Gå til innhold
Hundesonen.no

Bruke et navn på nytt


Poter

Bruke et navn på nytt  

56 stemmer

  1. 1.



Recommended Posts

EGNE hunder er det kun EN Buffy osv av. Men Luna var jo oppkalt etter besteforeldrene mine sin første border collie.

Men blir nok ikke hverken flere Terror'er, Gizmo'er, Lucifer'er, Psycho'er, Sitri'ser, Iblis'er, Bridie'er, Gry'er, Luna'er, Quattro'er (det irriterer meg litt faktisk), Ero'er, Anubis'er eller Pussi'er, Snøpus'er, Trixi'er, Rampus'er, Putte'r, eller annet her i huset tror jeg :P

Tito derimot?? Føggel'n til Lars. DET navnet kunne kanskje JEG brukt. Men hum, vanskelig det, for meg "tispedame". Og hannkatter heter ikke Tito fortenk. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

EGNE hunder er det kun EN Buffy osv av. Men Luna var jo oppkalt etter besteforeldrene mine sin første border collie.

Men blir nok ikke hverken flere Terror'er, Gizmo'er, Lucifer'er, Psycho'er, Sitri'ser, Iblis'er, Bridie'er, Gry'er, Luna'er, Quattro'er (det irriterer meg litt faktisk), Ero'er, Anubis'er eller Pussi'er, Snøpus'er, Trixi'er, Rampus'er, Putte'r, eller annet her i huset tror jeg :getlost:

Tito derimot?? Føggel'n til Lars. DET navnet kunne kanskje JEG brukt. Men hum, vanskelig det, for meg "tispedame". Og hannkatter heter ikke Tito fortenk. :P

*Kremt* tenker bare op jugoslavias tidligere president når jeg hører Tito jeg. Synd, for det er egentlig et veldig fint navn :P

Ellers er jeg enig med deg. For meg finnes det bare en Ekko. Det er ikke et spesielt uvanelig navn, og jeg hadde ikke reagert om andre hadde brukt det igjen, men for meg er det hans navn og jeg kommer ikke til å gi det navnet til noen andre. Det samme gjelder alle andre dyrenavn i familien. Litt ironisk egentlig, for dersom jeg skulle fått en datter noen gang ville jeg gjerne ha oppkalt henne etter bestemoren min. Hvorfor det blir annerledes har jeg ingen fornuftig forklaring på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært veldig snålt hvis noen hadde kalt alle barna sine det samme også,hvis de hadde mistet en av dem :getlost: Uten sammenligning forøvrig :P

OT, men når man driver slektsforskning så kommer man ofte over flere barn som heter det samme, og da er det gjerne sånn at den første har dødd (dødeligheten var jo en del høyere den gang).

Nei, det blir ikke riktig for meg å bruke et navn på nytt.

En venn av meg hadde en litt original løsning.

Deres første hun het Kel. Den andre het Kelto, den tredje Keltre, den fjerde Kelfir.

*ler* Det var jo nesten litt artig!

Jeg klarer ikke gjenbruke hundenavn tror jeg, det ville blitt helt feil for meg med en ny Cæsar, Argyr eller Garm. Linda var jo rart nok i seg selv (for meg), så det er uansett ikke aktuelt. *ler*

Nå har jeg jo en katt som heter Faunus og en geit som heter Fauna da (til store protester her hjemme, det navnet var jo tatt!), det er vel så langt jeg kan strekke meg tror jeg, de er jo forskjellige arter. Jeg måtte jo nesten bruke det siden det strengt tatt passer bedre på geit enn katt. :P

Det er liksom hundenavnene som er mest hellige for meg, men jeg vil nok uansett ikke kalle opp et dyr av samme art, så det blir ikke flere katter som heter Faunus eller Lupus heller.

Hønsene er de eneste som får navn "på måfå", og der har jeg allerede brukt Harry to ganger. Og så er jeg så overtroisk at det ikke blir flere Harryer, i og med at den første ble solgt og den andre døde.

Min onkel hadde en rekke med BC-tisper en stund (de forsvant alltid før de ble voksne), de het Bonnie alle sammen. Det blir bare feil for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen har jo noe å leve opp til da, hvis hunden med det fine navnet var veldig positivt spesiell. Samtidig kan man jo håpe på at det går troll i ord? Man kaller vel ikke en valp for Støggen heller??

Ja, hunden var absolutt det, så valpen vil ha noe å leve opp til sånn sett :P -bare den plutselig ikke "arver" hundens dårlige egenskaper også *ler* Er Brimi jeg tenker på. Han levde kun opp til navnet sitt med å være glad i mat, hehe. Ellers ikke noe laidback eller godslig som Brimi`en selv. Her snakker vi i så fall Arne Brimi på speed :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde klart å bruke navnet om igjen, men jeg kaldte jo opp collien min etter min elskede King fra ungdomstiden. Han het King Aro på papirene (han ikke hadde). Syns det var en fin måte å hedre King. Aro levde opp til navnet sitt han. :getlost: Syns det er fint å kalle dem opp etter noen andre, dersom det er en mening bak det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...