Gå til innhold
Hundesonen.no

Høyde og vekt iforholdt til standar?

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

la ut noen bilder i går... ligger under hundesnakk "lek på hundehytta den 13 november" men kan godt legge ut ett av henne nå.. to sek

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
bedre enn de fra i går vertfall... skal få tatt ett bilde av henne stående i kveld på klubben.. om du trenger det?

ja takk, om du får det til så ta et fra siden, fremme og bak... :D Også sånn ca hvor høy hun er.. :P

Skrevet

Elwira er veier passe etter standarden. Hun veier 30 kg. Men hun er ganske høy for å være tispe, 58 cm. Mens maks på en tispe er 56 cm. Men det er det ingen som merker :D

Skrevet

Mala er 37,5 og Enya er 36,5. Noe som er godt innenfor standaren som er på 33 til 38 cm.

Når det gjelder vekta så Mala pittelitt tykk :D (Eller som Trond så fint sier "Jenta mi er bare litt vinterisolert!") Hu er nå 7 ,5 kg og Enya er 6,5. Mala kan gå ned en liten halv kilo...

Skrevet
Hvor høy er hunden din? Og hvordan er den i forhold til standaren? Stor?liten? Akkurat passe?

Og hva med vekt? Er hunden tykk? For tynn? Eller ligger den på normalt nivå iforhold til standaren?

Odin er 70cm høy - perfekt ifølge rasestandard,og et kraftig eksemplar av sin rase med særs gode vinkler foran i tillegg til bak.

Vektmessig er han vel og helt "normal"...han er nå 42kg,og har ennå mer å gå på, da han har et år igjen å vokse ennå.

:D

Skrevet

Odin er 70cm høy - perfekt ifølge rasestandard,og et kraftig eksemplar av sin rase med særs gode vinkler foran i tillegg til bak.

Vektmessig er han vel og helt "normal"...han er nå 42kg,og har ennå mer å gå på, da han har et år igjen å vokse ennå.

:D

Har du noen gang tenkt på å stille han ut i utlandet? (ikke vet jeg hvor det er tillatt med kuperte ører og hale da :? )

Skrevet

Har du noen gang tenkt på å stille han ut i utlandet? (ikke vet jeg hvor det er tillatt med kuperte ører og hale da :? )

Hun driver jo og stiller han i utlandet da :P

Skrevet
Elwira er veier passe etter standarden. Hun veier 30 kg. Men hun er ganske høy for å være tispe' date=' 58 cm. Mens maks på en tispe er 56 cm. Men det er det ingen som merker :D[/quote']

Hvilken rase har du...? :oops:

Skrevet
Odin er stilt flere ganger i utlandet' date=' alle gangene med rød og god kritikk! Et CK har vi og i bagasjen så langt.. :wink:[/quote']

Å ja, da så :D Han er jo en så flott hannhund! :P

Skrevet

Labradoren min veier 20 kg og er 7 mnd gammel. Har ikke målt henne, men jeg tror ikke hun blir noe høyere enn det hun er nå, altså har hun vokst ferdig i høyden. Regner med at hun får 2-3kg til og vil ligge under normalvekta til rasetypisk labrador. Hele hunden sklir laangt fra rasestandarden, hun er mye lettere og mindre enn vanlig labrador, har lenger nese og field trial blod.

Skrevet
Ricco :

Toya veier over 30 kg

HUn er 64 cm i manken

og her kommer det ett bilde av henne fra siden...

S4020553.jpg

Hm, Høyden hennes tilsier IKKE at hun er for tung. Du skriver manken, da regner jeg med at du har målt henne opp på skuldrene? Om du stryker fingrene dine langs ribbena hennes uten å trykke inn, kjenner du de da? Om du gjer det så er hun passelig. :D

Skrevet

ja... skriver manke... :D er litt vant med å måle hester :P

hehe...

ja måler t skuldra hennes ja...

hu har ikke noe fett overflødig...

snakket med en oppdretter av rasen på hundehytta i dag, og han sa at hu kom til å bli stor altså...

huffamegen...

Skrevet
Hvor gammel er hun nå? har hun hatt løpetid? (tror du har nevnt det før men...)

hu har ikke hatt noen løpetid...

hu fyler 8 mnd den 20 november...

har det noe å si?

Skrevet

hu har ikke hatt noen løpetid...

hu fyler 8 mnd den 20 november...

har det noe å si?

Ja det har det. når ho får første løpetiden så stopper hun å vokse.

Skrevet

Mira veier 3.4 :) rart sier nå jeg sku trodd noen hadde gitt henne namm!

men d er jo ikke slik,uansett bbryr jeg meg ikke om størrelsen=) det er det indre som teller

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...