Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som tørr å gjette antallet?

ipadda

Recommended Posts

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Valpene vokser og vokser. Alle har åpnet øynene og flere av dem har begynt å stampe seg fremover. De er ekstremt matglade alle 5 og skriiker dersom de ser Mamma Tjorven utenfor rekkevidde ;)

Jeg sliter litt kjenner jeg. Jeg har fallt totalt for den tispen vi kaller Bella Vita idag. Men er så ufattelig redd for å velge feil valp :P Magefølelsen sier føreløpig at det er den rette. Jeg er helt betatt. De andre ser også flotte ut, men hele BellaVita er spesiell.... Dog er de unge enda, og ingenting er fast bestemt før de er oppe og går..

Lille Lord Leroy er den som foreløpig er mest aktiv i kassen. Han både bjeffer, knurrer og logrer som en GAL med halen når han hører stemmer. Han er helt nydelig :-)

Tenkte jeg skulle legge ut et bilde av Betty som valp aller først:

bettyvalp.jpg?t=1271148068

7-8 dager gammel på bildet :icon_redface:

BellaVita 2 1/2 uker gammel:

IMG_5244.JPG

Nå blir det spennende å høre hva dere synes :)

Lucie:

IMG_5206.JPG

IMG_5302.JPG

IMG_5318.JPG

Lotta:

IMG_5220.JPG

IMG_5280.JPG

IMG_5284.JPG

La Bella Vita:

IMG_5244.JPG

IMG_5340.JPG

IMG_5353.JPG

Linnea:

IMG_5214.JPG

IMG_5321.JPG

IMG_5327.JPG

(Jeg må bare påpeke at hun gir et mindre inntrykk på bildene en hva hun egentlig er)

Lord Leroy:

IMG_5230.JPG

IMG_5240.JPG

IMG_5293.JPG

IMG_5297.JPG

Skrevet

Nå er valpene skikkelig aktive og oppe på beina igjen. De løper - herjer og mister balansen om hverandre. Lille Lord Leroy er foreløpig den mest aktive, og han forlanger kos og nyss til alle døgnets tider, og finner seg ikke i at vi koser med de andre valpene, da både bjeffer og uler han. Han har også funnet ut at de nye korgene vi kjøpte kan tygges på :ahappy:

Bella Vita er den mest aktive tispen. Hun blir egentlig kalt for "Bolla Pinsvin", eller for "bjeffebolla", og kan også kalles for "BråkeBella", alt ettersom. Hun - akkurat som Leroy forlanger mye oppmerksomhet, og når jeg nærmer meg kassen kommer de to løpende mens de bjeffer og klynker om hverandre for kos :blink:

Lucie, Linnea og Lotta er alle tre aktive, men kun i små doser. De er mer late og livet består for det meste av bæsjing, tissing, kos og spising. Har de fått det, så er de fornøyde.

Ettersom Tjorven fikk Eklampsi anfall har det blitt til at de har gått over på fast føde, noe som fallt i smak hos de fleste av valpene. Alle legger godt på seg, og spiser godt.

Men nok preik, her kommer nye bilder:

Lord Leroy:

IMG_5679.JPG

Lotta:

IMG_5694.JPG

Linnea:

IMG_5717.JPG

Lucie:

IMG_5737.JPG

Bella Vita:

IMG_5767.JPG

Og til slutt litt blandet:

IMG_5864.JPG

Alle sammen :ahappy:

IMG_5908.JPG

Leroy :ahappy:

Vi traff også pappa'n til kullet i går på fellestur:

IMG_5998.JPG

Skrevet

Neiånei, Leroy er jo bare så fantastisk vakker! :ahappy: Altså, går det an liksom... Og personligheta høres jo perfekt ut også! Alle er flotte da, men han er det noe spesielt med altså :ahappy:

Skrevet

Neiånei, Leroy er jo bare så fantastisk vakker! :) Altså, går det an liksom... Og personligheta høres jo perfekt ut også! Alle er flotte da, men han er det noe spesielt med altså :P

Han er skrekkelig søt. Vi har vært inne på tanken noen ganger, om vi skal beholde han og sette han ut på fôr, men vi kan ikke, siden vi allerede har lovet ham bort. Han er utrolig herlig, hele hunden. Dog er han full i f... han er direkte stygg med puten innimellom :whistle:

Er det forresten vanlig at de allerede som 3 1/2 uker gamle begynner å ordne i sammen et rangsystem, for lille fjotten jokker i vei på sko, føtter, og de andre i kullet. Han er jo litt søt da, når han holder på.. hehe

Skrevet

Ja jeg måtte inn å snike på hjemmesiden din for å se om han hadde et hjem i vente :):D For seriøst, jeg er så forelska i det vesenet der altså, at hadde han ikke vært lovet bort så måtte det nok blitt trønder av han :whistle: Og nå er jeg jo enda mer sjarmert etter det siste du har skrevet om han, høres jo ut som en valp med så fantastisk mye personlighet allerde :D Spørs om jeg kommer å kidnapper lille Lord Leroy ja. :) Og det mest fantastiske navnet jeg har hørt på lenge i tillegg da :P best å komme seg ut av tråden her tror jeg... Hehe!

Skrevet

Vi har hatt det veldig travelt i helgen, derfor har jeg ikke fått tid til å oppdatere før nå. Valpene var ute en liten tur på fredag som var, de elsket å løpe rundt. Fremdeles er det lille Lord Leroy som er mest frempå og mest uredd, etterfulgt av Lucie og Bella Vita. Lotta og Linnea synes det var litt skummelt, men myknet veldig fort opp og før vi viste ordet av det var de spredd i alle rettninger. "Første gang ute" måtte selvfølgelig dokumenteres med bilder:

IMG_6185.jpg

Alle tispene.

IMG_6191.JPG

Leroy

IMG_6200.JPG

Lucie

IMG_6225.JPG

Linnea

IMG_6248.JPG

Leroy leker med Bestemor My :lol:

IMG_6251.JPG

Lucie - Lotta og Bella Vita

IMG_6260.JPG

Bolla Frekka på tur ...

IMG_6278.JPG

Lotta spør om hun skal ta meg, for hun kan altså ta meg, hvis jeg vil..

IMG_6302.JPG

Bolla Frekka igjen :blink:

Skrevet

De fleste faller for hannhunden i dette kullet, inkludert meg selv. Skulle jeg hatt hannhund, så ja... hadde jeg ikke hatt problemer med å velge han nei :wub:

Da er det opp og avgjort, Bella Vita blir værende her på kennelen.(i mitt eie)

Skrevet

Litt nye bilder fra de siste dagene. Vi hadde besøk av de som har andre valget på tispe, men det blir ikke offentliggjort enda, da gjerne ville ha noen dager på seg til å virkelig tenke igjennom valget.

IMG_6371.JPG

Lille Lord Leroy

IMG_6381.JPG

Lucie

IMG_6442.JPG

Betty & Lucie

IMG_6487.JPG

Linnea

IMG_6494.JPG

Bella Vita

IMG_6617.JPG

Dette bildet beskriver Lucie og hennes væremåte så utrolig godt. Full av ramp :blink:

IMG_6706.JPG

Bella Vita

IMG_6778.JPG

Lotta

IMG_7155.JPG

Leroy og Lotta :-)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...