Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som tørr å gjette antallet?

ipadda

Recommended Posts

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Selvfølgelig ikke! Jeg HÅPER ikke på det, men det skjer av og til, og siden ingen hadde tippet det, gjorde jeg det :ahappy:

Vi har faktisk ikke, bank i bordet opplevd dødfødte valper. Vi mistet en valp i fjor, men den var bare 78 gram når den ble født, så sjansen for overlevelse var jo egentlig minimal. De andre i kullet vokste seg store og fine :D

Spennende. Jeg personlig håper på mange tisper, slik at jeg har litt å velge i mellom når jeg skal plukke ut valp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle legge ved bilder av Moren til Tjorven, Lille My da hun var drektig med sine 6 valper:

DSC01284.JPG

Noen timer før keisersnittet ble satt igang.

Hun ser forresten slik ut til vanlig:

rammeMY.jpg

Synd jeg ikke finner bilder av når Prikken var drektig. Hun fikk 8...

Også et bilde av Tjorven igjen :)

IMG_2667.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg noe her! Hun skal i teorien føde mellom 19-23, alt etter når hun har tatt seg.

Så dette blir veldig veldig spennende!

Jeg oppdaterer sikkert tråden underveis, for interesserte :icon_redface:

Ja det MÅ du! Jeg sitter alltid med bankende hjerte når sonenhunder føder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 valper, fire tisper og fem hannhunder. Ene tispen akkurat PERFEKT :icon_redface:

Jeg skulle også tippe 9. :icon_redface: Men med en litt annen kjønnsfordeling, jeg tror det blir 6 hanner og 3 tisper. :whistle: Det blir nesten alltid flest hanner i kull man vil ha flest tisper i, har jeg funnet ut. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig stille og rolig her. Ser ikke ut for at det vil skje noe med det første, men det kan jo snu på en femøring har vi erfart før.

For meg er egentlig kjønnsfordelingen likegyldig, så lenge det i hvert fall er 1 tispe som ser rimelig normal ut :getlost:

hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...