Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepass, har dere noen?


HeraHiromi

Recommended Posts

jeg er veldig heldig som har en svigermor som mer enn gjerne passer størstemann. Hvis vi ikke hadde hatt henne hadde det blitt litt verre, ikke så mange som tørr og passe han, eller som vi tørr og sette han bort til heller. Ellers har vi en fast kennel som vi pleier å ha han på når vi trenger det. Der er han yndling og får litt særbehandling :innocent:

Men det er verre med nummer 2 da vi ikke kan forvente at svigermor skal ta begge to! Men jeg har da en mor og stefar som godt kan passe henne ett par dager, det samme gjelder faren min. I tillegg har jeg ett par onkler og brødre som kan passe henne litt:) så når det kommer til henne så blir hun flyttet litt rundt omkring når vi skal være bort over lengre tid, men det gjør ikke henne noe. Hun elsker at det skjer ting!

Hvert år har vi dratt 2 uker til syden, men i år skal vi 3 uker til USA. Vi sliter litt med å finne pass den siste uka til minsta, men ellers er alt i boks :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Jeg er velsignet med kjempesnill familie og venner. :innocent:

Sølve er stadig vekk hos foreldrene mine (som presenterer Sølve som det første barnebarnet faktisk..) Og storebror er utsultet på hundekontakt siden han ikke kan ha hund der han bor - så han blir skikkelig fornærmet om jeg ikke spør han. Lillesøster og mann kan også passe Sølve om det kniper. Og ikke minst har jeg kjempegode venninner som stiller opp. Faktisk har Sølve blitt passet av moren til en god venninne i et krisetilfelle.

-Heldig jeg! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke faste hundepassere lenger. :innocent: Hatt det i "alle år" - men nå har jeg vel ingen jeg tror gledelig hadde passet galskapen, Kasko er nok ikke så vrien å få pass til, men Kahlo er en håndfull og litt til. Ikke alle jeg vil sette bort Kahlo til heller da.

Jeg truer bror med at han skal få passe begge mine en uke i sommer siden jeg har hans tre uker nå snart. :lol:

Men nå setter jeg Kahlo på kennel uten problem da. Kasko er vel typen som syns det er best å få være sofadyr - mens kahlo syns kennel er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bor langt fra Trondheim, og skal hjem for å besøke familien pleier Bonita å være på pensjonat. Vi er så heldige at hun kan komme på ferie på det pensjonatet jeg har jobbet de siste tre somrene :innocent: Her er hun vant til å være, og trives utrolig godt her. Jeg føler meg faktisk tryggere på å ha henne på pensjonat etter en ubehagelig opplevelse da noen forhenverende venner passet henne for meg. Så lenge man finner en plass der man ser at hunden trives er det ikke noe problem med å ha hunden sin der :lol: Her er det hunder som er faste gjester og som har vært på ferie her allerede fra dem var 4-5 mnd gamle :)Og den ene hunden vi hadde her i fjor var 16 år gammel, og første gang den var her var den 4 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ganske mange som kan steppe inn, faktisk. Mamma er jo den desidert første jeg spør dersom jeg trenger pass. Betty forguder både henne og resten av familien. Mamma er også en sånn person vi gjerne setter noen hunder til når vi reiser på utstillinger o.l. Sist sommer så hadde hun både Boromir, Prikken, Lille My og Lillemor + sine to. Flinkeste Mammaen det! :blink:

Utenom det så har jeg ganske mange rundt meg som helt sikkert hadde stilt opp dersom jeg trengte pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så mye borte som gjør at jeg MÅ ha pass til Chicka, men når jeg må så passer mormor på hun.

Mormor bor i generasjonsbolig på 3 etg, broren min bor nederst, så mamma i 2 etg og mormor i 3etg, så det er mange som kan passe hun når hun er der :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan gjerne passe Buffy her da :blink: Men tror nok ikke vi orker Falco i tilegg :blink: Spørsmålet er vel om du ville satt BUffy til meg da :blink:

Hehe, nei det hadde nok blitt slitsomt er jeg redd! Joda, kunne nok satt bort Buffy hos deg om det gikk greit med alle bikkjene sammen. Og det hadde det vel kanskje gjort nå? Vært lite tull der lenge... Jeg tror nok jeg kunne fått mamma til å passe Buffy også om jeg virkelig hadde behov. Mye av grunnen til at jeg ikke bruker pass på henne er nok både at jeg trives best når hun er i nærheten... Men hadde jo vært greit å vite at man hadde et sted hvor man visste helt sikkert at alt gikk bra! Vært enklere å planlegge uten-hund-tur da, om man er lagd sånn at man ønsker seg sånne! :blink:

Min tanke er vel (og virker litt sånn på svarene som har kommet her også) at det er mye enklere å få folk til å passe små hunder. Så kanskje lommehund blir neste satsing...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det hadde nok blitt slitsomt er jeg redd! Joda, kunne nok satt bort Buffy hos deg om det gikk greit med alle bikkjene sammen. Og det hadde det vel kanskje gjort nå? Vært lite tull der lenge... Jeg tror nok jeg kunne fått mamma til å passe Buffy også om jeg virkelig hadde behov. Mye av grunnen til at jeg ikke bruker pass på henne er nok både at jeg trives best når hun er i nærheten... Men hadde jo vært greit å vite at man hadde et sted hvor man visste helt sikkert at alt gikk bra! Vært enklere å planlegge uten-hund-tur da, om man er lagd sånn at man ønsker seg sånne! :blink:

Min tanke er vel (og virker litt sånn på svarene som har kommet her også) at det er mye enklere å få folk til å passe små hunder. Så kanskje lommehund blir neste satsing...?

Lommehund ja.... har mange ganger lurt på hva jeg tenkte med en slik stor hund :blink:

Men, nei. om jeg skal ha lommehund så må det bli en maskot :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå enda til overs å høre den uttalelsen fra noen som står bak selen, og ikke bare tilfeldige rykter på internett :blink:

Vet om flere Labradoreiere som har denne selen, og sist jeg sjekka er ikke Labrador og Vorsteh av samme kroppsform :blink:

Hehe, nei det hadde nok blitt slitsomt er jeg redd! Joda, kunne nok satt bort Buffy hos deg om det gikk greit med alle bikkjene sammen. Og det hadde det vel kanskje gjort nå? Vært lite tull der lenge... Jeg tror nok jeg kunne fått mamma til å passe Buffy også om jeg virkelig hadde behov. Mye av grunnen til at jeg ikke bruker pass på henne er nok både at jeg trives best når hun er i nærheten... Men hadde jo vært greit å vite at man hadde et sted hvor man visste helt sikkert at alt gikk bra! Vært enklere å planlegge uten-hund-tur da, om man er lagd sånn at man ønsker seg sånne! :blink:

Min tanke er vel (og virker litt sånn på svarene som har kommet her også) at det er mye enklere å få folk til å passe små hunder. Så kanskje lommehund blir neste satsing...?

Tja ser det nå, neste hunden min blir stor, antagelivis en vorsther.. og de er jo ikke bare bare. I tillegg til å være store, så krever de ganske så mye!

Men men, kommer ikke til å velge rase utifra enkelthet ved pass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig heldig som har en svigermor som mer enn gjerne passer størstemann. Hvis vi ikke hadde hatt henne hadde det blitt litt verre, ikke så mange som tørr og passe han, eller som vi tørr og sette han bort til heller. Ellers har vi en fast kennel som vi pleier å ha han på når vi trenger det. Der er han yndling og får litt særbehandling :blink:

Men det er verre med nummer 2 da vi ikke kan forvente at svigermor skal ta begge to! Men jeg har da en mor og stefar som godt kan passe henne ett par dager, det samme gjelder faren min. I tillegg har jeg ett par onkler og brødre som kan passe henne litt:) så når det kommer til henne så blir hun flyttet litt rundt omkring når vi skal være bort over lengre tid, men det gjør ikke henne noe. Hun elsker at det skjer ting!

Hvert år har vi dratt 2 uker til syden, men i år skal vi 3 uker til USA. Vi sliter litt med å finne pass den siste uka til minsta, men ellers er alt i boks :blink:

Kan ikke være vanskelig å finne pass til den damen der da! Når skal dere? Vi er vel enten ikke kommet tilbake fra England, eller nettopp fått valp... :blink: Men har ikke Bali noen søsken i byen som kanskje vil ha besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har passmuligheter til Nitro, men ikke Chanti. Det er fordi Chanti er for krevende å ha med å gjøre for de i familien min. Ellers kjenner jeg ingen som kan passe hund. Så det jeg gjør er å ta Chanti med meg dit jeg må dra. Så alt planlegges vel ut ifra hundene hos oss. Litt kjipt da, men vi er vandt til det. Hadde vært godt med hundefri fra begge hundene. Men jeg har ingen plasser jeg er komfortable med å sette henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heldig og har fast pass til begge mine hos min mor når det trengs. Men det er forholdvis sjeldent at jeg reiser noen steder over lengre tid uten de. Så har jeg venner som garantert hadde passet de i en krisesituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt veldig god tilgang på hundepass, men etter vi flyttet har det blitt litt vanskeligere ... Ikke minst fordi vi har to stykker. Nå blir det bygging av "kennel" hjemme; gode, sikre hundegårder (med tak til knott) med hundehus, og vi kommer også til å legge inn muligheten for å få litt ekstra varme, enten varmekabler eller noe annet. Da kan hundene få bo der de få gangene vi reiser vekk, og de som er avløsere kan også fore og se til dyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen i familien som pleide å passe mamma sin hund også passet vi demmes hund, men Blondie og demmes hund kom ikke overens. Så vi sendte hundene på kennel. Nå er denne kennelen vi har de på utrolig bra da! Kjempe mange som vil ha hundene sine der. Jeg har også en venninne som kan passe Blondie og jeg passer hennes hund :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbisen er ikke noe problem å få pass til, hun er enten hos mamma eller hos eksen hvis det er behov for pass.

Pyrren er ikke så lett, mulig det står på meg men med en viss mengde ressursforsvar er ikke han typen å sette bort til hvem som helst. Har 2 venninner som jeg kunne spurt og sikkert oppdretteren.

Ellers er det ofte det kommer andre hunder på besøk her hjemme, bare koselig det :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har passmuligheter til Nitro, men ikke Chanti. Det er fordi Chanti er for krevende å ha med å gjøre for de i familien min. Ellers kjenner jeg ingen som kan passe hund. Så det jeg gjør er å ta Chanti med meg dit jeg må dra. Så alt planlegges vel ut ifra hundene hos oss. Litt kjipt da, men vi er vandt til det. Hadde vært godt med hundefri fra begge hundene. Men jeg har ingen plasser jeg er komfortable med å sette henne.

Godt å høre det ikke bare er oss :blink:

Nei, det er ikke lett å spør noen om å passe en hund som man selv kan bli litt svett av til tider.

Nå kan det vær vi prøver et pensjonat i nærheten fra lørdagen til søndagen. Så har vi ivertfall litt fri for oss selv. Da kan vi gå ut og spise og kose oss. Så kan vi kanskje sette henne der om vi får barnefri en annen helg og vil reise en liten tur til utlandet :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, da har vi levert Hera til pensjonat. Vi skal hente henne på mandags morning.

Hun var litt skeptisk når hun kom inn til "bjeffekoret", men etter å ha blitt kjent med romkameraten (kastrert hanne) så var vi glemt og de var i full lek :aww:

Det virker som et bra pensjonat. Rent og pent inne og på uteområdet til hundene. Også er det deilig at det bare er 5 min kjøretur fra oss.

Så om dette funker så kan vi bruke dette om vi skal utenlands en langhelg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har vi levert Hera til pensjonat. Vi skal hente henne på mandags morning.

Hun var litt skeptisk når hun kom inn til "bjeffekoret", men etter å ha blitt kjent med romkameraten (kastrert hanne) så var vi glemt og de var i full lek :blink:

Det virker som et bra pensjonat. Rent og pent inne og på uteområdet til hundene. Også er det deilig at det bare er 5 min kjøretur fra oss.

Så om dette funker så kan vi bruke dette om vi skal utenlands en langhelg :wub:

var dere fornøyd?

Og hvor var det?

Er jo mange som er innom i butikken og spør om vi kan anbefale en kennel, så om du nå har funnet en bra en -så bør du dele med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen hundepasser. Venner med hund har flere hunder selv og våre er vel ikke kjent for å være oversosiale med andre hunder... Og der det kanskje gikk ann å lure inn en hund, er de interessert i å dra på de samme utstillingen...

Før hadde jeg single brødre som kunne stille opp, men ettersom de har fått koner og barn, er det ikke så enkelt...

Skulle gjerne hatt noen som kunne ta enkelt hunder av og til. Gamlingene synes ikke flere dager i bilen er så kult lenger, så det er sjelden vi reiser begge to på utstilling lengre. Geir blir hjemme og passer gamlingene mens jeg freser av gårde. Men det hadde vært fint å kunne dra begge, i en bil... men da har vi minst 3 hunder for mye... Litt mye styr å måtte bruke to biler for å kunne dra på tur...

Savner hundepasser... Men hvis vi må, så bruker vi en kennel vi er trygge på, men hvis man skal sette alle 7 dit, så er feriebudsjettet så sprengt at man ikke har råd til å reise ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...