Gå til innhold
Hundesonen.no

Hente valp i DK.


Bambi

Recommended Posts

Dere som har hentet valp i Danmark, hva slags grunnlag har dere brukt i dispensasjonen for å hente før 3mnd? Og hvordan gjorde oppdretteren deres det med sosialisering? Gjorde de det utenfor eiendommen for det osv?

Kan dere fortelle litt om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppga grunn som nye linjer og at jeg ville prege og sosialisere valpen fra begynnelsen av. Valpene var bare hos oppdretter og hos dyrlegen, samt biltur. Oppdretter bodde jo på landet, så han tok med valpene på oppdagelsesferd på markene der.

Ingenting å bekymre seg over ved import under 3 mnd fra Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønnte ikke helt sprm. dine jeg?

Har hnetet hund fra danmark, så er bare spørre :wub:

Oppdretteren sosialiserte såklart hunden min selvom han skulle tilo norge :)

Altså ihnt til mattilsynets regler så skal jo ikke valpen møte andre hunder, være utenfor eiendommen (foruten vetten) osv. JEg bare lurte på hva deres oppdrettere har gjort ihnt til det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når jeg leser på mattilsynet sine sider så står det jo

*klipper og limer*

Erklæring fra oppdretter som bekrefter at dyret kun har hatt opphold der det er født, uten kontakt med viltlvende dyr, eller andre dyr som kan ha utsatt valpen/kattungen/ilderen for rabiessmitte. Original av erklæring skal følge dyret ved grensepassering

Vil det ikke være vanskelig å sosialisere uten å utsette valpen for smitte? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når jeg leser på mattilsynet sine sider så står det jo

*klipper og limer*

Erklæring fra oppdretter som bekrefter at dyret kun har hatt opphold der det er født, uten kontakt med viltlvende dyr, eller andre dyr som kan ha utsatt valpen/kattungen/ilderen for rabiessmitte. Original av erklæring skal følge dyret ved grensepassering

Vil det ikke være vanskelig å sosialisere uten å utsette valpen for smitte? :wub:

Okå så husket jeg litt feil da.. men uansett så er det jo ikke lett å sosialisere valper nei.. derfor jeg lurer på hva som er gjort hos andre dk hentede valper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...