Gå til innhold
Hundesonen.no

Japanspesialen 2010


SandyEyeCandy

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Du vet sikkert Inu

Hvordan blir det med 2utstillinger på søndag?? :ahappy:

Er det så enkelt som at man tar den første utstillingen morgnen også den andre da når den første er ferdig, hehe.?

Også er det vel ikke gruppe plasseringer? Kun BIS plasseringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet sikkert Inu

Hvordan blir det med 2utstillinger på søndag?? :ahappy:

Er det så enkelt som at man tar den første utstillingen morgnen også den andre da når den første er ferdig, hehe.?

Også er det vel ikke gruppe plasseringer? Kun BIS plasseringen?

Det funker bortimot som du antyder, ja

Og så blir begge BIS-finalene kjørt på slutten av dagen.

Når det gjelder kontonummer, så er dette også oppgitt i kvitteringsmailen...

Men så var det dette med å lese da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte de genserne igår, jeg håper ikke det var for sent :rolleyes2: Må inrømme jeg glemte av hele betalingen :rolleyes2:

Får vi de når vi henter startnr? :rolleyes2:

Det viktigste var nok å bestille før fristen :lol:

Det vil jeg tro. Men dette er ikke ett av mine ansvarsområder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått PMn? :rolleyes2:

Ingen har fått PM.... Vi har noen problemer med dommerklarering fra NKK, som ble lovet ordnet for 6 uker siden

Jeg får derfor ikke tatt ut statistikk fra DogWebArra og må manuelt telle opp alle påmeldingen til alle tre klubbene før jeg kan lage PM.

Men den kommer plutselig på mail... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har den siste dommerklareringen kommet på plass, takk til vennlig dame i NKK som brukte av sin fritid på dette :rolleyes2:

Så da får jeg statistikkene klar i morgen, og da går PM...

Fordeling og cirka oppmøtetider har vært klart noen dager, så det er bare å putte inn tallene og finregne på oppmøtetidene.... i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er :wub:

Misunner deg ikke akkurat og holde på med stress rett før 17 mai :wub: Men er vel sånn innimellom :wub:

Jeg satt ute i sola og prøvde og bli brun :wub: Så ble jeg angrepet av en bille :jump: Så nå er jeg innendørs litt, hehe, jeg er livredd biller :D :D :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er :wub:

Misunner deg ikke akkurat og holde på med stress rett før 17 mai :wub: Men er vel sånn innimellom :D

Jeg satt ute i sola og prøvde og bli brun :D Så ble jeg angrepet av en bille :wub: Så nå er jeg innendørs litt, hehe, jeg er livredd biller :P:wub: :rolleyes2:

Ja jeg lurer på hvem det er som har plassert himmelsprett'n og 17.mai så tett oppi pinsa.... :jump:

Men nå er PM snart på tur ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var den ja :wub:

Det må ha vært MYE arbeid? :wub:

Ser vi heldigvis slapp unna og være i ringen kl 8 på søndagen :wub: Hadde håpet litt tidligere på lørdagen så vi kunne rekki hunderfossen parken, men men blir kjempespennende uansett :wub: Kjempegreit med samme ring begge dager hvertfall :wub: Så slipper man flytte på dette teltet. Er ikke meldt noe kanonvær på fredag i Lillehammer hvertfall :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var den ja :wub:

Det må ha vært MYE arbeid? :wub:

Ser vi heldigvis slapp unna og være i ringen kl 8 på søndagen :wub: Hadde håpet litt tidligere på lørdagen så vi kunne rekki hunderfossen parken, men men blir kjempespennende uansett :wub: Kjempegreit med samme ring begge dager hvertfall :wub: Så slipper man flytte på dette teltet. Er ikke meldt noe kanonvær på fredag i Lillehammer hvertfall :ahappy:

Det er blitt noen timer foran pc'en ja... Og nå holder jeg på med katalogene...

PM ble forsinket for utsendelsen fra bærbar'n hengte seg opp. Merket det ikke før jeg skulle ta kvelden i natt.

Sånn er det når man jobber med 2 maskiner samtidig.. :yes:

Så nå skal jeg lage dessert til et selskap i kveld, gjøre ferdig og dra på jobben og trykke katalogen til 2 av utstillingene og så prøve å få trent litt med hundene.... De har ikke fått så mye oppmerksomhet i det siste akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da ikke slite deg helt ut nå :wub::ahappy:

Tror det er verst for hundene.... Det blir lite tid til oppmerksomhet i denne perioden. Og utstillingstrening har vi ikke fått gjort.

Et par av dem er også vare overfor mitt stress, så det spørs om det går så bra på spesialen. Kanskje jeg må finne meg en handler?

Har trykket kataloger i dag, og alle startnummer, så i morgen blir der sortering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg sånn! Resultatene er ekstremt sekundære, jeg gleder meg bare til å se flotte hunder, nyte været, få kritikk av internasjonale dommere og stråle som ei sol i kiosken! :wub:

Synes denne parkonkurransen så veldig hyggelig ut, sjøl om jeg ikke aner helt hva det innebærer. Er det akkurat som en vanlig utstilling med tannsjekk og vurdering av bevegelser, lynne og eksteriør for begge hundene, bare at det er paret samla som vurderes mot andre? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg sånn! Resultatene er ekstremt sekundære, jeg gleder meg bare til å se flotte hunder, nyte været, få kritikk av internasjonale dommere og stråle som ei sol i kiosken! :whistle:

Synes denne parkonkurransen så veldig hyggelig ut, sjøl om jeg ikke aner helt hva det innebærer. Er det akkurat som en vanlig utstilling med tannsjekk og vurdering av bevegelser, lynne og eksteriør for begge hundene, bare at det er paret samla som vurderes mot andre? :ahappy:

Vi er ikke så strenge på parklassene.

Tidligere hadde vi at hundene måtte ha samme eier, men nå synes vi det er mest om å gjøre at hundene i et par er mest mulig like!

Ellers kan man ikke stille hund med diskvalifiserende feil, men upåmeldte hunder er velkomne. Men de må være vaksinert!

Hvor mye dommeren vil pelle på dem, er opp til dommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...