Gå til innhold
Hundesonen.no

Blir logget ut i hytt og pine


Recommended Posts

Jeg vet ikke om det er "sonen sin feil" eller om det er noe galt med min maskin/nettleser, men jeg poster det her for å høre om andre har lignende problem, evt om noen vet hva jeg kan gjøre.

Så til saken: Jeg er alltid logget inn her på sonen. Jeg huker av i boksen "husk meg", og jeg logger meg aldri ut. Hvis jeg lukker fanen med sonen og åpner den igjen, er jeg fremdeles pålogget, akkurat slik jeg er på mail og andre innloggings-sider. Men i det siste (den siste uken tror jeg?) har jeg blitt logget ut - sånn helt plutselig! :wub: Og uten å verken lukke fanen eller nettleseren. F eks i dag; jeg er på forumets framside, men har ikke vært aktiv på en stund, og trykker "oppdater", vips er jeg logget ut. Trykker på "logg inn", og logger meg inn via brukernavn/passord-husketing i nettleseren. Vil gå inn i et emne og lese, og trykker på det - og vips er jeg logget ut igjen! :P Dette skjer ganske ofte, mange ganger pr dag, og kan skje "midt i noe", dvs mens jeg går fra et emne til et annet, eller et underforum til et annet. Eller det kan skje hvis jeg ikke har vært aktiv på en stund.

Jeg har slettet midlertidige infokapsler; kan det ha gjort sitt til at det er blitt sånn? Jeg har også slettet brukernavnet/passordet i nettleserhuskepassorddingsen, og lagt det inn på nytt, men det hjalp ikke.

Noen forslag til hva som kan være løsningen her? Og er det bare jeg som opplever dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ingen som vet altså?

Det som er skikkelig snålt, er at når jeg bruker det nye skinnet blir jeg ikke logget ut! I en periode i går og forrigårs brukte jeg det gamle; og jeg ble logget ut til stadighet. Bytter tilbake til det nye, og vips - ikke mer utlogging! :ahappy: Men... jeg vil helst bruke det gamle jeg... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Av prinsipp så lagrer jeg aldri passord i den nettleserfunksjonen. Jeg logger inn en gang og jeg kan lukke nettleseren, neste gang jeg åpner nettleseren er jeg innlogget. Men jeg har aldri blitt kastet ut (i alle fall ikke som jeg kan huske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke valgt det nye skinnet av en eller annen grunn, så jeg bruker det gamle. Jeg har ingen lignende problemer... Jeg logger meg heller aldri ut :ahappy: Ta kontakt med Espen direkte kanskje, om du ikke har gjort det allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også logga ut mye i det gamle skinnet. Jeg bruker det nye da, og har ikke noen problemer med å bruke det, men tenkte jeg skulle si det, så du vet at det ikke bare er deg!

Takk for det - veldig greit å vite det ikke bare er meg, begynte jo å lure på om dataen hadde klikket. :ahappy:

Anette: har ikke tatt kontakt nei, venter litt og ser. Har brukt det gamle skinnet i kveld, og ikke blitt logget ut foreløpig.

Dratini: har aldri hatt problemer med huske-greie før, og synes det var merkelig at jeg plutselig skulle få det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet altså?

Det som er skikkelig snålt, er at når jeg bruker det nye skinnet blir jeg ikke logget ut! I en periode i går og forrigårs brukte jeg det gamle; og jeg ble logget ut til stadighet. Bytter tilbake til det nye, og vips - ikke mer utlogging! :ahappy: Men... jeg vil helst bruke det gamle jeg... :ahappy:

Det har nok blitt laget en feil til noen så de skal bruke det nye skinnet :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok blitt laget en feil til noen så de skal bruke det nye skinnet :ahappy:

Mine tanker nøyaktig..! :ahappy::ahappy:

Nytt i saken: jeg finner heller ikke SonenPro2 hele tiden - valget er der merkelig nok noen ganger, men ikke alltid. Gikk inn på sonen i dag, hadde gammelt skin. Var/ble logget ut. Ville ta i bruk det nye skinnet, men det var ikke der. Logget inn, og DA var det plutselig der! :ahappy::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har fått dette problemet på nytt. Har slettet cookies, og jeg har slettet infokapsler og jeg har "resatt" passordlagring, dvs slettet at nettleseren skal huske meg. Jeg blir fremdeles logget ut (nesten) hver gang jeg trykker meg til et nytt sted.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Nå har jeg hatt det slik i snart en mnd. Jeg har slettet cookies både via link nederst i forumet, og via nettleser. Det funker ikke. Skal ærlig talt innrømme jeg bruker atskillig mindre tid på sonen nå som det er slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har det fremdeles sånn. Finnes det virkelig ikke noen løsning?? Jeg begynner mildt sagt å bli irritert her. Jeg har jo store problemer med å bruke forumet; for å sende en PM måtte jeg skrive den hele 4 ganger før forumet endelig godtok at jeg var logget inn og lot meg sende den. Jeg får heller ikke alltid til å moderere, fordi jeg blir logget ut mens jeg holder på. Og ja, alle tips er fulgt, men det funker for svarte ikke! *grr* :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

"[#20310] Din sikkerhetsnøkkel brukt for å autentisere deg samsvarte ikke med den skrevet inn. Vennligst gå tilbake, last skjemaet på nytt og prøv på nytt."

Prøvde å svare i en tråd, og ble logget ut tre ganger før svaret mitt ble "godtatt" og lastet inn. ARGH! Espen?!???!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg skal forsøke å illustrere hvordan dette arter seg:

-åpner nettleser hvor sonen ligger i egen fane

-trykker på banneret for å oppdatere

-blir logget ut

-trykker på logg inn, og logger inn

-kommer til forumfremsiden

-ser en tråd jeg har fulgt med i, som har fått nye svar, trykker på denne

-kommer til tråden, men er blitt logget ut

-trykker på logg inn, og logger meg inn

-havner på forumfremsiden

-trykker på tråden igjen, og ser at jeg nok en gang er logget ut, men driter i det og leser tråden

-finner ut at jeg vil svare, og må logge inn

-logger inn

-jeg har lyst å multisitere, så jeg trykker på multisiter

-trykker på svar, men får feilmelding om at jeg ikke er logget inn

-logger inn

-kommer enten til forumfremsiden, eller hvis jeg er heldig kommer jeg til svaret mitt, men alle sitatene er borte. Er jeg heldig ligger de der fremdeles, hvis ikke er det samme regla om igjen.

-skriver svaret mitt og trykker på post

-får feilmelding om at jeg ikke er logget inn, og at jeg må logge inn

-merker det jeg har skrevet og kopierer (sånn at jeg skal slippe å gjøre alt på nytt)

-logger inn

-kommer til forumfremsiden og må finne igjen tråden (som kanskje har flyttet seg lenger ned)

-finner tråden, og trykker meg inn

-blir logget ut

-trykker på logg inn, og logger meg inn

-kommer enten til forumfremsiden, eller hvis jeg er heldig - til tråden

-hvis jeg er i tråden, trykker jeg på hurtigsvar, og limer inn det jeg har kopiert

-trykker post, men får kanskje opp feilmelding om at jeg er logget ut

-logger inn, og prøver å poste igjen. Det kan jeg være nødt å gjøre tre-fire ganger før jeg får poste!!!

Litt senere skal jeg sjekke status i tråden, men er i mellomtiden blitt logget ut. Når jeg da logger inn, har det lille ikonet for "nye innlegg siden siste besøk" kommet foran tråd-tittelen. SELV om jeg er den siste som har skrevet der. Og når jeg trykker på den, kommer jeg til et vilkårlig sted midt inne i tråden, gjerne flere sider før siste innlegget jeg skrev.

Noen ganger kan jeg være innlogget i flere timer uten tull, og disse problemene er i all hovedsak størst i begynnelsen av en "økt". Men plutselig logger sonen meg ut igjen, og jeg sitter der med skjegget i postkassen.

Skal jeg forklare hvordan det er når jeg modererer også?! Det er MINST like ille - og jeg er utrolig frustrert, og synes mildt sagt det er en synd og skam at det ikke gjøres noe mer med dette.

JEG har gjort alt jeg har fått beskjed om; slettet cookies, både via link nederst på sonen, og manuelt i nettleseren. Det nytter ikke. Og siden det ikke er bare jeg som har problemet, så håper jeg Espen tar tak i dette. For ja, jeg er pisslei. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
    • Er bjeffing det eneste du syns er negativt for sheltie? For det går det ann å jobbe med. Har veldig inntrykk av at bjeffing blir forsøkt ignoret. Jeg har en ganske reaktiv sheltiegutt på straks to år, som nå bjeffer når han blir redd eller når andre hunder bjeffer i passering.  Men jeg har fått mye kjeft fra andre for at jeg " belønner" bjeffing.
    • Korthårscollie? Røyter like mye som labrador dog.
    • Min hund Pia fikk dette midlet mot innbilt svangerskap. Og etter å ha tatt dette etter anvisning fra vetrineren i 4 dager datt hun om 2 ganger i løpet av en dag i noe som så ut som epileptisk anfall.. Ser ikke at det kan være noe annet enn medesinen som var årsaken til dette. Og fikk beskjed om å kutte ut medesinen da det var visst uvisst om hvordan denne virker.
×
×
  • Opprett ny...