Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt utstillings-bånd !

Guest Peersen

Recommended Posts

Guest Peersen
Skrevet

Endelig kom Auda's nye utstillingbånd :)

Det er laget etter mål i Australia, og jeg er veldig fornøyd med det ferdige produktet .

Swarovski krystaller og foret med myk sort fløyel, de er jo så tynnhudede disse azawakhene, at dette likte

hun veldig bra !

Guest Peersen
Skrevet

Her er linken, der jeg har fått laget dette utstillingsbåndet.

http://www.snazzypoochleads.com/

Jeg har fått laget det som martingale. Men hun lager også dette som strup, det er bare å bestille hva en vil ha.

Som dere ser av hjemmesiden, er mulighetene uendelige !

På siden med New Arrivals, er det mye fint å velge i, med og uten Swarovski krystaller, og båndene er laget av fallskjermline, så det er supersterkt :))

Skrevet

Ååå herlig! kanskje casper skal få et jålebånd :) Jeg er nemlig på utkikk etter et utstillingsbånd i halvstrup, han brekker seg litt når strupen blir for stram øverst på halsen på utstilling (naturlig nok :) ), så ville vært veldig greit med noe som stopper, men som likevel kan være stramt.

Likte 18. på new arrivals

Skrevet

Åh, så mange fine bånd! Slikt skal man ha, hvis man får seg utstillingshund som ikke bare får blått!

Skrevet

Åh, så mange fine bånd! Slikt skal man ha, hvis man får seg utstillingshund som ikke bare får blått!

Kanskje det er akkurat dette en blåsløyfehund trenger? :)

Guest Peersen
Skrevet

Hei igjen :)

Jeg ga ca 100.- $ Australske...i summen er frakt til Spania.

Skrevet

Ja dette er jo noe man kan lage selv! :) det tenkte jeg ikke på, for det finnes jo mange fine perler og sånn på hobbybutikkene. Går jo fint ann å freshe opp tynne utstillingsbånd og sånn, det skal jeg jammen meg gjøre :)

Guest Jonna
Skrevet

Jeg har selv 3 fra Caroline. Alle festet direkte i kjettingen:

21971_486433170640_732375640_10889935_6387843_n.jpg

Dette er endret og er festet direkte i en nyere kjetting, men som dere ser så kommer de også i krok :)

18033_309594396302_530141302_5187689_6086208_n.jpg

19046_104671872893364_1000005165427.jpg

Guest Peersen
Skrevet

Det som jeg synes var bra med Auda's bånd, er at det er laget i ett stykke.

Hals stykket er flatt og vrir ikke på halsen, og jeg kan stille inn "trykket" på halsen.

Auda liker absolutt ikke når båndene stuper :) Da blir det liksom litt araberhest over henne i ringen !

Skrevet

Fikk ikke lov å legge inn link men finn.no har ein fin fin valutakalkulator

100 AUD

Australske Dollar

1 AUD = 5,34 NOK

=

534,21 NOK

Norske Kroner

100 NOK = 18,72 AUD

Skrevet

Kanskje det er akkurat dette en blåsløyfehund trenger? :)

Hjelper lite på benstilling det, hihi. Men kanskje din? :)

Guest Peersen
Skrevet

Ja, jeg bruker valuta kalkulatoren til DnB :) Jeg har jo jobbet

der i nesten hele mitt yrkesaktive liv !!!

Skrevet

Det er ikke alle båndene som er så dyre, ser ikke ut som de uten stener koster like mye. Men de er nok ganske mye dyrere enn de man kjøper på stand.

Er det lang leveringstid?

Guest Peersen
Skrevet

Ja, klart at det er mye penger.... men jeg har lagt ut så mye penger ( totalt ) på bånd som jeg liker sånn passe, ikke er for dyre etc. etc. .... så når jeg finner noe som er midt i blinken, å jeg vet jeg kommer til å bruke i mange år, så synes jeg det er ok.

Jeg aner virkelig ikke hvor mange utstillingsbånd jeg har kjøpt gjennom årene, som er brukt 5 - 6 ganger, og lagt i en skuff.. eller i lomme i utstillingsbagen :)

2 1/2 mnd ventet jeg på dette båndet. Det er sant at ikke alle båndene er like dyre. Masse stilige å finne her, uten "bling" som er flott. Det kommer helt an på hva slags hund en har, og vilken utstråling hunden har i ringen.

Prisen er jo høy pga at disse båndene blir laget på bestilling. Ikke to er like, og de blir laget etter mål. Du kan bestemme farge på steiner, bånd og om du vil ha strup eller martingale...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...