Gå til innhold
Hundesonen.no

Hamar - flere som gleder seg? :D

Mirai

Recommended Posts

Skrevet

Nå er det ikke lenge igjen dere! :D Jeg gleder meg skikkelig! Blir morro å møte mange her, se alle hundene i levende live, få armene revet av av en spinnvill Mona, kjøpe nytt halsbånd.. :)

La det her og ikke under utstilling, siden det er litt mer enn utstilling.

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg gleder meg til neste år! Da skal Chanita stilles der. Kunne tenkt meg å kommet i år, har en venninne som skal stille schäfer, men det blir nok for langt å reise for å se på...

Skrevet

Ja, det blir gøy :)

Har ikkeno penger enda da.. hmm. Kun penger til hoteller. Har ike penger til mat engang :? . Men jeg får vel drive med litt pengeutpressing her hjemme, så går det vel :D

Skrevet

Jeg gleder meg jeg og! For en gangs skyld har Likka super pels til en utstilling, (det har ikke alltid stemt før for å si det mildt). Ikke sikkert at vi gjør det noe bra for det, men da kan jeg ihvertfall si at hunden min var i god utstillingskondisjon den dagen.. :D

(OT Anette: Har du dunjakke, eller var det ut av Lokes ører dunfjærene i bilen min kom i går? :):D )

Skrevet
Jeg gleder meg jeg og! For en gangs skyld har Likka super pels til en utstilling, (det har ikke alltid stemt før for å si det mildt). Ikke sikkert at vi gjør det noe bra for det, men da kan jeg ihvertfall si at hunden min var i god utstillingskondisjon den dagen..  :D  

(OT Anette: Har du dunjakke, eller var det ut av Lokes ører dunfjærene i bilen min kom i går?  :)  :D )

Eh...nei :? Var det dun i buret etter Loke?Kan ikke ha vært Rappen da?Hørtes merkelig ut...

Han er litt hønsehue noen ganger ,men at det var sååå ille..... :wink:

Skrevet
Gleder meg veldig, blir artig å få møtt alle sammen (håper bare jeg faktisk får møtt alle sammen).

Silje: Hvilket hotell skal du bo på?`

Astrid: Hæ?

astrid og IW diskuterer igjnn :D

kos dere :)! og lykke til dere som skal stille!

Skrevet
Jeg gleder meg ikke' date=' siden IW har lagt opp til uvær.[/quote']

Og nå synker du til samme nivå selv :) Ved å legge ut sånne kommentarer gjør du ting bare værre... hev deg over det du Astrid!

Reis til Hamar og ha det gøy!

Skrevet

jeg skulle ønske jeg klarte det, men jeg er en følsom person. Jeg klarer ikke å late som om jeg syns det er greit at folk vil se meg bli trykket ned i søla. Men jeg skal faktisk prøve å ha det gøy, uansett hva andre skal ha det til. Jeg må bare si at JEG ER LEI DET HELE! :)

Skrevet

Jeg gleder meg som bare det, klarer nesten ikke vente, vi kommer dit kanskje på lørdag! :D gleder meg til å møte deg Astrid og hunden din, skal bli gøy.. :)

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å dra oppover til Hamar, men må se an litt.. Det er kjempesosialisering for Lisa som blir helt gal på sånne plasser. Håper samboer'n vil være med, har ikke lyst til å dra aleine. Kanskje han blir med hvis jeg sier det er mange chihuahua'er der :)

Skrevet

er så urettferdig!!! jeg vil også=(

jeg vil møte alle kule folkan her på hundesonen, men bor så langt nord at jeg kan like gjerne lage min egen utstillingsring :)

vet dere om det er utstillinger i hammerfest!?

Skrevet
det er vel 27 korthår og 28 langhår tror jeg:) eller omvendt.. jeg bare sier det... TA BILDER.. jeg vil ha minst 10 bilde tråder med minimum 20 bilder i hver!!!!:)

Chihuahua'ene går vel på lørdag? :D

Hvis jeg skal oppover så blir det bare på søndag og da får jeg ikke sett det.. *hulk*

Skrevet

Vi gleder oss masse! Men gruer oss jo selvfølgelig også :) Minnie skal gå individuelt på fredagen, og Mia (eller Minnie) skal gå NM for lag. Ellers skal vi bare titte, shoppe (så mye studielånet tillater) og kose oss !

Må bare komme bort og hilse - vi blir veldig glade for det :D Kanskje Minnie især :D

Skrevet

Chihuahua'ene går vel på lørdag? :D

Hvis jeg skal oppover så blir det bare på søndag og da får jeg ikke sett det.. *hulk*

Meeen du kan se ulvehundene :D

Skrevet

jeg gleder meg, men jeg gleder meg ikke til de ryktene som har blitt satt på hunden min. Se for deg folk tenker: "oi! se der er den bitende tispa". min hund er jo egentlig helt motsatt. men jaja, jeg hever meg over det og nyter turen. Vicky skal få masse leker og dilldall der oppe hvertfall :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, ingen av de du nevner er spesielt enkle å trene eller har lite lyd ihvertfall. Med unntak av whippet og basenji som ikke bjeffer mye, men basenji har ulingen sin. Spanieler luker nok mer hund, og de fleste hunder med underull vil lukte mer enn en puddel. Du kan jo se på de andre vannhundene? Lagotto har hatt mye dårlig gemytt, men portugisisk vannhund er en av mine favoritter som jeg så en del av da jeg drev aktivt med hundesport.
    • Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...