen risiko at en sender rimligst mulig = uten sporing... men sånn er det jo dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Er det noe med verdi, for meg eller mottaker, så sender jeg alltid med sporing, uansett.

Glad jeg gjorde det sist jeg sendte papirer til NKK. Dette var papirer for ei helg med mentaltester. Plutselig fikk jeg "purring" fra NKK om at de ikke hadde mottatt papirene. Heldigvis kunne jeg da vise til min gjenpart *puh* Resultatet kunne fort ha blitt at klubben hadde fått fullstendig aktivitetsnekt fra NKK og det hadde jo vært kipt...

Men som sakt, jeg sender aldri noe med posten uten at det er sporing på det, selv på brev :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...