Gå til innhold
Hundesonen.no

Test av nytt design - hva synes dere?


LindaM

Recommended Posts

Hellois :wub:

Jeg har drivet å fikla litt med hjemmesia litt i det siste, og har kommet opp med et nytt oppsett/design..

Hva synes dere? Er det noe å "samle på", eller burde jeg "forkaste" det? :blink:

Kom gjerne med tips til hvordan det kan bli bedre o.l :wub:

Link :blink:*

edit: jeg lurer forresten litt på hvordan det ser ut på andre skjermer, som ikke er 1200 x 800 :ermm: For det er det jeg har laget den i (og i Firefox, btw :wub:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen er i og for seg fin, men hos meg er det et par ting som ikke faller i smak:

- Jeg får en hvit stripe helt nederst (jeg bruker Safari på Mac, og her snakker man ikke om skjermoppløsning, men fordi jeg har skjult menylinja nederst er nettleservinduet en anelse høyere enn normalt)

- Jeg syns teksten havner alt for tett på kantene av tekstboksen - det hadde gjort seg med litt mer luft, særlig på sidene.

- Den hvite bakgrunnen og den svarte kanten er heller ikke helt sammenfallende - den hvite boksen ser ut til å være ca. ti piksler lenger til høyre enn den svarte kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det negative først:

- Den hvite bakgrunnen for teksten er forskjøvet relativt mye i forhold til "tekstboksen" og det funker jo egentlig bare ikke :blink:

- Menyen burde være litt mer midtstilt, og jeg kunne gjerne sett at teksten var enten større, tykkere eller alle i store bokstaver, slik det er nå blir det litt vanskelig å lese

- Teksten inni tekstboksen burde kanskje ha litt mer "padding" til kanten og en skriftstørrelse mindre? Hos meg er skriftstørrelsen større enn menyen og i min verden burde det enten være motsatt eller at skriftstørrelsen er lik (da helst mindre enn nå)

Så det positive:

- Fine farger og kul bakgrunn (skal forresten hele hunden egentlig synes for hos meg mangler det ett øre)

- Gode punkter i menyen, tror du er på rett vei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... mhm. Tenkte meg det kom til å være en del ting som ikke kom til å fungere :) Når det gjelder tekst str. er ikke dette noe jeg har gjort noe med.. Hadde tenkt til å få litt mer "harmoni", men orket ikke å gjøre det før jeg fikk vite om det fungerte eller ikke :)

Men da skjedde jo det som jeg mistenkte :) For jeg har leitet etter bra "koder" for tekstbokser som fungerer, for jeg synes det er mye lettere om jeg kan skrive rett inn i boksen, og får slippe og kode o.l. (siden jeg er veldig, veldig dårlig på den fronten..) Har prøvd textarea(ellerno).. Men den kunne jeg ikke skrive rett inn i, og heller ikke fikse det slik at ikke gjestene kunne skrive i tekstboksen, og hvis jeg fjernet det, så ble hele boksen grå, og da kunne jeg heller ikke endre den fargen inne i boksen... :) Har også prøvd mange andre, men tror ikke helt jeg vet hvor jeg skal lete, så det ender med at jeg bare googler...

Det er sikkert en veldig lett måte å gjøre dette på, men det har ikke jeg lært eller funnet ut av, så hvis noen ville hjulpet meg med det...? :lol:

Vil du forklare litt mer, Tore :)?

her legger jeg forresten ut hvordan jeg egentlig vil det skal se ut (sånn som det så ut hos meg.. :lol:)

illustrasjon.jpg

Tusen takk for så mange tilbakemeldinger! :)

edit: Jeg bruker forresten Dreamweaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...